Skocz do zawartości

e46 n42 szarpanie na niskich obrotach


Ryszardoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z n42 auto było u mechanika wymiana uszczelniaczy pompy oleju(gasł na zimnym za wysokie cisnienie) itd rzekomo wszystko sprawdzone i wszystko działą poprawnie ale:

szarpie na niskich obrotach tzn.

całkiem zimny silnik moge zdławic na ssaniu do 800obr naciskam na gaz i powoli sie zbiera bez szarpania, jak zaczyna sie zagrzewac to przy około 1,5-2tys obr przy nacisnieciu gazu na 3/4 szarpie im bardziej sie zagrzeje tym lepiej gdy osiagnie temp "robocza" 90stopni szarpie na niskich obrotach około 1tys. do tego nie zawsze ale czesto przy ruszaniu jakby sie przytnie i spadaja obroty.

wykonałem zabieg odpiecia wtyczki vvt i przeszło w tyb serwisowy kompletny moł ale nieszarpał

co moze byc przyczyna takich objawów? cos vvt? moze rozrzad przeskoczył?

dodam ze błedów brak na inpa i profesionalnym komputerze do bmw tez błedów brak,swiece nowe,filtr powietrza,olej tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkońcu jakas konkretna odp,tez mi sie tak wydaje poniewaz jak pierwszy raz auto wylondowało u mechanika to była bajka nic nieszarpało itd. 2raz oddałem bo gasł na zimnym,wymienili pompe oleju i grzebali cos przy vvt i zaczoł szarpac i wydaje mi sie ze rozrzad jest zle ustawiony da sie to sprawdzic zrzucajac tylko górny dekiel (jak spojrzy fachowiec)? i czy była by to kwestia poluzowania wałków i przestawienie spowrotem? czy trzba wszystko od nowa składac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj ewidentnie to wina rozrządu, chyba ze coś innego skopali w VVT, ale generalnie wielce prawdopodobne, że skopali ustawienie jak wyciągali pompę oleju bo są do tego potrzebne blokady, które nie każdy ma.

Dodatkowo jak coś gmerali w pompie oleju to ciekawe czy dobrze ustawili wałki balansujące pompy oleju względem rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche mnie przeraziłes ;/ maja blokady bo wymieniali mi uszczelniacze za pierwszym razem i chodziło pieknie auto,po wymianie pompy i cos przy vvt chodzi jak opisuje

 

dzis rano odpalam auto czekamjak zawsze przed jazda az sie troche zagrzeje i po około 1min zaczoł migac engine auto zaczeło "kulec" po czym wszystko wruciło do normy,popołudniu podpiołem inpe by sprawdzic co sie stało i ujrzałem taki widok:

http://s1.fotowrzut.pl/8YIJX19T85/1.jpg

http://s1.fotowrzut.pl/CHHDEOMVUE/1.jpg

 

Kody to:

274E

2744

27EE

 

ktos cos pomoze?

 

PS.mam jeszcze jeden dziwny objaw np. mam 3 bieg wciaskam gaz od 1tys obrotów auto zaczyna sie zbierac i dokładnie jak jest 2tys obr. to jakby włanczała sie turbina wciska w fotel pozniej juz zbiera sie normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27EE to błąd z CANa, pewnie rozpinali kompa

274E błąd zapłonu na wszystkich cylindrach - pewnie próbowali odpalać bez podłączonych cewek albo zapłon nie w tym momencie na wszystkich cylindrach bo przestawili rozrząd

2744 przerwa w zapłonie na 4tym cylindrze - możliwe uszkodzenie cewki na 4tym cylindrze

 

Skasuj wszystkie te błędy i zobacz czy powrócą. Zwłaszcza 2744, wrzuć screeny ANALOG 3 i ANALOG 4 z INPA na pracującym silniku na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rozkodowanie błędów ;)

błędy były usunięte i nie powracały po odebraniu auta, nawet dzień wcześniej nie miałem żadnych błędów pojawiły sie wraz z migajacym "engine" na zimnym silniku

 

a wiec sytuacja z wczoraj:

odpalam auto rano,czekam az troche sie zagrzeje po około 1min, w momencie obroty spadaja do 500obr podnosza sie do około 1tys obr i słychac ze auto niechodzi na 1cyl temu towarzyszy migajacy "engine" po chwili silnik chodzi rownomiernie na wszystkie gary i engine przestaje migac,po podpieciu zostaja błedy jakie wkleiłem wyrzej

