Skocz do zawartości

530d nie prawidłowe doładowanie


gibek2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam mały problem z przyspieszeniem w moim bmw, po kolei pierwsza rzecz czy to normalne że oczekiwane ciśnienie doładowania jest za wsze u mnie takie niskie ? praktycznie za każdym razem 899 a jak patrzyłem w internecie to zazwyczaj mają po 980 do 1020. ( Screen nr 1 )

problem polega na tym że turbo tak jak by potrzebuje czasu żeby się załączyło, jedziemy sobie powiedzmy na 2 z 1200 obrotów przyspieszamy lekko komputer oczekuje 1200 a ja mam 1500 albo 1100 a ja mam 1700 ( Screen 2 i 3 ) dochodzę do okolic 2tys może 2,2 czekam chwilę czuje przyrost mocy i wartości się mniej więcej pokrywają ( Screen 4 i 5 ), przy pełnym obciążeniu jeśli poczekam wcześniej żeby wartości się pokryły to jest mniej więcej ok natomiast wydaje mi się że powinna iść lepiej.

Natomiast jeśli nie poczekam żeby się załączyło jak to wcześniej opisywałem ( dodam jeszcze że częściej się załącza ale bywa że jadę jadę na 3 biegu 2,5 i nadal nie chce się załączyć ) to moim oczom ukazuje się zawsze taki widok, wartość doładowania wtedy jest cały czas taka sama nie spada tylko na sztywno mięczy 2482 a 2485.

 

Jak myślicie na coś to wskazuje ? czy kupno nowego zaworka coś pomoże bo mam 2 które rozbierałem i założyłem nowe części czyli trzepień i filterki.

 

http://i.imgur.com/OMnPGBL.jpg

 

 

http://i.imgur.com/fUW9CB6.jpg

 

 

http://i.imgur.com/HB5xZqu.jpg

 

 

http://i.imgur.com/ICY2cs5.jpg

 

 

 

http://i.imgur.com/UTOw7xQ.jpg

 

 

http://i.imgur.com/3E4hnLo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymagana wartosc przeplywu powietrza jest drastycznie mala u mnie ok 500 chce na wolnych obrotach cisnienie doladowania na wolnych mam oczekiwane tez wyzsze chyba980, pokazuje jakies błedy? Edytowane przez krychu530
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerując się filmikami w sieci to mniej wiecej na podobnym poziomie jest wartość oczekiwane przepływki np tu

nawet mniej niz u mnie natomiast cisnienie doladowania oczekiwane jest własnie duzo wyzsze ok 1000 u mnie nie całe 900. Sztanga chodzi elegancko bez zacięć, przepływki nie odłączałem a odłączyć ? co wtedy sprawdzić ?

 

Pompa pod progiem nowa na wolnych ok 4bary przy max obciązeniu spada max do 3,89.

Może być tak że jest źle wyregulowana sztanga turbo ? czy miało by to wpływ na wartość oczekiwaną doładowania w inpie ?

 

Od czasu do czasu zdaża mi się taki błąd

 

7728  Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator
Error frequency : 1
Logistic counter: 37

Error occured 1. times at:
  Engine speed                              2822.18  1/min   
  Coolant temperature                         85.27  Grad C   
  Einspritzmenge                              26.76  mm^3   
  Boost pressure                            2484.00  mbar    
  Fehler aufgetreten bei                   412440.00  km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztanga ma miec ruch ok 10mm twoj blad oznacza przeladowanie moze to byc wina zaworka a moze to byc wina zacinajacych sie kierownic spalin w turbinie moze zrob test na odpietym wezyku od zaworka( ten co idzie do gruszki) i sprawdz parametry inpa w czasie jazdy zobaczysz jak bedzie wtedy powinno spasc doladowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze jak kiedys bylo w porzadku to lekkie przyspieszenie dochodzil do 2tys czuc bylo ciag i wartosci na ekonomizerze malaly mniej wiecej 4-5l a teraz np. Przy tych 2 tys czuje ten ciag chociaz nie taki mocny jak kiedys to wartosci utrzymuja sie na mniej wiecej 8-10l.

 

Czy to problem z doladowaniem czy moze jakis inny problem jeszcze sie nalozyl.

