Skocz do zawartości

Przepalony bezpiecznik w komorze silnika-8 glow plug system


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Przekopałem chyba cały internet, posprawdzałem cały silnik auta, po diagnozie INPY i DIS-a nie przespałem kilka nocek myśląc i chyba znalazłem przyczynę błędu świec (oczywiście nie obyło się bez wymiany świeczek)... ale, i tu się pojawia problem który powstał.

Do rzeczy, w komorze silnika znajdują się dodatkowe bezpieczniki :twisted: . Z tego co się zorientowałem jest to dodatkowe zabezpieczenie min. dla DDE. Jeden z moich bezpieczników jest przepalony. Po jego wymianie na nowy i przekręceniu kluczyka stacyjki w pozycję 15 (czyli mówiąc prościej w moment grzania świec) bezpiecznik raz po raz się przepala. Domyślam się że jest gdzieś zwarcie.

Stąd moje pytanie. Gdzie tego zwarcia szukać i co jeszcze dodatkowo zabezpieczają?

Proszę o pomoc ponieważ zima jest już tuż tuż, a bunia w końcu może mi odmówić podczas porannego odpalania :cry:

 

http://i429.photobucket.com/albums/qq12/Krystian_Siwka/IMG_11991_zpscadvq3qy.jpg

 

fotka przedstawiająca skrzynkę i brakujący przepalony bezpiecznik odpowiadający jak mniemam za dopływ prądu do cewki albo DDE

Opublikowano

Sprawdzałeś napięcie na tym grubym przewodzie zasilającym przekaźnik ?

Inna sprawa że jak ten przekaźnik się nadpali to i na cewce może robić zwarcie.

Ten bezpiecznik co Ci się pali to jaki Nr i jaki amperaż ?

Poczytaj linka na ten temat ; viewtopic.php?f=69&t=97746&hilit=glow+device

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Napięcie na grubym przewodzie zasilający przekaźnik jest (sprawdzałem nawet ten bezpiecznik bodajże 104 i wszystko jest ok)

Sam przekaźnik jest dobry - wcześniej myślałem że jest zepsuty więc kupiłem nowy. [BAD] kasa w błoto, obydwa działają - słyszę jak "cykają" przy przekręcaniu zapłonu więc styki działają w środku.

Bezpiecznik upalony ma nr F02 o amperażu 30A

Temat z linku czytałem chyba milion razy :cry:

Dis mi wywalił błąd że nie ma połączenia pomiędzy DDE a przekaźnikiem, i to by się zgadzało bo po przekręceniu stacyjki z przekaźnika - mimo napięcia na grubym czerwonym kablu - nie jest przekazywany prąd na świece

 

Poniżej info z DIS-a

http://i429.photobucket.com/albums/qq12/Krystian_Siwka/IMG_11951_zpspzoft9pe.jpg

 

EDIT: prąd przepływa przez przekaźnik : http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_3373-przekaznik-dde-30-k2003/vKG58543#part05 a następnie przez bezpiecznik (który nota bene się przepala)

Opublikowano

Piszesz

sprawdzając oporność wychodzi mi jakiś kosmos
mamy rozumieć opór bardzo wysoki ? to by wyglądało że w momencie robienia pomiaru nie występuje zwarcie.Pozostaje otwarta kwestia czy pomiar jest zrobiony prawidłowo i czy po przekręceniu kluczyka sytuacja się nie zmienia.
Czy ktoś wie w jaki prosty sposób zlokalizować zwarcie ?

Dla dobrego samochodowego elektryka to tylko kwestia czasu , a samemu to inna bajka.

Można śledzić przewody i patrzeć gdzie jest zwarcie to przy odrobinie szczęścia coś znajdziemy.Problem w tym że jak poruszasz kablami to zwarcie może znikać.

Najlepiej to się upewnić co zasila dany bezpiecznik i zlokalizować te odbiorniki a dalej to żmudna praca sprawdzania.

Nawet jak się wybierzesz do elektryka to dobrze mieć rozpiskę bezpieczników.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Zwarcie następuje gdy w obwodzie elektrycznym opór spada do małej wartości. Wtedy przez opornik/przewód może popłynąć bardzo duży prąd i dlatego przepala mi bezpiecznik.

Z WDS BMW widziałem za co odpowiedzialny jest ten bezpiecznik i min. za elektrozawory (podciśnienia i turbo), przepływki, grzania świec, podgrzewacza płynu i zaworka od chłodnicy.

Wolałbym to samemu zrobić. Myślałem że w jakiś prosty sposób mógłbym to zlokalizować... np. poprzez odłączanie poszczególnych urządzeń?

Opublikowano

Sterownik podgrzewacza płynu lubi się wytopić tak jak sterownik (przekaźnik) świec żarowych też ulega uszkodzeniu, a ponadto przewody do wszystkich innych odbiorników na tym bezpieczniku.

Piszesz

Wolałbym to samemu zrobić.

Teoretycznie to czemu nie i najprostszym sposobem tak jak pisałeś ,etapami poprzez odłączanie poszczególnych obwodów.

Weź pod uwagę że jak ci to zabierze cały dzień to w końcu Ci bateria padnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Super :D właśnie znalazłem przyczynę. Tak jak napisał kolega powodem bym podgrzewacz wody.

Dałeś mi kolego do myślenia, ponieważ ostatnio robiąc przegląd przed zimą widziałem w nim - mam na myśli płytkę - że coś tam było spalonego i dałem szwagrowi do naprawy z racji tego że pracuje w firmie produkujące przekaźniki. Widać nie zrobił tego zbyt należycie, bo po wypięciu go s obwodu wszystko jest ok.

Mam jeszcze tylko dodatkowe pytanie, czy mimo temperatury (tak jak np. teraz jest ok 17 stopni w dzień) przekaźnik od świec podgrzewa świece? Mam na myśli czy komputer przekazuje informację o tym żeby przekaźnik podał napięcie prądu na świece?

Opublikowano

Odnośnie

czy mimo temperatury (tak jak np. teraz jest ok 17 stopni w dzień) przekaźnik od świec podgrzewa świece?

chyba już znalazłeś odpowiedz.

To zależy od temperatury płynu, ja mam silnik po lifcie i jest elektroniczny sterownik a w nim to nawet w lato trochę podgrzewa.

 

Preheating

 

At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

 

Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

 

Ta wklejka się tyczy elektronicznych sterowników a w przekaźnikowych to nie wiem ,

czyli nawet przy +25C już zaczyna grzać przez 0,5s i czas grzania się wydłuża ze spadkiem temperatury tak że przy -25C grzeje przez 2,7s.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

No właśnie gdzieś czytałem że jeżeli temperatura płynu jest mniejsza jak 5 stopni to wtedy świece są podgrzewane. Ale chciałem to zweryfikować.

Póki co po podpięciu pod kompa "0" błędów, czyli wszystko w końcu jak należy :D

Dzięki za pomoc. Problem rozwiązany więc zamykam temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.