Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanko odnośnie wypalania DPF za pomocą DIS. A więc tak, przechodzę całą procedurę w DIS, zmienia mi się status z not active na active jak przekroczę 60 Km/h.

Jadę autem przez ok. 15 min i po tym czasie na laptopie znowu pojawia się zmiana statusu z active na not active.

Czy w tym momencie wypalanie zostało wykonane prawidłowo, czy muszę jeszcze przejść do zakładki Replacement particulate filter i zgodnie z komunikatami wykonać tę procedurę aby zakończyć proces wypalania DPF?

Opublikowano

Dzięki.

 

Mam kilka spostrzeżeń odnośnie wypalania DPF w naszych BMW.

 

Podobno wypalanie odbywa się po spełnionych warunkach i co 600 – 900 km.

 

Testy robiłem na dwóch autach z silnikami 320d. Pierwsze auto to X3 z realnym przebiegiem 80tys, drugie auto to e90 z przebiegiem 168tys. Uruchomiłem diagnostykę w DIS i ruszyłem w trasę, a więc:

Dystans po ostatniej regeneracji – to nam pokazuje za ile kilometrów będzie wypalanie.

Działa to w następujący sposób: zliczana jest odległość w metrach, po przekroczeniu 33000 metrów wartość ta zmienia się na -33000 i zaczyna się zbliżać do 0. Jeżeli przekroczy wartość zero, wówczas zmienia się status regeneracji z not active na active i rozpoczyna się procedura wypalania. Wypalanie odbywa się na odcinku 15- 20 km. Licznik ciągle zlicza przejechane metry. Temperatura przed dpf i przed katalizatorem rośnie do 650 C. Czujnik ciśnienia pokazuje wartość od 140 – 160 mBar.

Po przejechaniu 15-20 km, zmienia się status z active na not active, temperatury zmniejszają się do 350 – 400C, a ciśnienie przed DPF spada do 60 – 70 mBar.

 

To wypalanie powtarza się cyklicznie co 70 – 80 kilometrów, więc jak się ma ta informacja do 600 – 900 km? Zaraz ktoś powie, że DPF’ y są zapchane i tak często się wypalają, ale nie ma żadnych błędów odnośnie DPF.

 

Sprawdzałem to na dwóch autach i DPFy zachowuje sie tak samo. Błędów DPF nie ma, nie palą się żadne kontrolki, auta mają moc, jeżdżą i nic się nie dzieje.

 

Jeżeli ktoś chce wypalić sobie dpf, to może przejechać się na odcinku 80 kilometrów i DPF sam zacznie się wypalać - nie potrzeba do tego komputera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.