Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam BMW e91 z 2011 roku. Wyskakuje mi kontrolka informująca że coś się dzieje z filtrem DPF. Naprawdopodobniej jest zapchany. Przebieg 220 tys km. Zakupiłem środek do czyszczenia DPF-a K2 Cleaner. Czy dostanę się do DPF-a od góry przez maskę czy muszę koniecznie mieć kanał? Muszę dostać się do czujnika aby go odkręcić i zapodać środek. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Opublikowano
Stojąc przodem do otwartej maski to po lewej stronie silnika u dołu za turbina zobaczysz dpf .Jest szansa ze dostaniesz się do czujników i któryś wykręcisz. Ale na twoim miejscu sprawdź temperaturę silnika w ukrytym menu, bo jak silnik nie dogrzany to nie załącza się samoistne oczyszczanie dpf i dlatego możesz mieć z tym problem. Jeśli nie będzie temperatury 90 stopni to uwalone masz termostaty. Wymień od razu dwa główny i od egr-u. Daj znać na priv
Opublikowano

Nie wiem jak jest w LCI ale od DPF idzie wężyk do czujnika, ściągnij go i tam zapodaj sondę z preparatem

a tak swoją drogą to jeżeli faktycznie jest zapchany to tylko ściągnięcie DPF, myjka i specjalna chemia coś da

kiedyś miałem odgrzybiacz klimy K2 i zawiodłem się. Nie polecam tej firmy

Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedź.. tak czułem że ta puszka za turbiną o której mówisz to DPF ale wolałem się upewnić żeby nie spieprzyć albo gdzie indziej tego płynu nie zapodać.. czujnik jest na samej górze i sobie jakoś poradzę. Sprawdziłem temperaturę jak sugerowałeś 87 stopni więc termostaty okey. Autko kupiłem w maju więc jeszcze je poznaje. Codziennie robię blisko 100 km.. głównie trasa szybkiego ruchu więc nie powinien się zapychać. Nigdy jadąc nie odczułem aby ten DPF się wypalał. Miesiąc temu miałem dłuższą trasę 300 km autostradami i również nie zauważyłem aby włączyła się procedura wypalania.

 

Wielkie dzięki za odpowiedzi, jutro postaram się wlać wlewkę zobaczymy czy coś pomoże

Opublikowano
Najpierw podepnij pod kompa. Moze dpf nie chcce sie wypalic bo jest jakis czujnik uwalony....

 

musisz mieć temp 88' i brak błędów świec żarowych i chyba min 10 litrów w zbiorniku, wtedy się wypala

chociaż wydaje mi się że jeśli ktoś jeździ trasy to temp jest już tak wysoka że bez dodatkowego wypalania wszystko znika samo

Opublikowano

A czy ktoś z Was mógłby zapodać z jaką prędkością jechać i ile obrotów aby rozpocząć ten proces?

Dzisiaj przegoniłem autko... 4 bieg lekko ponad 3 tys obrotów.. przejechałem tak z 30 km ale niestety proces wypalania się nie załączył

Opublikowano
A czy ktoś z Was mógłby zapodać z jaką prędkością jechać i ile obrotów aby rozpocząć ten proces?

Dzisiaj przegoniłem autko... 4 bieg lekko ponad 3 tys obrotów.. przejechałem tak z 30 km ale niestety proces wypalania się nie załączył

prędkość min 60 km\h ale jak masz DISa to można to wymusić

Opublikowano

Niestety nie dostałem się do czujnika DPFa. Wszystko jest tak zrobione że nie podejdzie z kluczem.

Przeczytałem ze niektóre samochody dopiero na 4 biegu i przy obrotach między 3200-3500 rozpoczynają proces wypalania. Postaram się dzisiaj tak zrobić. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym warsztatem i w ostateczności za 600 zł wykąpią go w kwasie przez 24 ha i powinno być okey.

Opublikowano
Najpierw podepnij pod kompa. Moze dpf nie chcce sie wypalic bo jest jakis czujnik uwalony....

 

musisz mieć temp 88' i brak błędów świec żarowych i chyba min 10 litrów w zbiorniku, wtedy się wypala

chociaż wydaje mi się że jeśli ktoś jeździ trasy to temp jest już tak wysoka że bez dodatkowego wypalania wszystko znika samo

 

To mogloby wyjasniac moj problem z dpfem. Nie wyskakiwal mi zaden blad o zapchaniu tylko dopiero po podlaczeniu komputera bylo go widac. Mialem uwalony modul swiec ktory niedawno naprawilem. Zaciekawiles mnie swoja wypowiedzia :cool2:

Opublikowano
Najpierw podepnij pod kompa. Moze dpf nie chcce sie wypalic bo jest jakis czujnik uwalony....