 

P.s - krychu na tym odpietym wezyku zamula totalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze zamula na odpietym, trzeba bylo zobaczyc co sie dzieje w inpie wtedy, jak te twoje oczekiwane wartosci sie wtedy maja czy cos sie zmienia.

ja mam problem z niedoladowaniem ty z przeladowaniem u mnie tez sa wykrzykniki przy przeplywce i nie nadaza mi turbina wlasnie robilem test dynamiczny i tez szukam co jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 184 konie rok99 przeplywka mierzy mi jednostki wysoko a cisnienia doladowania mam malo wiec jak przeplyw powietrza mam to jednak musi gdzies to powietrze ginąc miedzy turbo a głowicą skoro cisnienie duzo mi sie rózni od wymaganego rozbieralem wszystko ogladalem sciskalem weze sluchalem nieszczelnosci i nic nie znalazlem turbo sprawdzalem sterowanie ,podcisnieni i wszystko wyglada ok a cisnienia nie ma czujnik zalozylem inny tez nie ma cisnienia wiec musi byc gdzies dziura skoro wychodzi ze turbo dostaje wystarczajaco duzo jednostek powietrza i bede szukal od jutra dalej.Powiem szczerze ze wiele samochodów juz naprawialem i nigdy nie mialem problemu z ustaleniem co sie dzieje bez posiadania komputera.teraz kupilem auto i od razu kabel bo ciezko zlokalizowac co jest hehe.Predzej czy pozniej musze to naprawic bo nie bede tyle lal do czegos co jechac nie chce wczesniej jezdzilem audi tam jak zlapalo nieszczelnosc to gwizd niesamowity a z tylu czarno a tu dymu nie mam nic z tylu.

Co do diesla to zawsze lubilem bo jednak w dobrym dieslu jest niesamowity moment co w benzynie jest rozciagniete w calym zakresie obrotów a i troche jestem pewniejszy kupujac starego diesla niz stara benzyne na gazie jednak silnik diesla choc z duzym przebiegiem to ma mniejsze zuzycie niz benzyna z takim samym przebiegiem.

Moze jak bede mial juz dosc kaprysów diesla to kupie kiedys benzyne na gazie ale i tam moze sie cos zepsuc i trza bedzie tak samo czas poswiecic na naprawe albo kupic kabel i ustawiac gaz hehe, tego nie ugadniesz jedni chwala to drudzy to a do karzdego trzeba dolozyc to normalne jak nie dolozysz na czas to nie pojezdzisz dlugo i tego trzeba pilnowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawy ten twój przypadek, jak masz możliwość to ja bym się jeszcze zakręcił przy tej przepływce niby pokazuje trochę wiecej niż komputer ale zobacz że np moja przy max obciążeniu przez moment potrafi nabić niecałe 1400 a potem spada mniej wiecej 1100-1200 a twoja ze screenów wychodzi max 960.

 

poczytaj sobie jeszcze o tym http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186&sid=e587ed6b6832a3b7144b42bd7fe614c6

 

 

tutaj masz mój screen :

 

http://i.imgur.com/ogBLzMx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze twoja przeplywka mierzy duzo poniewaz twoja turbawka duzo zasysa co widac w duzym doladowaniu ,ja test robilem sam i nie do konca jestem pewny czy gaz byl do spodu bo wiesz jak to sie robi samemu na waskiej drodze mysle ze do tysiaca powinna mi dojsc w razie czego jak nie znajde nieszczelnosci czy tez wyklucze ze mam nieszczelnosc to podmienie przeplywke bo mam dostep do uzywki podobno sprawnej i sie zobaczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc cały czas borykam się z moim problemem, macie może jakieś sugestie co powinienem sprawdzić ? wziąłem strzykawkę i patrzyłem czy sztanga będzie chodzić w całym zakresie i na moje oko chodzi chyba dobrze zaworów podciśnienia podmieniałem już chyba z 5 na każdym jest mniej wiecej podobnie tak jak opisywałem że muszę poczekać aż turbo się załączy wtedy jak dam gazu jest ogień.

