Skocz do zawartości

[E39][520d][M47] niedogrzany silnik


sprunek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Oczytalem sie troche postow tutaj i na innym forum ale konkretow nie ma, kazdy ma inne zdanie, innny problem i inne rozwiazania i odpowiedzi sa rozne czasem nie na temat nawet...

Potrzebuje konkretow jak szukam rozwiazania.

Moj problem jest taki, ogrzewanie wewnatrz dziala zajebiscie, jest cieplutko i szybko sie grzeje wnetrze, webasto tez chodzi bo dymek leci z rury wydechowej pod siedzeniem kierowcy jak i rowniez czuc przy wysiadaniu i slychac ze webasto jeszcze sobie pracuje po zgaszeniu silnika.

Co do silnika, nagrzewa sie dosc szybko przy jezdzie ale do MAX 60 stopni i taka temperature wg. wskazowki i wg testu BC 7.1 trzyma, przy jezdzie 100-110 osiagnalem max 66 stopni a na postoju juz potrafi spasc nawet do 57, niby wskazowka jest poza niebieskim polem na 1 kresce maksymalnie.

Pamietam iz w lato rowniez tak bylo choc nie zareagowalem bo wskazowka byla niby w pionie, w lato w upalach ale na tescie pokazywal silnik 75 stwierdzilem ze tak ma byc ale RACZEJ NIE XD

Rozkrecilem sobie termostat glowny i EGR, odkrylem rowniez ciekawostke w chlodnicy spalin do ktorej jest termostat EGR przykrecony.

Glowny termos zamkniety caly czas i jest spoko(chyba ze wczesnie sie otwiera), a termos egr'u jak w niego dmuchalem no to powietrze sobie swobodnie przelatywalo bez oporu, ciagle cos w nim tam sobie lata, raczej sie spierdzielil i go wymienilem na nowy oryginalny i sprawdzilem, wiec nowka sprawuje sie ok.

Przy chlodnicy egr odkrylem niespodzianke po poprzednim wlascicielu, otoz dolot do chlodniczki jest zaslepiony blaszkami lecz ze zrobiona mala dziurka tak na oko 3mm srednica dziurki.

Pytanie moje do Was, czy ta zaslepiona chlodniczka z ta mala dziurka zeby cos tam przez nia jednak przelatywalo to dobrze czy mam sie czyms martwic?

Auto zajebiscie reaguje na gaz, nie mam z tym problemow, obroty zawsze rowno pracuja, nie dusi sie, nic sie nie dzieje strasznego, tylko ta temperatura teraz.

 

Co dalej robic ? wymieniac glowny czy bawic sie w gotowanie?

 

zrobilem maly test rozgrzewajac auto do tych 60 paru stopni i to jest max co osiagane i moge tak jezdzic i nadal sie nic nie zmieni z temperatura silnika, po zatrzymaniu na zapalonym silniku sprawdzilem waz gorny, byl elegancko goracy tak jak nalezy, natomiast waz dolny byl no chlodny, nie czulem za bardzo w nim temperatury, i byl raczej zimny, wszystko jest odpowietrzone jak nalezy, plynu chlodniczego nie ubywa ze zbiornilka.

Co robic? Podpowie ktos?

 

PS. jesli zasmiecam kolejnym takim samym tematem to out, ale uwazam ze przyda sie wskazowka dla innych majacych M47 w 5er :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to sam sobie odpowiedziałeś. Główny masz do wymiany. Jest szczelny, ale otwiera się coś koło 60 st C. Miałem podobnie, z tym że auto w stresie dochodziło do 70 st. Po wymianie obu termostatów jest ok. Co do tej dziurki w EGR to się nie wypowiem. Nie wiem co za patent :D Edytowane przez kemyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka blaszka w egr po wypaleniu potrafi się oderwać i wpaść w turbinę i ją uszkodzić, lepiej to zdejmij. Jak chcesz wyłączyć egr, to wystarczy zaślepić wężyk doprowadzający podciśnienie do egr. Silnik ze sprawnie działającym egr szybciej się nagrzewa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... ta blaszka jest konkretnie przykrecona raczej nie powinna wypasc :)

to jest cos tego typu http://www.aditech.net.pl/zdjecia/IMGP2417.jpg

z tym ze zamiast tych 3 dziurek u mnie jest 1 taka wlasnie na srodku zeby cos tam jednak przelatywalo, i chlodniczka sie konkretnie nagrzewa po wymianie termosa egr

dzisiaj sie za to bede zabieral jeszcze, wiec zdejme ta blaszke i przeprowadze test drive i sie zorientuje, po prostu nie chce na sile wymieniac wszystkich czesci, bo glowny termos moze byc sprawny choc go nie gotowalem, co i tak mnie nie ominie jednak...

a zna ktos odpowiedz na to w jakim celu ktos zaslepial ta chlodnice taka blaszka ? (podobno jakis blad wywalalo)

w inpie mi wywala czasem taki blad(pomyslalem ze moze miec to jakis zwiazek):

z modulu DDE 3.0 M47

 

6 Exhaust-gas recirculation-Controller

Error frequency: 52

 

Engine speed 1621.50 [1/min]

Kuehlmitteltemperatur 61.00 [grad c]

Betriebstundenzaehler 26.90 h

Engine speed 1433.50 [1/min]Kkuehlmitteltemperatur 57.00 [grad c]

Betriebstundenzaehler 1.40 h

 

Negative control deviation / air mass to high

Error currently not available

 

Webasto tez wywala jakis blad ale kuzwa dziala

ZUHEIZ

 

3 Circulation pump

 

Error frequency: 255

 

Water pump ON 48.00 0-n

Cooling temperature 41.00 degrees Celsius

 

Open circuit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odblokowalem ta zaslepke i nic sie wielkiego nie stalo....

Auto jak ma tak ma 66 stopnj max po 15 km jazdy przy 80 km/h i 2000 obrotow

Na postoju na swiatlach temperatura spada o 3 stopnie...

To co glowny do wymiany? Przepuszcza az 20 stopni??

Waz dolny po takiej przejazdze lekko cieplawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynienilem glowny na GATES i jest super, po 12km 85 i pion i czasem 94 i na postoju trzyma 85

EGR termos tez byl wadliwy.

Czytalem innych posty czasem o tym odpowietrzaniu i sprawdzaniu innych pierdol to jakos mi nie pasuje do takiego problemu. Nie bawilem sie w odpowietrzniki, plyn mi scieknal z wezy po prostu, paski same sie osusza pod czas pracy, a plynu potem dolalem do weza i tam gdzie sciekal to uzupelnilem i tyle. Nie ma co wymyslac skoro ten samochod sam sie odpowietrza... A dolewajac plynu powietrze sie wypycha. Zdjalem termos bez rozkrecania wisco bo w innych tematach cisneli na ten wentylator. Glowny termos mial uszkodzenie takie ze odpadl taki dzyndzelek maciupki z niego i pod czas wibracji silnika termos przepuszczal caly czas wode. Sam w sobie byl zamkniety ale przez ta mala dziurke nadal przepuszczal. Pod czas testu w garnku otworzyl sie dosc pozno przg 95 jakos a po wyjeciu bardzo dlugo sie zamykal, do konca zamknal sie dopiero w temperaturze 20 stopni.

Nie ma co sie zastanawiac i samemu sprobowac wymieniac co sie da.

Chcialem przedstawic swoje doswiadczenie i dziekuje za uwage :-)

Mysle ze komus sie przyda.

 

EDIT//

Załączam zdjęcie uszkodzonego termosika ORGINAL BEHR (12 letni xD)

zdjęcie nr1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.