Skocz do zawartości

[320d] wibracje w układzie napędowym


beret33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mój problem polega na mocnych wibracjach- lewarek zmiany biegów drga przód-tył. Wibracje przenoszą się moim zdaniem z układu napędowego- wał. Wibracje występują przy przyspieszaniu na 1 i 2 biegu (powyżej 2000 obrotów), w trasie powyżej 100-110 km/h auto wpada w taki rezonans- czuć to na fotelu kierowcy. Wymienione wibracje wystąpiły po zmianie: poduszek silnika (wymienione na lemforder, prawa była zerwana), poduszek skrzyni biegów (lemforder) i łącznika elastycznego wału (febi). Moje pytanie brzmi czy możliwe, że źle został zamontowany łącznik skrzynia-wał? Czy możliwe jest, że po wymianie poduszek układ silnik-skrzynia się usztywnił i teraz wszystko powoli pada (podpora wału itp) ? Dodam, że przed wymianą wyżej wymienionych części problemu z wibracjami przy przyspieszaniu nie było, ale za to były delikatne wibracje-rezonans na trasie przy wyzszych predkościach.

 

Z góry dziękuję za wasze sugestie i pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie cos zle poskladane skoro przed wymiana było ok

wykluczam zly dobór poduszek albo jakies chinskie zamienniki w częsciach

 

nie ma tez teorii ze cos sie usztywnilo itp, jesli części są sprawne, dobrego czy normalnego producenta, prawidłowo zamontowane nie mają prawa powodować/generowac najmniejszych drgan rezonansów itp

 

moze cos nie dokrecone, zobacz podpore wału ?

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobię zdjęcie łącznika czy dobrze zamontowany. Na podporę wału patrzyłem jakiś czas temu i bała ok. Łącznik wału skręcaliśmy na opuszczonej skrzyni może w tym jest problem? Po skręceniu łącznik był wygięty i dopiero po podniesieniu skrzyni się wyprostował.

 

Przy wymianie tego łącznika zaznaczyliśmy pisakiem na wale i skrzyni. Czy możliwe jest jakoś źle to spiąć ze sobą? Nie ściągaliśmy wału więc wał powinien być wyważony?

 

Czy może być też za duże dokręcenie poduszek?

 

Powoli już kończą mi się pomysły :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie co do mocowania nieszczęsnego łącznika, czy te strzałki na łączniku wskazują kierunek wsadzania śruby? Na real-oem http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AS71-EUR-11-2001-E46-BMW-320d&diagId=26_0194 te śruby są wsadzane na zakładkę (tzn głowa śruby mocowania od skrzyni skierowana jest do przodu, a na mocowaniu od strony wału głowa śruby jest skierowana do tyłu auta). Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Odgrzeję kotleta . Łącznik założony ok tylko śruby zle . Śruby zawsze na przemian tzn mocowanie wału .... łeb śruby od strony skrzyni nakrętka i to logiczne zawsze na metalu tzn na trujniku wału napędowego. Od strony skrzyni .....łeb od strony wału nakrętka od strony skrzyni . Nigdy inaczej !! Gdzieś jeszcze widziałem że niby napisy i numery na gumie od strony wału tego nie wiem na 100 % ale jeżeli tak to wtedy wychodzi że strzałki na gumie pokazuja gdzie mająbyć nakrętki .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.