Skocz do zawartości

BMW E65 735i wypadanie zapłonów na zimnym


KRUZELO

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr paliwa wymieniony na nowy i zero zmian w ciśnieniu a był org z 2002r

Zrobiłem test tolerancji dzwigni pośrednich w ISTA-D

 

Ewidentnie dzwignie 4ty cylinder gdzie wypada zapłon

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161231/7969cd3adffe589f206b4d9c99091846.jpg

Dzwignie do wymiany jednak na tamtym komplecie 4ty cylinder był ok więc zmienię w poniedziałek tylko dwie dzwignie i dam znać

Nic mnie to nie kosztuje oprócz roboty mechanika

Ps Ista d to świetna sprawa

Instrukcja jest na forum

 

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podzielę się wynikami prac przy ww silniku może komuś pomoże

 

Tak wyglądały tolerancje dzwigni valvetronika w efekcie czego było wypadanie na drugim i na wielu

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170106/0463e46c82c65d51781fcf85b134b486.jpg

 

Po wymianie całego kompletu valvetronika na inny używany praca dużo lepsza jednak dalej wypadanie na 4tym i na wielu

Domyślam się że to dlatego że na przeszczep kupiłem dwie kompletne glowice gdzie w silniku urwana była korba i walila po zaworach i akurat było to na 4tym cylindrze

Dzwignie musiały się skrzywic od uderzenia i wyszło jak wyszło

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170106/21d32b18774620c3b57bd7472c13b2e5.jpg

 

Porównując wyniki testów przełożyłem dzwigienki z starego zestawu z cyl 1 do nowego na cylinder 4

Male dzwigienki były tej samej klasy a duże różniły się o jedną kasę

W efekcie taki wynik

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170106/c1a059d2de09cbddcbd5bb2778929667.jpg

 

I wreszcie chodzi jak trzeba!

 

Dobra rada dla wszystkich mających problem jak w tytule

Na samym początku żeby uniknąć jakichkolwiek niepotrzebnych kosztów typu cewki świece itp

Robimy test tolerancji dzwigni pośrednich valvetronika

Oszczedzicie kupę kasy stosując się do tej rady

Instrukcja poniżej

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=302794

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

 

Mam ten sam problem w N62 w 4.4i, silnik zagazowany. Wypadanie zapłonów tylko na obciążeniu przeważnie na wszystkich lub tylko na 8 cylindrze, na gazie i na benzynie to samo. Valvetronika nie sprawdzaliśmy, ale objawy wskazują na nie drożne katalizatory. Podczas mocnego obciążenia spaliny nie dają rady się opróżnić i następuje wypadanie zapłonów albo z lewej strony głowicy albo z drugiej lub z obu.

 

Przerabialiście temat niedrożnych katalizatorów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema co spekulować

Robisz test tolerancji dzwigni pośrednich i wiesz wszystko jak dobrze wyjdzie szukasz dopiero dalej

Valvetronic zużywa się z dwóch powodów

Niedrożna rurka z otworami smarujaca układ valvetronic

Rozginajace się dzwigienki lub zużyte rolki dzwigienek

Co do katow większość błędów katalizatora jest przez niewłaściwy skład spalin w LPG

Jeśli nie pomoże regulacja zakłada się tuleje na sondy za katem i problem znika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłem katalizatory i jest malina. :)

 

Mam ziomka, który siedzi tylko w beemkach głównie w vałkach, mówi, że problemy powodują nie drożne katalizatory po przebiegach tych silników powyżej 200tys.km. Olej, który przedostaje się do układu wydechowego, reaguje z sadzą i zalepia/wtapia się w ścianki katalizatora. Na zimnym silniku katalizatory również są zimne, a ścianki wewnątrz zabite. Pod wpływem ciepła się rozszerzają. Podczas uruchomienia zimnego silnika, katy są również zimne i niedrożne. Spaliny, które chcą się wydostać, nie wydostają się efektywnie i powodują cofkę, nadciśnienie w komorze spalania. To nadciśnienie wpływa na valvetronica i wypadanie zapłonów na różnych cylindrach.

