Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem z e46 320d 98r., Turbina się wyłącza co jakiś czas gdy np zejdzie z obrotów lub utrzymuję się na równych obrotach oraz sama się włącza po przytrzymaniu jej na minimum 2tys obr.

 

W praktyce wygląda to tak, że jeśli mało ekonomicznie czyli cały czas na wysokich obrotach redukcja itp. to auto ciągnie ładnie, jeśli jade w trasie 80km/h lub 150km/h to bez znaczenia od prędkości turbina się wyłącza i cięzko jest utrzymać daną prędkość, ale po krótkim czasie jeśli dalej trzymam na wysokich obrotach to samo się naprawia, dodam że zgaszenie nic nie pomaga ( czasem dymi na lekko niebiesko, ale teraz coś się niby uspokoiło ).

 

Wydaje mi się też, że nie ma tej mocy co powinna mieć bo robiłem mapę na 27% w górę i auto na moje oko ma max 130ps, zakupiłem wskaźnik Turbo i okazuje się że ciśnienie maksymalne to około 1.1/1.2 bara po wyłączeniu turbiny około 0.8, na biegu jałowym około 0.5.

 

Przepływka była wymieniana, EGR zaślepiony, błędów nie ma, ale podejrzewam że przepływka może być nie wgrana w komputer ponieważ auto już zakupiłem po wymianie przepływki.

 

Proszę o jakieś informacje bo mechanicy w mojej okolicy są zieloni ;/

Opublikowano
Witam,

 

zakupiłem wskaźnik Turbo i okazuje się że ciśnienie maksymalne to około 1.1/1.2 bara po wyłączeniu turbiny około 0.8, na biegu jałowym około 0.5.

 

;/

 

Czegoś tu nie rozumię.1,2 bara max,to prawidłowe ciśnienie(chyba ,że mówimy o cisnieniu 2,2 bara,gdzie 1 bar to cisnienie atmosferyczne.

A czym wyłączasz turbinę,że wynosi 0,8 bara(cisnienie atmosferyczne wynosi (1 bar)

Piszesz,że na biegu jałowym wynosi 0,5 bara.Normalnie na biegu jałowym doładowanie jest równe ciśnieniu atmosferycznemu (1 bar).

jeśli jest 0,5 bara z pominieciem ciśnnienia atmosferycznego ,to doładowanie byłoby za duże,bo ma wynosić 0 barów

 

Sprecyzuj trochę Swoje pytanie,lub wyrzuć wskażnik turbo.

Opublikowano

Wydawało mi się, że coś jest nie tak dlatego, że jak podlączyłem pod komputer i pojechałem wytestować to podobno na komputerze pokazało, że turbina daje 2 bara, a teraz gdy pojawił się problem z mocą na wskaźniku pokazuje 1.2 bara i nie wiem czy tak ma pokazywać czy nie, myslałem ze na wskaźniku ma pokazywać 2 bary i teraz nie wiem czy to faktycznie ma tak pokazywać czy jednak jest coś nie tak.

 

W miejscu na biegu jałowym wskaźnik pokazuje 0,5 a 0,8 mam gdy auto traci moc i ciężko go utrzymac przy prędkości 100/110

Opublikowano

Stary piszesz tak chaotycznie że nie da się tego zrozumieć:

W miejscu na biegu jałowym wskaźnik pokazuje 0,5 a 0,8 mam gdy auto traci moc i ciężko go utrzymac przy prędkości 100/110

 

Z tego zdania wynika ze na jałowym ciężko utrzymać auto przy prędkości 100/110.

 

Napisz jak mierzysz to ciśnienie bo nie kumam, na jałowym turbina będzie wyłączona żeby nie musiała dmuchać na maxa i żeby nikt jej nie zakatował bo i tak auto nie jedzie.

 

Jeśli masz problemy z mocą to na pewno masz błędy braku ciśnienia w sterowniku silnika, odczytaj błędy i podaj jakie były.

Opublikowano
Słuchaj 0,5 mam w miejscu na biegu jałowym, 0,8 podczas jazdy jak już auto traci moc i turbina dosłownie nie ciągnie bo tak jak pisałem auto prawie nie przyśpiesza, no a podczas jazdy jak wszystko jest ok pokazuje 1,2 maksymalnie, te dane które podaje odczytuje ze wskaźnika turbo boost, który mam zainstalowany wewnatrz. Błędów właśnie żadnych nie pokazuje wcześniej coś pokazywało z przepływką ale ona jest wymieniona z boscha, zamieniłem na inna i problem ten sam ;/
Opublikowano
Sprawdź elektrozaworek do sterowania turbiną, profilaktycznie wymień tam przewody, to samo możesz zrobić z elektrozaworkiem do EGRa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.