Skocz do zawartości

e46 320d 136KM nagły ubytek mocy (brak turba)


zyniu1515

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio moje auto nie było użytkowane przez kilka dni po tym czasie kiedy je odpaliłem auto nie miało mocy dodam że była dość duża rezerwa paliwa i komp pokazywał ok 29 km do tankowania pojechałem na stacje ok 4km od domu lecz w drodze auto zaczęło gasnąć przed samą stacja auto zgasło i nie zapaliło. Zatankowałem auto prawie do pełna i nie mogąc go odpowietrzyć na miejscy ściągnąłem go na lince. W domu odpowietrzyłem układ i wszystko zapalało git ale nie ma mocy .

Mam wycięte katalizatory i jak dawniej uruchamiałem silnik to było słychać świst turba na wolnych obrotach, teraz tego nie ma. podmieniłem juz elektrozawór turba miałem 3 uzywki, czujnik w kolektorze mam 3 używki, przepływomierz 2 sztuki używki o takim samym nr co miałem z końcówką 468. mam silikonowe wezyki podciśnienia i zaślepiony EGR. Turbo było regenerowane 2 lata temu oraz pompa wtryskowa też ok 2 lata. wtrysk sterujacy jest nowy mierzyłem cewke i nie ma przerwy.

 

zrobiłem test i podłączyłem weżyk podciśnienia prosto do gruszki turba omijając elektrozawór i turbo zaczynało sie rozpędzać. więc układ jest szczelny i drożny a problem tkiw w sterowaniu elektrozaworem.

 

auto jest mulaste dzwiek silnika jest bardziej "twardy" i zaczyna szybciej przyspieszać dopiero powyzej 3000 obr/min a ekonomizer na 1 i 2 biegu dochodzi do 20l alecz na 3,4 i 5 już do ok 12l czy to wina przepływki i czy ona ma wpływ na sterowanie elektrozaworem. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ostatnio wraz z pomocą znajomego i brata przy pomocy oscyloskopu sprawdziłem sygnał idący od komputera do elektrozaworu sterowania turbem. Co sie okazało sygnał pojawia sie juz po przekręceniu stacyjni i po odpaleniu i późniejszym dodawaniu gazu ten sygnał sie nie zmienia. Elektozawór steruje geometrią wtedy gdy w sygnale zmienia sie jego wypełnienie a u mnie było niezmienne co było przyczyną braku turba. Winowajcą jest komputer silnika który teraz musze wymienić na taki z tymi samymi numerami czyli 2248959. Gdy wszystko zrobie napisze czy pomogło :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tak ze zdenerwowania :D. 2 dniu temu udało mi się uporać z problemem braku odpowiedniego sygnału idącego do elektrozaworu turbiny :mrgreen: . Powodem całego zamieszania był co dziwne, spalony bezpiecznik znajdujący się w skrzynce pod maską, gdzie jest komputer :mad2: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0b0553f16d7a.jpg

W moim przypadku spalony był bezpiecznik 30A, po jego wymianie auto wróciło do życia :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.