Skocz do zawartości

DIS- wypalanie DPF


strusik2911

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanko odnośnie wypalania DPF za pomocą DIS. A więc tak, przechodzę całą procedurę w DIS, zmienia mi się status z not active na active jak przekroczę 60 Km/h.

Jadę autem przez ok. 15 min i po tym czasie na laptopie znowu pojawia się zmiana statusu z active na not active.

Czy w tym momencie wypalanie zostało wykonane prawidłowo, czy muszę jeszcze przejść do zakładki Replacement particulate filter i zgodnie z komunikatami wykonać tę procedurę aby zakończyć proces wypalania DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ukończono

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Mam kilka spostrzeżeń odnośnie wypalania DPF w naszych BMW.

 

Podobno wypalanie odbywa się po spełnionych warunkach i co 600 – 900 km.

 

Testy robiłem na dwóch autach z silnikami 320d. Pierwsze auto to X3 z realnym przebiegiem 80tys, drugie auto to e90 z przebiegiem 168tys. Uruchomiłem diagnostykę w DIS i ruszyłem w trasę, a więc:

Dystans po ostatniej regeneracji – to nam pokazuje za ile kilometrów będzie wypalanie.

Działa to w następujący sposób: zliczana jest odległość w metrach, po przekroczeniu 33000 metrów wartość ta zmienia się na -33000 i zaczyna się zbliżać do 0. Jeżeli przekroczy wartość zero, wówczas zmienia się status regeneracji z not active na active i rozpoczyna się procedura wypalania. Wypalanie odbywa się na odcinku 15- 20 km. Licznik ciągle zlicza przejechane metry. Temperatura przed dpf i przed katalizatorem rośnie do 650 C. Czujnik ciśnienia pokazuje wartość od 140 – 160 mBar.

Po przejechaniu 15-20 km, zmienia się status z active na not active, temperatury zmniejszają się do 350 – 400C, a ciśnienie przed DPF spada do 60 – 70 mBar.

 

To wypalanie powtarza się cyklicznie co 70 – 80 kilometrów, więc jak się ma ta informacja do 600 – 900 km? Zaraz ktoś powie, że DPF’ y są zapchane i tak często się wypalają, ale nie ma żadnych błędów odnośnie DPF.

 

Sprawdzałem to na dwóch autach i DPFy zachowuje sie tak samo. Błędów DPF nie ma, nie palą się żadne kontrolki, auta mają moc, jeżdżą i nic się nie dzieje.

 

Jeżeli ktoś chce wypalić sobie dpf, to może przejechać się na odcinku 80 kilometrów i DPF sam zacznie się wypalać - nie potrzeba do tego komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.