Skocz do zawartości

E46 318i touring dziwny dzwięk przy wciśniętym sprzęgle.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam e46 318i touring z 2000r. Zaóważyłem, że czasami na luzie i pierwszym biegu kiedy docisnę sprzęgło do końca słychać dziwne dosyć szybkie stukanie. Biegi wchodzą gładko, nic nie szarpie i nie mogę dojść do tego co to może być. Tym bardziej, że zdarza się to dość sporadycznie. Z góry dziękuje za pomoc.
Opublikowano
2 masa by stukała przy zapalaniu, gaszeniu, ruszaniu itp. nie na wciśniętym sprzęgle. Poza tym żeby zarżnąć 2 masę w benzynie żeby się tak obijała to musiałby być to dobry driftowóz a nie 318i :D
Opublikowano

Widocznie jeszcze mało kolego widziałeś.Dwumas może być popsuty na kilka sposobów,dlatego jest tez dużo różnych objawów.

Widziałem już dwumas z takim luzem,że obcierał o obudowe skrzyni biegów,a nie działo się nic przy odpalaniu silnika,czy gaszeniu.

Nie piszę ,że dwumas jest zarżnięty,ale,że może mieć małe "niedomaganie"i jak najbardziej mogą z niego wydobywać się dzwięki stukania.

Zapewne bardziej z dwumasy niż łozyska oporowego,które nigdy nie stuka,tylko jest głosne ( huczy,szumi)

Poza tym jeśli łozysko jest uszkodzone to zawsze wystepują objawy,a w dwumasie może przez kilka dni być lepiej. następnie przez kilka dni gorzej,a czasem bez żadnych objawów.

Opublikowano

Nigdzie nie napisałem, że widziałem wszystko, ale kilkanaście 2 mas w swojej karierze przewaliłem i w wolnossącej benzynie nie widziałem nigdy czegoś takiego o czym piszesz.

W turbo dieslu tak, bo jest duży moment, który skutecznie zabija 2 masę, zwłaszcza modzonych jak ktoś momentu od dołu dokosował w sofcie. Nie mniej jednak jakby był mega luz na boki między kołami to stukałoby bardziej "na luzie" kiedy możliwy jest luz a nie kiedy wciskasz sprzęgło i koła te są do siebie dociskane.

A dlatego twierdzę, że łożysko oporowe, bo jak wciskasz sprzęgło to łożysko oporowe jak i sprzęgło zaczyna pracę i jeśli są wtedy stuki i jak piszesz huczenie to typowym winowajcą jest właśnie łożysko oporowe, ewentualnie może być nawet urwany sworzeń kulisty na którym opiera się dźwignia włączająca sprzęgło - też się zdarza dosyć często - będzie to powodowało metaliczne stukanie.

Generalnie tak skrzynię trzeba zwalić, reszta to wróżenie z fusów.

Opublikowano
U mnie w sedanie na początku piszczało przy wciskaniu sprzęgła na luzie (krótki dźwięk), mechanicy obstawiali wysprzęglik. Generalnie mało uciążliwa kwestia, a dużo roboty z dojściem do tego co, gdzie i jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.