 

sytułacja z dzis identyczna tylko ze "engine" swiecił sie cały czas i niechodził na 1cyl,zajechałem do pracy,po paru godzinach odpalam i silnik chodzi normalnie ;/

oco chodzi?

moze faktycznie przestawiony rozrzad? a moze poprostu kable WM iskra przeskakuje i dzieja sie takie cuda do tego przerywa? niewiem czy to istotne ale mam wyciek z kołnierza uszczelniajacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rozkodowanie błędów ;)

moze faktycznie przestawiony rozrzad? a moze poprostu kable WM iskra przeskakuje i dzieja sie takie cuda do tego przerywa? niewiem czy to istotne ale mam wyciek z kołnierza uszczelniajacego

 

N42 nie ma kabli WN, masz 4 cewki po 1 na każdy cylinder. Jeśli czujesz się na siłach, to sprawdź na zimnym w przypadku wystąpienia pracy na 3 cylindrach odpinając cewki na pracującym silniku, na którym cylindrze będzie pracował bez zmian. Ten cylinder z na którym nie będzie różnicy będzie miał uszkodzoną cewkę bądź świecę w skrajnym przypadku instalacja elektryczna do tego cylindra nie łączy.

dodatkowo po tym możesz wykonać kolejny test przekładając tę wytypowaną uszkodzoną cewkę na inną z innego cylindra i skasować błędy. Jesli błąd o wypadaniu zapłonu przeniesie się na inny cylinder wtedy będziesz miał winowajcę - cewka.

Dziwi mnie fakt, że wywala Ci wszystkie 3 błędy jakie miałeś wcześniej, bo ten z CANem nie powinien występować nawet przy przestawionym rozrządzie.

Jeśli to o czym piszę wyżej nie przyniesie żadnych rezultatów proponuję oddać samochód Panom mechanikom, żeby zweryfikowali jednak ustawienie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rozkodowanie błędów ;)

moze faktycznie przestawiony rozrzad? a moze poprostu kable WM iskra przeskakuje i dzieja sie takie cuda do tego przerywa? niewiem czy to istotne ale mam wyciek z kołnierza uszczelniajacego

 

N42 nie ma kabli WN, masz 4 cewki po 1 na każdy cylinder. Jeśli czujesz się na siłach, to sprawdź na zimnym w przypadku wystąpienia pracy na 3 cylindrach odpinając cewki na pracującym silniku, na którym cylindrze będzie pracował bez zmian. Ten cylinder z na którym nie będzie różnicy będzie miał uszkodzoną cewkę bądź świecę w skrajnym przypadku instalacja elektryczna do tego cylindra nie łączy.

dodatkowo po tym możesz wykonać kolejny test przekładając tę wytypowaną uszkodzoną cewkę na inną z innego cylindra i skasować błędy. Jesli błąd o wypadaniu zapłonu przeniesie się na inny cylinder wtedy będziesz miał winowajcę - cewka.

Dziwi mnie fakt, że wywala Ci wszystkie 3 błędy jakie miałeś wcześniej, bo ten z CANem nie powinien występować nawet przy przestawionym rozrządzie.

Jeśli to o czym piszę wyżej nie przyniesie żadnych rezultatów proponuję oddać samochód Panom mechanikom, żeby zweryfikowali jednak ustawienie rozrządu.

 

dzięki za rade myślałem juz wcześniej zeby zrobic jak opisujesz,chciałem dzis rano ale problem sie nie pojawił,zauważyłem ze moze byc to zależne od temp panującej na dworze? dzis była dodatnia i było ok,jak były u mnie mrozy w nocy do-5 to wtedy sie tak działo,jak znowu sie pojawi problem to sprawdze czy to cewka puki co wypisze jakie mam objawy moze to cos nakreśli albo wykluczy czy to kwestia rozrządu moze cos innego:

 

-przerywanie przy zagrzewaniu się silnika od 2tys obrotów w doł,po zagrzaniu przerywa przy około 1tys

-przy ruszaniu(nie zawsze) obroty spadają nawet do 500obr lub sie "przytnie",trzeba dodać sporo więcej gazu lub wcisnąć sprzęgło

-jeżdżąc na krótkich odcinkach na wolnych obrotach słychać jakby "bicie" po dłuższym dystansie około 30km na postoju juz nie słychać lub znacznie ciszej

