Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Polecam lekturę.

viewtopic.php?f=68&t=120678

 

 

 

Witam,

posiadam BMW e36 compact 1.9 1999 rok.

Podobno M-pakiet. Ale jest nie cały, bo ktoś fotele wymienił na zwykłe i od spodu dyndają kabelki od podgrzewania foteli. Kierownica nie wiem , czy jest m-pakiet. Jest trójramienna. Nie interesowałem się tym wcześniej. Ale konkretnie:

Nie działa mi klakson, sprawdziłem, a zarazem wymieniłem bezpiecznik i 0 zmian. Nie wiem, czy działa ten "ślimak", który jest pod maską, jest podłączony ale nie wiem jak go sprawdzić. Po odlaczeniu akumulatora zdjąłem kierownice ( nie cała) odkrecilem 3 sróbki i zobaczyłem, że nie jest podłączony chyba AirBag, nie podłączyłem go, ponieważ stwierdziłem, że jakiś powód jest, że jest odlaczony. Chciałem się spytać co zrobić dalej ?

 

Tutaj zdjęcie jest :

http://zapodaj.net/590a04125d49c.jpg.html

 

Widać na zdjęciu taka pomarańczowa kostkę i nie wiem, czy podlaczyc.

Edytowane przez NieMaLipy1908
Opublikowano

no do poduszki, jak sciagałeś poduszkę to rozłączyleś ją po prostu. Przecież jak przekręcisz zapłon to ci się błąd poduszki zapali bez podłączenia tej kostki. Masz nawet miejsce w poduszce na tą kostkę.

 

Co do klaksonu, sprawdz najpierw trąbkę, podaj jej na krótko jakiś prąd z aku czy z prostownika i zobaczysz czy jest sygnał. Jeśli jest to znaczy że coś przy kierownicy nie halo lub po drodze na kablach miedzy kierownicą a trąbką.

 

Z tego co kojarze to sygnał działa na zasadzie takiej że na stałe jest podany plus i jak przyciskasz poduszkę to zamykasz obwód i płynie prąd i auto trąbi.

szukam
Opublikowano
nie bo tasma kierownicy nie ma nic do klaksonu. Tam widzisz na zdjeciu nawet pokazales czarny kabelek masowy, jak naciskasz żeby trąbić to stykasz spód poduszki (metalowy) to masy i to powoduje zamknięcie obwodu i jest sygnał.
szukam
Opublikowano
To coś z przewodami ? Nie ma przypadkiem drugiego bezpiecznika od sygnału dzwiekowego np. Pod kierownica albo jakiś przekaźnik ? Bo po przewodach nie ma zbytnio jak sprawdzic, bo są zaizolowane z innymi ( pod maską z przewodami od świateł )
Opublikowano

Przypadkiem (+) nie jest podany bezpośrednio do klaksonu, a (-) pociągnięty przez kierownice ? I poprzez naciskanie się obwód zamyka i trąbi ?

 

Czy może dać (-) bezpośrednio z akumulatora przewodem do klaksonu (-) i sprawdzić w ten sposób, czy działa przejście (+) ? I na odwrót.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.