Skocz do zawartości

e39 530d słabe przyspieszenie


krychu530

Rekomendowane odpowiedzi

witam szanownych kolegów

jestem nowym użytkownikiem forum proszę o wyrozumiałość :)

pół roku temu nabyłem e39 530d 184km sedan skrzynia automatyczna od początku czułem że nie jedzie jak powinna.

objawy które zauważyłem:auto słabo wciska w fotel ,słabe przyspieszenie do setki praktycznie 11 sekund bez względu na tryb skrzyni,auto w upały traciło na mocy zwłaszcza gdy chodziło wisko,rozruch gorącego silnika w upał trwał dlużej niż zimnego

w samochodzie biją mi troche tarcze pisze o tym bo wystepują w nim też drgania przy 120km/h

teraz co zrobilem w aucie i jak to mniej więcej wygląda:wymienione weżyki podciśnienia,czyszczony kolektor i egr, zaworki sterujące sprawne podkładalem też inne,podłożyłem też inny czujnik cisnienia,wymienione filtry i płyny,wymieniłem 2 wtryski teraz korekcje są takie 0,15 0.64 0,30 -0,49 0,39 -1,65. na odpietej przeplywce brak różnicy, turbo miałem na stole wszysko cale sprawne geometria ok,auto nie dymi pali na dotyk, wyciete katalizatory, w inpie widac ze doładowanie nie nadąża, czyscilem chłodnice sprawdzałem wszyskie węże i podcisnienie wakumetrem zaczynam miec dość tego samochodu błedów nie mam poza egr ale zaslepilem i tez nie pomogło i świecami żarowymi .cisnienie pompki progowej w normie na wolnych obrotach 3,8 najgorszy muł jest ze startu robiłem tez próbe na hamulcu samochód wchodzi na 1500obr i silnik dławi a podobno ten silnik ma dobic do ponad 2tys,auto przyspiesza równomiernie i w calym zakresie obrotów brak odczucia wciagania jak w np tdi,podczas startu samochodu z pedałem w podłoge nie ma mowy o zapiszczeni kól a skrzynia nie ślizga poprostu obrotomierz slabo wzrasta proszę o porade w czym szukac przyczyny zmulenia bo wstyd wyprzedzac :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem już te posty takze juz to znam jak kupie baterie do laptopa to potestuje jeszcze wszystko i bede pisal co sie dzieje narazie kilka dni nic nie robilem z nia bo nie mialem kiedy powiem szczerze że nie jestem laikiem w mechanice ale z bmw nie mialem nigdy stycznosci ta jest moja pierwsza narazie badam jak mam czas i juz brak mi pomysłow wszystko wygląda na dobre a uczucie mam w tym aucie jak bym jezdzil slaba benzyna prosze pisac jakie mogą byc przyczyny mojego problemu ,jakie problemy was dotknęły z takimi objawami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robilem juz taka próbę przed wymiana wtrysków nic nie dalo zasysa do samego konca nie mialem mozliwosci podlaczenia kompa przy tym zeby zaobserwowac co sie dzieje niebawem zrobie probe z podlaczonym kompem może pokaze cos ciekawego dodatkowo dla pewnosci ze podcisnienie nie ucieka zaslepilem wezyki od poduszek by wykluczyc nieszczelnosc bo jedna z nich jest nowa a druga stara i nie wiem czy trzyma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak myslicie koledzy przeplywka niby pokazuje ze przeplyw jest duzy a doladowanie jest niskie czy bedzie to nieszczelnosc na kolektorze? za samochodem nie zauwazam dymu prosze o wypowiedz kogos ogarnietego w temacie najwieksze rozbieznosci w doladowaniu są przy obrotach kiedy turbina powinna dac znac o sobie czyli ok2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływkę masz ok. Ciśnienie na kolektorze masz troszkę za małe powinno być ok 2100 - 2200. Zacznij od najprostrzych czynności. Nie koniecznie musi być wina kolektora na początek posprawdzaj wszystkie węże gumowe - opaski zaciskowe czy nie są lużne może któryś wąż lekko uszkodzony albo intercooler masz nie szczelny. Sprawdz jeszcze gumową uszczelke przy turbo może tam masz nieszczelność. Weź kogoś do pomocy niech przygazuje a ty wysłuchuj świstu i przystawiaj ręce, spokojnie wyczujesz nieszczelność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok bede szukał dalej gdzie może uciekac troche rozjasnił test dynamiczny i twoja wypowiedz bo jednak to powietrze jest zasysane wiec musi gdzies uciekac rozumie przez to też że zle wyregulowane turbo tez mozna wylkuczyc .Bede szukal raz jeszcze a jak nic nie znajde na chodzącym silniku to pewnie sprubuje nadmuchac wszysto dzieki za podpowiedz bede pisał jak cos wykryje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo nie mozesz wykluczyc, ale zacznij od najprostrzych spraw łącznie z wymianą filtra powietrza. Sprawdz jeszcze czy pracuje cięgno turbiny oraz zdejmij rure z turbo i sprawdz luz wirnika - luz wzdłużny nawet lekki jest nie dopuszczalny!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luknij sobie kolego w pierwszym poscie pisalem co zrobilem do tej pory,

myslac tak w uproszczeniu jezeli przeplywka pokazuje ze jednostki ktore przez nia przeplywaja sa prawidlowe wzgledem oczekiwanych to by wg mnie wygladalo ze turbo zaciaga wystarczająco duzo powietrza a ginie ono na odcinku turbo głowica Powiem ze widzialem juz wiele turbin i moja jest w stanie bardzo dobrym kola kompresji jak nowe luzu wzdluznego nie mam kierownice cale wszystko dziala jak trzeba,na muszli strony gorącej z zewnatrz jest widoczny jeszcze troche złoty kolor wiec to turbo na stare mi nie wygląda.Filtr powietrza nowy bosch kupiony w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepatrzyłem juz wszystko na słuch i dotyk i sie wk bo dziury nie ma, nie wiem co juz z tym robic od kilku miesiecy nic nie robie jak mam czas tylko siedze przy aucie.

Nic mi nie ucieka nie ma sladu oleju na złaczkach nie słysze gwizdów i teraz nie wiem co radzilem sie juz mechaników i nikt nie potrafi wskazac gdzie przyczyna tego wszystkiego, jak skombinuje jakas fajna przejsciówke to nadmucham kolektor.

Przyszla mi myśl do glowy taka ze moze doladowanie ucieka mi w kadlub przeciez nie wszystkie kanaly kolektora wchodza prosto do głowicy, polowe kolektora uszczelnia uszczelka pokrywy zaworów mial ktos taki przypadek ze przez ta uszczelke uciekało cisnienie z kolektora? odkrecajac korek oleju na wolnych obrotach nic sie nie dzieje nie dmucha moze jakby lekko zasysalo, dodajac gazu wydaje sie ze dmucha i teraz nie wiem jak to sprawdzic nie mam porównania z innym bmw.

Prosze o wypowiedz bo juz nie wiem co mam robic a nie chce inwiestowac kasy i wymieniac co mi przyjdzie do głowy bo takie cos nie ma sensu szkoda czasu i pieniedzy dosc juz mam tego auta nerwy juz mi puszczaja i nie wiem ile wytrzymam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.