-ostatnio pojawiało sie rano "wypadanie zapłonu" jak opisywałem

-do 2tys zbiera sie jakoś ale przy dosłownie 2tys czuć gwałtowny wzrost mocy coś jakby turbina(dodam ze przed oddaniem pierwszy raz auta do mechanika jak był przestawiony rozrzad było identycznie,po ustawieniu poprawnym nie było tego efektu tzn wzrostu mocy przy 2tys)

 

to by było na tyle moze ktos cos doradzi? albo Tobie rysiektr to cos mowi? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puki co to pozamianiałem cewki miejscami jak znowu wypadnie zapłon zdignozuje inpa jakie sa błedy,cewka wraz z fajka z cyl 4 jes oryginalna z 03r nie wyglada zaciekawie oto screny z inpy:

 

http://vlep.pl/obrazek/3e2n4g.jpg

http://vlep.pl/obrazek/3e2n4g.jpg

 

http://vlep.pl/jns6yi.png

http://vlep.pl/jns6yi.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryszardoo mam praktycznie to samo co ty, cewkę zmieniałem 2 razy itd, oddałem w końcu samochód do serwisu gdzie robią tylko BMW i okazało się że kompresja na 4 cylindrze raz jest raz jej nie ma, dzwonili do mnie i powiedzieli że na 99% to góra bo na pierścieniach jest ok. Góra czyli popychacze zaworów ( ogólnie ten system VALVETRONIK ) pozapychany, dużo nagarów i trzeba to przeczyścic... koszt około 1500 PLN :shock: :shock: jak kupowałem to sprzedawca powiedział że tylko cewka lub przewody do wymiany... :nienie: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryszardoo mam praktycznie to samo co ty, cewkę zmieniałem 2 razy itd, oddałem w końcu samochód do serwisu gdzie robią tylko BMW i okazało się że kompresja na 4 cylindrze raz jest raz jej nie ma, dzwonili do mnie i powiedzieli że na 99% to góra bo na pierścieniach jest ok. Góra czyli popychacze zaworów ( ogólnie ten system VALVETRONIK ) pozapychany, dużo nagarów i trzeba to przeczyścic... koszt około 1500 PLN :shock: :shock: jak kupowałem to sprzedawca powiedział że tylko cewka lub przewody do wymiany... :nienie: :mad2:

 

 

W normalnym serwisie pewnie max 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryszardoo mam praktycznie to samo co ty, cewkę zmieniałem 2 razy itd, oddałem w końcu samochód do serwisu gdzie robią tylko BMW i okazało się że kompresja na 4 cylindrze raz jest raz jej nie ma, dzwonili do mnie i powiedzieli że na 99% to góra bo na pierścieniach jest ok. Góra czyli popychacze zaworów ( ogólnie ten system VALVETRONIK ) pozapychany, dużo nagarów i trzeba to przeczyścic... koszt około 1500 PLN :shock: :shock: jak kupowałem to sprzedawca powiedział że tylko cewka lub przewody do wymiany... :nienie: :mad2:

 

 

W normalnym serwisie pewnie max 500

 

Nie wiem czy ktoś Ci za 500 z częściami zdejmie, sprawdzi i wymyje głowicę, możliwe że dotrze zawory, splanuje, wymieni uszczelniacze, założy i ewentualnie wymieni popychacze jeśli zaistnieje taka konieczność, gdzie koszt 1szt. to ok. 40-50zł a jest ich 16...Dolicz jeszcze wymianę oleju po robocie. Jak się wyrobi w 1500 z taką robotą to będzie dobrze tak na moje oko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie puki co kupiłem cewke wkladałem na poszczegolne cylindry lecz niestety bez zmian ;/ dodam ze na zimnym silniku lecz nie zawsze lubi strzelic sobie z wydechu objawy dalej te same szarpanie,przy ruszaniu nie zawsz elubi sie przyciac,zle ustawiony rozrzad? dobry mechanik da rade to sprawdzic zdjemujac tylko gorny dekiel?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie puki co kupiłem cewke wkladałem na poszczegolne cylindry lecz niestety bez zmian ;/ dodam ze na zimnym silniku lecz nie zawsze lubi strzelic sobie z wydechu objawy dalej te same szarpanie,przy ruszaniu nie zawsz elubi sie przyciac,zle ustawiony rozrzad? dobry mechanik da rade to sprawdzic zdjemujac tylko gorny dekiel?

 

Jeśli ma blokady to tak, sprawdzi to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.