Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ze Szczecina wyjeżdżamy w piątek 2 czerwca 2006 roku o godzinie 8.30 w składzie: Zbigniew Nowakowski - kierowca bmw dixi w niezwykle rzadkim nadwoziu karosowanym w roku 1930 przez firmę Ihle oraz ja czyli pilot. Dixi jedzie na lawecie ciągniętę przez naszą toyotę. Pogoda jest piękna a nastroje znakomite.

Pierwsze problemy zaczynają sie w Stargardzie Szczecińskim - zamiast diesla nalewamy do toyoty 17 litrów benzyny. Po naradzie z przypadkowo znajdującymi się na stacji mechanikami z serwisu citroena dolewmy do toyoty właściwego paliwa i jedziemy dalej - wszystko jest OK (podobno firma mercedes przewiduje do aut z silnikami wysokoprężnymi nawet 30% ropy).

Bez kłopotów pokonujemy około 500 km ze Szczecina do bazy rajdu w Goławicach Drugich koło Nowego Dworu Mazowieckiego.

Po zameldowaniu się w ośrodku NIK udajemy się na długie rozmowy przy ognisku piwnym.

Start do I etapu rajdu następuje po śniadaniu, rozdaniu itinererów i odprawie zawodników.

Zaraz po starcie zaliczamy pierwszą próbę sprawnościową oraz odpowiadamy na pytania z historii motoryzacji. Po namyśle dochodzimy do wyniosku, że konstruktorem Austro-Daimlera był Karl Benz:) Później "okazuję się" był nim F. Porsche.

Jedziemy w swoim stylu czyli wyprzedzamy dwa jadące przed nami auta (mamy trzeci nr startowy). Dixi pomimo 76 lat i 17 KM śmiga ochoczo - momentani nawet 70 km/h.

Darmowe tankowanie paliwa na stacji w Bożej Woli, KJS-owa próba sprawnościowa i dalej w drogę.

Po kilku kilometrach nasze bmw zaczyna się krztusić i traci moc. Na miejsce następnej próby na pole golfowe w Rajszewie dojeżdżamy na "sznurku". Okazuje się, że zamiast benzyny nalaliśmy diesla. Opróżniamy zbiornik i nalewamy 5 litrów pożyczonej benzyny. Auto nie chce jednak jechać i do pałacu w Jabłonnej znowu jedziemy na holu.

Łapiemy taryfę za I etap i jest już po rajdzie. Postanawiamy jednak walczyć dalej - zmieniamy świece. Niestey bez rezultatu. Po obiedzie w pałacyku podejmujemy ostatnią próbę reanimacji bmw. Płuczemy gaźnik i filtr paliwa. Bmw zapala od razu! Możemy jechać dalej.

Bez problemów zaliczamy II etap oraz dwa konkursy elegancji - pierwszy w Legionowie a drugi w Nowym Dworze Mazowieckim.

Kolejne problemy pojawiają sie na terenie Twierdzy Modlin - linka tzw ręcznego gazu blokuje się o pedał sprzęgła. Dixi znowu nie chce jechać. Chyba mamy pecha. Odpuszczamy sobie ostatnią konkurencję i naprawiamy bmw. Rajd kończymy jednak o własnych siłach!

Zwycięzcą rajdu zostaje Jan Milczek na jadący wspaniałym bmw 315.

Nam na pocieszenie pozostaje nam puchar z Konkursu Elegancji:)

W niedzielę po śniadaniu i 10 godzinnej jeździe powrotnej jesteśmy w domu.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img490.imageshack.us/img490/6213/dscn13471kx.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img490.imageshack.us/img490/8227/dscn13676cg.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img490.imageshack.us/img490/3818/dscn13535jn.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img349.imageshack.us/img349/9445/dscn13556ds.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img505.imageshack.us/img505/7853/dscn13608vo.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img505.imageshack.us/img505/5697/dscn13684qt.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img505.imageshack.us/img505/8195/dscn13724nq.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img381.imageshack.us/img381/5664/dscn13807ua.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img381.imageshack.us/img381/9753/dscn13875hq.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img381.imageshack.us/img381/5858/dscn13726ju.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img381.imageshack.us/img381/3023/dscn13778hw.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img469.imageshack.us/img469/9670/dscn13897vm.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img439.imageshack.us/img439/8363/dscn13999yh.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img262.imageshack.us/img262/9169/dscn13593qz.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img476.imageshack.us/img476/9748/dscn14058xa.jpg

Opublikowano

Fajna imprezka.Czy to niebieskie W113 to nie jest przypadkiem Pawła Przybylskiego :?:

A propos 315 to podobno kiedys stacjonowała w Sopocie :?: Miałem okazje poznać syna pierwszego własciciela tego autka :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.