 

musisz mieć temp 88' i brak błędów świec żarowych i chyba min 10 litrów w zbiorniku, wtedy się wypala

chociaż wydaje mi się że jeśli ktoś jeździ trasy to temp jest już tak wysoka że bez dodatkowego wypalania wszystko znika samo

 

To mogloby wyjasniac moj problem z dpfem. Nie wyskakiwal mi zaden blad o zapchaniu tylko dopiero po podlaczeniu komputera bylo go widac. Mialem uwalony modul swiec ktory niedawno naprawilem. Zaciekawiles mnie swoja wypowiedzia :cool2:

 

Mnie tez zaciekawiło to że jak występują błedy swiec to DPF sie nie wypali ?? Ile w tym prawdy ? I czy macie jakis sprawdzony sposób żeby okreslic czy swiece czy modul walniety? Wyskakuja mi błedy 2 świec.

Opublikowano
wczoraj jak wracałem do domu obroty ponad 3 tys.. 4 bieg i jazda tak przez 20 km.. spalanie momentami dochodziło do 15tu litrów i pytanko czy to oznaka że filtr się wypalał??? Kontrolka od DPFa nadal się ukazuje jako do czyszczenia? Czy trzeba to jakoś usunąć? Prośba o odpowiedź
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety nie dostałem się do czujnika DPFa. Wszystko jest tak zrobione że nie podejdzie z kluczem.

Przeczytałem ze niektóre samochody dopiero na 4 biegu i przy obrotach między 3200-3500 rozpoczynają proces wypalania. Postaram się dzisiaj tak zrobić. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym warsztatem i w ostateczności za 600 zł wykąpią go w kwasie przez 24 ha i powinno być okey.

 

Po takiej kąpieli DPF/Kat nadaje się na śmietnik. Dałem kiedyś DPF do czyszczenia do jednej firmy i tak to się fatalnie skończyło...Co prawda błędy zniknęły, ale przestało dopalać sadzę i strasznie śmierdziało. Kupiłem drugi DPF prawie nowy, a stary sprzedałem.

 

Takie czyszczenie chemiczne możesz sobie zrobić za 1/10 tej ceny, ale jak już grzebać, to oddać do prof firmy która go wyczyści/wypali piecowo. Można też zainwestować w prof chemię do mycia filtra bez wykręcania go z auta.

Proponuje jednak w pierwszej kolejności diagnozę auta - dlaczego sie nie wypalił a później dalsze działanie; wypalanie (wymuszenie) komputerem.

 

Przy niesprawnej świecy żarowej (np jednej) jest blokada wypalania dpf ??? Ma to w ogóle jakikolwiek wpływ na proces wypalania?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdzenie układu grzania świec można wykonać zwykłym multimetrem. Świece omomierzem,a moduł sprawdzić czy wychodzi z niego prąd na daną świecę. Można też sprawdzić to żarówką. Można tez Inpą :wink:

W 3.0d wymieniałem świece a po roku sterownik (przestał grzać na wszystkie świece).

W 2.0d N47 naprawiałem sterownik - nie grzał na pierwszą świecę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

Auto odebrałem w piątek wieczorem. DPF został wyprany chemicznie. Serwis który to robił stwierdził że DPF jest w 90% przywrócony do stanu pierwotnego i że powinienem spokojnie na nim przejechać około 100 tys km. Jest to jeden z niewielu serwisów którym ufam, także jeśli ktoś ma problemy z DPF mogę podać namiar na priv, gorąca polecam. Robią również usługi dla korporacji taksówkarskich więc raczej lipy nie odwalają. Naprawdę profesjonalne podejście do tematu. Narazie nic nie śmierdzi. Autem przejechałem 500 km i jest wszystko w jak najlepszym porządku.

 

pozdrawiam,

Opublikowano
Mając przebieg powyżej 200 tys. km nic dziwnego że DPF nie chciał się wypalić . Trzeba było wyzerować licznik wypaleń komputerem z DISem . BMW ma tak że ma określoną liczbę wypaleń a potem trzeba wymienić filtr , lecz można wyzerować i dalej się cieszyć jazdą. Sam mam taki przypadek że po 208 tys. km filtr się zapchał w moim aucie .
Opublikowano
Mój ma aktualnie 221 tys km. Po tej kąpieli wydaje mi się że auto lepiej reaguje na gaz.. jakby żwawiej i lepiej wkręca się na wysokie obroty. Być może usunięcie DISEM by pomogło ale wolę mieć spokój że nic mi się na trasie nie wydarzy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak teraz wygląda końcówka wydechu? Nadal jest czysta?

Całkiem możliwe że auto lepiej teraz się zbiera, wszystko zależy jak mocno zapchany był dpf.

 

To że filtr został umyty chemicznie nie daje żadnej pewności, czy problem nie pojawi znów za jakiś czas. Nie wiadomo co było przyczyną zapchania filtra.

U mnie kiedyś przyczyną zapchania była odłączona przepustnica, oraz termostaty nie były już pierwszej młodości i nie trzymały fabrycznych parametrów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tak końcówka jest srebrna, błyszcząca. Nic nie dymi. Auto zachowuje się idealnie. Termostaty sprawdzałem trzymają temperaturę. W maju tego roku autko było sprawdzane w BMW.. myślisz że odłączona przepustnica by wyszła im na komputerze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, odłączona przepustnica pokazuje błąd. U ciebie raczej to jest ok.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.