 

Mój problem miałem tylko przy obciążeniu na pedał kikdown lub przełączenie na Sport. Podczas jazdy wypadały zapłony. Mój silnik ma 290tys.km. Zanim doszedłem, że to katy. Sprawdziłem cewki, kupiłem irydowe świece, wymieniłem czujnik wału, czujnik temperatury płynu, filtr paliwa i miałem zamiar niepotrzebnie wywalić kase na valvetronici :mad2:

 

Czytając Wasze forum o wypadaniu zapłonów nic nie znalazłem o tym, że winą tego wszystkiego są niedrożne katalizatory. Tylko byście wymieniali i ładowali kasę, a problem był likwidowany na kilknaście tyś. km. i wracał jak bumerang.

 

Gaz dobrze wyregulowany, na dobrych komponentach nie ma prawa wywalić check engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkalem sie jeszcze z wypadaniem zaplonow przez zapchane katalizatory....troche to nie pasuje.

 

Inpa nie pokaże błędu, że katy są zapchane, czasami zasugeruje, że wartości na sądach mają nieznaczne odchylenie i błąd wypadających zapłonów. Jeżeli cewki, świece są OK i nie ma błędu valvetronica, a zapłony wypadają na różnych cylindrach to na 99,9% jest to wina katalizatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema co spekulować

Robisz test tolerancji dzwigni pośrednich i wiesz wszystko jak dobrze wyjdzie szukasz dopiero dalej

Valvetronic zużywa się z dwóch powodów

Niedrożna rurka z otworami smarujaca układ valvetronic

Rozginajace się dzwigienki lub zużyte rolki dzwigienek

Co do katow większość błędów katalizatora jest przez niewłaściwy skład spalin w LPG

Jeśli nie pomoże regulacja zakłada się tuleje na sondy za katem i problem znika

 

Nie rozumiesz. Przyczyną rozciągniętych dźwigienek i zużytych rolek oraz zużytego mimośrodu na valvetroniku są niedrożne katalizatory. Uwierz mi, wywalisz kase na nowe części i pozbędziesz się problemu, aż znów się nie zużyją przez nadciśnienie w cylindrach, czy to tak trudno pojąć :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenia valvetronic są uszkodzeniami mechanicznymi przez niewłaściwa obsługę silnika, kanały smarujace się zatykaja występuje tarcie i w/w problemy.

Katy mogą mieć wpływ na wypadania na różnych cylindrach przy sprawnym vvt ale nie bezpośrednio na zużycie mechaniczne

Nie jest to lekarstwo na uszkodzony VVT

Jednak po sprawdzeniu VVT jeśli wszystko jest ok a są wypadania na różnych cyl warto zagladnac do katow

Katy najpewniej zapychaja sie jak pisałeś przez uszczelniacze zaworowe i wszystko na temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niema co spekulować

Robisz test tolerancji dzwigni pośrednich i wiesz wszystko jak dobrze wyjdzie szukasz dopiero dalej

Valvetronic zużywa się z dwóch powodów

Niedrożna rurka z otworami smarujaca układ valvetronic

Rozginajace się dzwigienki lub zużyte rolki dzwigienek

Co do katow większość błędów katalizatora jest przez niewłaściwy skład spalin w LPG

Jeśli nie pomoże regulacja zakłada się tuleje na sondy za katem i problem znika

 

Nie rozumiesz. Przyczyną rozciągniętych dźwigienek i zużytych rolek oraz zużytego mimośrodu na valvetroniku są niedrożne katalizatory. Uwierz mi, wywalisz kase na nowe części i pozbędziesz się problemu, aż znów się nie zużyją przez nadciśnienie w cylindrach, czy to tak trudno pojąć :mad2:

 

Bzdury kolego piszesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bzdury kolego piszesz...