Live data robiłem w czasie jazdy ale coś mnie naszło żeby zobaczyć jak będzie to wyglądać na postoju no i przy dodawaniu gazu sztanga praktycznie się nie rusza a ciśnienie w inpie oczekiwane 1150 ( chyba przy ok 2 tys ) a otrzymane 1500

natomiast tak jak pisałem w czasie jazdy te wartości potrafią się pokryć ;]

 

podciśnienie czuć jak przyłożę wężyk do palca, wężyki nowe.

Edytowane przez gibek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko to koń zdechł.

 

Wyciągnij turbo i zawieź do kogoś, kto regeneruje i ustawia geometrię. Niech sprawdzi ją.

Może Ci geometria stoi? Zapieka się? Sztanga sztangą - nie ma czegoś takiego jak na oko 10mm. Wszystko zależy od użytej sztangi i jej ustawienia na starcie i końcu pracy.

Ruch o ćwierć obrotu może wszystko zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR mam zaślepiony, w moim przypadku podejrzewam że problem tkwi w w nieszczelności lub zbyt mało wydajną pompą vacuum. Czekam aż przyjdzie wakuometr to będę robił pomiary.

Dosyć szybko twardnieje mi pedał hamulca, i pamiętam w poprzednim aucie że jak np jeżdziłem zgasiłem motor podszedłem po ok 1-2 minutach i zdjąłem przewód np. z akumulatora/zbiorniczka podciśnienia to było słychać mocny syk, a w tym aucie odpinam wężyk po minucie ledwo co słychać i ledwo co się wydostaje a po 2 minutach to już jest totalnie pusto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam Ci się nie ma co wydostawać - tam się zasysa.

Jak Ci brakuje zaciągania powietrza, to sprawdź wszystkie węże - włącznie z poduszkami.

Brak podciśnienia = rozwiązanie Twojego problemu.

 

Nie ma jak turbo zaciągać, elektrozawór nie zdąży ciągnąć gruchy i temat rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dalej borykam się z problemem ;/ czy ktoś może jeszcze zasugerować czemu tak się może dziać ? albo co jeszczcze może wpływać na takie przeładowanie.

 

nowy elektrozawór + jazda na 2 różnych używanych, nowe przewody od podciśnienia. Podciśnienie mierzone pompa daje niecałe 1 bar, coś ok 0.8

Według mnie bardzo dziwny przypadek bo niby wszystko ok a te łopatki zmiennej geometrii raz się przestawiają raz nie i jest przeładowanie. Jak by była zapieczona to chyba by się tak nie ruszało nie ? https://youtu.be/CuryrT1u_N4?t=43s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzone, pomierzone nawet mierzyłem ciśnienie na zaworku wraz z przejściem na gruszkę ( jednoczęsnie ) i ładnie płynnnie zmienia ciśnienie z ok -0,6 do 0 wiec zostaje tylko oddać turbo do sprawdzenia, czyszczenia innej opcji już chyba nie możę być.

 

Zaraz wstawie filmik z pomiaru zaworka to wam pokaże

 

: https://www.youtube.com/watch?v=5M91ChsiZwk&feature=youtu.be od 20 sekundy był trzymany mniej więcej na 3,5 - 3,8 tys obrotów i w pewnym momencie słychać jak się przestawiły łopatki bo jest taki bardziej bassowy dzwięk z wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kiedy to u ciebie wystepuje? po czym sie pojawilo? sprawdz gruszke przy jakim podcisnieniu ciegno dotytka ogranicznika musisz miec wezyk i ciagnac strzykawka a na wezu trojnik do zegara gruszka standardowo powinna polozyc ciegno na ograniczniku przy podcisnieniu 0,65 czy tez 0,6 juz dobrze nie pamietam ale jezeli twoja gruszka polozy ciegno na ogranicznik przy np 0,4 to znaczy ze zle masz ja ustawiona i trzeba przestawic ciegno na dluzsze i to moze byc przyczyna przeladowania nie panikuj jak ja bym mial za duze cisnienie to bym sie cieszyl problemu nie ma zawsze mozna dostroic na turbinie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikuję :) ale szczerze wątpię że to wina regulacji cięgna bo tak jak pisałem jeśli w czasie jazdy łopatki się przestawią i dam pełny gaz to wartości się zrównują i nie ma żadnego przeładowania do tego idzie jak wściekła :D :D

przy źle wyregulowanej sztandze cały czas było by tak samo.

