Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Temat z pewnością był już wałkowany, czytałem w związku z tym sporo tematów na forach i artkułów na stronach motoryzacyjnych, ale dalej jestem w kropce... Potrzebuję samochodu dla żony. Padło na serię 1 i tak też zostanie. Problem w tym, że jedynie silnik Diesla wchodzi w rachubę (duże przebiegi, głównie po autostradach). Po ogólnej lekturze doszedłem do wniosku, że szukam E87/81 LCI z sinikiem 143 konnym lub 177 konnym w automacie (chociaż w najgorszym wypadku może być i manual). Pytanie do Was to którą jednostkę polecacie bardziej ze względu na mniejszą awaryjność? Zdaję sobie sprawę, że w głównej mierze uzależnione jest to od użytkowania auta przez poprzedniego właściciela, ale chodzi mi o samą konstrukcję (jeżeli są pomiędzy nimi jakieś różnice). Bardzo proszę o jakieś opinie.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

róznica jest tylko w turbo i wtryskach. obydwa są tak samo awaryjne. Najpoważniejsza awaria w tych silnikach to rozrząd,auto z roczników 2007-2008 mają go wymienianego na akcji serwisowej. Inne roczniki trzeba zrobić we własnym zakresie, koszt około 3000zł.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli różnica w cenie będzie akceptowalna, to bierz 177KM, jeśli znajdziesz fajny egzemplarz 143KM to zawsze można go podkręcić chip-tuningiem na 175-185KM lub boxem trochę mniej. Ja mam box i różnica jest zauważalna, ale co chip, to chip...

Te modele różnią się głównie wtryskami: elektromechaniczne (które można regenerować) a piezoelektryczne (nie nieregenerowalne) oraz turbinami, hamulcami...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od końcówki 2008 r - wersja silników N47D20C, jest trochę lepiej, ale problem nie został rozwiązany całkowicie. Zawsze w tych silnikach trzeba się liczyć z koniecznością wymiany rozrządu, przeważnie po 150-200 tys przebiegu. Niektóre silniki dojeżdżają do 300 tyś bez wymiany, a w niektórych łańcuch (lub łańcuchy - a jest ich trzy) zrywa się przy 80 tys km.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tak samo ma sie 123d to ten sam blok i lancuch. Mój wyżył 191 kkm i rechotal ale nue urwał sie tylkoprzedmych zlapal

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.