 

Jak bym bzdury pisał, to dalej wypadały by mi zapłony, a po tym zabiegu już nie wypadają. Silnik dostał wigoru i dźwięku z rur. Dodatkowo zamontowałem x-pipe. Niebo dla uszu. :8)

 

Pozdrawiam i życzę bez awaryjności. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam wszystkich forumowiczow. Panowie pomozcie. Moje auto to 2008 750i. Brak mi juz sil. Auto na zimnym silniku jest nie do jazdy, trzesie buda I wypada zaplon, najczesciej na 8 cylindrze. Przy delikatnej jezdzie jest w miare dobrze, lecz przy energiczniejszym wcisnieciu pedalu gazu sa wyczowalne sekundowe drgania I wibracje. Czesto, ale nie zawsze wywala blad kata I wypada zaplon. Co najciekawsze to po zatrzymaniu, wylaczeniu silnika I ponownym uruchomieniu wszystko wraca do powiedzmy normy I tak do nastepnego razu. Zauwazylem ze ma wplyw temperature zewnetrzna, czym zimniej tym gorzej. Magik mi powymienial swiece, fajki, sprawdzil przeplywomierz, cewki I wiele innych rzeczy wraz z wymiana sterownika do kompa. Aha rok temu jeden fachmen wywnioskowal ze kat padniety. Nadmienie ze auto ma przejechane 98000 km. Ok, kat wymienilem, ale lambda zostala wkrecona stara. Czy takie objawy moze dawac zepsuta sonda?? Fachmen od bmw rowniez nie stwierdzil zadnej usterki valvetronic. Prosze pomozcie bo juz kompletnie niemam pojecia o co cho. Dziekuje I pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lambda odpada tak? Problem jest tylko na bank2. Mechanior cos pogrzebal I jest lepiej bo teraz tylko nieraz wyrzuca misfire na 8, wczesniej na roznych cylindrach byl brak zaplonu. Ale dlaczego po restarcie wszystko wyglada ok, mam na mysli moc I brak check engine swiatelka. Przepraszam za moja dociekliwosc ale naprawde juz brak mi sil. Wydalem juz pare tysiaczkow $ ale kocham to auto. To jest taka moja letnia zabawka echh.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zle wydane pieniadze, zla diagnoza. Sonda nie ma nic wspólnego z tym problemem. W momencie braku zaplonu, nie iskry bo ona jest, ecu silnika odcina napiecia na zainfekowanych cylindrach. Ponowne uruchomienie na nowo puszcza sygnal na wtryski a ze silnik jest juz cieplejszy, jest lepiej. Mechanik pewnie zmiwnil ustawienia vvt, wprowadzil w jakby limp mode, dlatego jest lepiej. Problem wroci jak temp zewnątrz spadna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To wszystko tlumaczy. W Kanadzie slaba wiedza o Bmw, za bardzo rozwiniete auta :D, z odlaczonym vvt mozesz jezdzic ile chcesz. Bedzie troszke slabsze i moze check sie zapalac. Zrob test jak chodzi na odlaczonym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje. Niestety tutaj jesli chodzi o bmw to tak jest jak mowisz. Mam do Ciebie jeszcze jedna prozbe. Opisz jak poprawnie przeprowadzic ta operacje odlaczenia tych wtyczek. Czy to sa te wtyczki przy silniczkach vvt pod pokrywa silnika? Dziekuje serdecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te pod pokrywa, od silniczkow, zostaw. Odepnij takie okragle wtyczki, od czujnkow walka vvt, po lewej i prawej stronie pod tymi mniejszymi pokrywami, od strony sciany grodziowej, czasami udaje sie je zdjac bez sciagania pokryw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wiec tak. Odlaczone I przejechane. Auto odzylo, brak drgan i wibracji przy przyspieszaniu. Wywalilo tylko komunikat ze "engine malfunction reduced power". Mysle ze chodzi o to o czym Pan wczesniej wspominal czyli check engine light. Ale jestem zadowolony. Wiem ze w Polsce jest juz dosc pozno ale mam do Pana eksperta jeszcze trzy pytania.

1. Jaki wplyw na zuzycie paliwa i oleju ma ta operacja odlaczenia wtyczek?

2. Czy auto nie wywinie mi numeru stajac gdzies na odludziu bo tak komp zadecyduje?

3. I cholercia czy naprawde mozna tak jezdzic bez wiekszych konsekwencji? Serdecznie Panu dziekuje i pozdrawiam.

Piotr.

Aha, jeszcze jedno. Mam rozumiec ze autko pracuje na 8 garow tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.