 

Problem był w sumie od początku odkąd kupiłem samochód ale zdarzał się sporadycznie np. jedziemy na 2 pedał do połowy wciśnięty mija 2 tys obrotów i nagle muł, na kompie wartości się rozjeżdzają ale tak jak mówie działo się to sporadycznie, myślałem że to zaworek. Problem bardzo się nasilił gdy wystapiła u mnie 2 usterka czyli problemy z odpalaniem i gaśnięciem w trakcie jazdy potrafił, w czasie tych problemów no nie powiem potrzebny był plak i to sporo :roll: :roll:

Pewnego razu nie odpalał na amen poszło dużo plaka ale odpalił, usterka naprawiona no ale odkąd odpalił po tych wszystkich próbach moje przeładowania działy się dużo dużo częściej.

 

 

p.s - wcale byś się nie cieszył ze zbyt wysokiego ciśnienia, auto zamula obcina dawkę paliwa i wcale nie idzie fajnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy ostrym starcie nigdy nie bedziesz mial przeladowania bo komputer nie zdazy wylaczyc poniewaz cisnienie bedzie wyzsze przez chwile i pozniej ci sie wyrówna z zadanym przy ponad 3 tys obrotow

komp wylapuje przeladowanie dopiero wtedy gdy np jedziesz 2tys obr i ma zadane 1600 a ty masz wtedy 1800 i trwa to przynajmiej 10sekund , wtedy obcina dawke zeby czegos nie rozwalilo

a jezeli ty przyspieszasz szybko to sensor poda ze te 1800 trwa tylko przez 3 sekundy i on nie obetnie dawki poniewaz nie ma takiej potrzeby chwilowe przeladowanie ma kazde auto

ja przywrocil bym egr do zycia moze turbo bylo ustawione dobrze gdy dzialal egr a on wlasnie przy spokojnej jezdzie (jadac jednostajnie np strzelam 2000obr nie przyspieszajac) powinien byc otwarty czesciowo i wtedy nie ma takiego cisnienia w kolektorze a gdy wciskasz pedal chcac przyspieszyc powinien sie zamknac i dopiero wtedy turbo z cala swoja potencja wkracza

i to moze byc egr jak masz zaslepiony bo zaslepienie daje wlasnie wieksze cisnienie w kolektorze przy nizszych obrotach dlatego nie jeden zaslepia by polepszyc dół

jezeli nie egr to tak bym zrobil jak pisalem test gruszki albo regulacja cisnienia przy podgladzie na kompie

 

ps ty jak wcisniesz to przynajmiej jest czym jechac a u mnie to lipa czy jedziesz szybko czy wolno i ta kultura pracy to masakra jak mi to chodzi wiecej buczy niz jedzie i dalej mam problem nie rozwiazany jedyne co to teraz przynajmiej gume topi ale przyspieszenie zostalo po staremu 10 sekund i 0 przyjemnego dzwieku tylko takie na hama przyspieszanie i jeszcze co chwile cos sie pier... progowka mi pada juz ledwo zipie, zarowke dzis spalila a dopiero co niedawno zalozylem jeszcze zeby bylo fajnie klamka ta w srodku zostala mi w rece a szyba sie nie odsuwa bo padla tez niedawno nie wiem po co to jeszcze trzymam co chwile cos a i tak nie jedzie frajdy zero ale wyglad chyba to mnie trzyma przy niej jak jedziesz to szyby musza byc zamkniete bo tak laski sie pakuja hehe ale na powaznie to wyglad ma naprawde powalajacy i chyba dlatego zal mi sprzedac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj odebrałem samochód, po rozebraniu turbawki okazało że nie nadaje się do niczego zmienna geometria była pokrzywiona wygięta, wirnik postrzępiony no i trochę oleju było. Zdecydowałem się na regeneracje i nie poznaję auta :) w końcu jeżdżę 3.0d :)

 

Poniżej przedstawiam screen z inpy jak teraz to wygląda przy buciku :

 

http://i.imgur.com/Iu5IXXD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za OT ale gibek jak zrobić aby napisy w inpie były po angielsku ???

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.