Skocz do zawartości

N42B20 Stuki w układzie napędowym przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, z problemem stuków w układzie napędowym walczę już pół roku. Jest to metaliczny stukot przy szybkim ruszaniu i występuje bardzo wyraźnie po gwałtownym wciśnięciu sprzęgła, np. gdy jadę na wstecznym, wciskam sprzęgło aby zakończyć cofanie na rozpędzonym samochodzie, tak samo jest na 1 i przy zmianie na 2 bieg- zawsze po wciśnięciu sprzęgła i mam ok. 3 metaliczne stuknięcia, można ten dźwięk porównać do poluzowanego wydechu który o coś uderza, zrobiłem chyba wszystko co możliwe i bez zmian. Stukot na podnośniku wyraźnie wydobywa się ze skrzyni biegów.

Lista wykonanych czynności w celu usunięcia usterki:

-wymiana wszystkich 7 tulei tylnej belki czyli mocowania dyfra też

-wymiana łącznika elastycznego skrzyni biegów z wałem napędowym

-wymiana podpory wału

-wymiana poduszek skrzyni biegów

-poduszki silnika sprawdzone- ok

-mocowanie belki do podłogi sprawdzone- ok

-podmiana dyfrów na 3 różne

-podmiana skrzyni biegów na 3 różne

-podmiana wału napędowego, na moim luzu na krzyżakach też nie było ale z tego wszystkiego w ramach testu podmieniłem cały wał

-wymiana kompletu sprzęgła z kołem dwumasowym na nowe LUKa, później też w ramach testów na inne używane, sprzęgło wyzerowane

-wymiana wszystkich tulei tylnego zawieszenia łącznie z progowymi

-wymiana półosi na nowe Metelli

-zaciski hamulcowe solidnie dokręcone

 

Wpadłem na jeszcze jeden pomysł który będę jutro realizował, mianowicie ustawienie wałków balansujących, na 100% są źle ustawione bo ktoś wcześniej nieumiejętnie ingerował w rozrząd.

Na tym poziomie kończą się moje pomysły ale korzystając z okazji, że będę zwalał miskę olejową może ktoś nasunie jeszcze jakieś pomysły co tam i ogólnie jeszcze sprawdzić.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ustawiłem prawidłowo wałki balansujące jednak nie rozwiązało to problemu ze stukami. Tak jak wcześniej wspomniałem, że wiedziałem o ich złym ustawieniu po tej operacji znacznie poprawiła się kultura pracy silnika. Ma ktoś jakieś pomysły z tymi stukami?

Jeździć i nie wnikać już trochę za późno zważywszy na poniesione koszty i czas :/

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skupiłbym się chyba na półosiach i przegubach. Te nowe są na 100% ok? Nie mają luzów?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Stare się przycinały i wymieniałem wszystko aby zrobić te stukanie ale co bym nie wymieniał to i tak bezskutecznie.

Nowe chodzą luźno ale jakiś luzów które powodowałyby na nich stukanie raczej nie widzę.

Opublikowano
U mnie takie stukanie powodowały luzy na przegubach, wymieniłem całe półosie z przegubami na inne używane ale bez luzów i przestało stukać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.