Skocz do zawartości

E46 M43TU B19 lekko faluje przy wysprzeglaniu


Kuboleoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam następujący objaw...na rozgrzanym silniku kiedy na biegu wcisnę sprzęgło silnik lekko faluje i trzęsie budą... ale tylko kiedy jest w ruchu i kiedy są powłączane światła, klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby, radio. kiedy stoi nie ma kompletnie żadnego falowania. Wystarczy prędkość około 10 km/h na biegu z wciśniętym sprzęgłem i lekko buda trzęsie i obroty chwilę falują i uspokaja się. Co to może być?? nie występuje to za każdym razem.

Przeszukałem już forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale wszędzie masło maślane pisze - żadnych konkretnych odpowiedzi tylko tyle ze wszyscy wymieniają odmy, krokowce, alternatory, sondy i inne i nic to nie daje.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pod komputer i sprawdź błędy. Jak niema błędów to sprawdź ładowanie alternatora. Albo odrazu podładuj akumulator i sprawdź czy problem nie zniknie. Sprawdź też to pokazuje przepływomierz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no ładowanie mam około 13,6 tyle że na postoju przy obciążeniu a nie wiem jak jest w momencie kiedy auto zaczyna falowac (książka "sam naprawiam" podaje że napiecie powinno wynosic od 13,5 do 14,5 V). Akumulator mi się ostatnio wysypał tak że odpalic nie mogłem. i nie wiem czy akumulator najpierw sprawdzic czy alternator definitywnie siada ?? bo myślę że tutaj bedzie problem a nie z przepływką. ale dzisiaj bede miał juz interfejs to sie podepne pod kompa.

A jakie ładowanie waszym zdaniem wskazywałoby na uszkodzony alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy akumulator najpierw sprawdzic czy alternator definitywnie siada ??

Sprawdź obydwie rzeczy bo jedna nie wyklucza drugiej.

Za zwyczaj tam gdzie sprzedają aku to za drobną opłatą ci go przetestują.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj podłączyłem miernik na "przedłużaczu" i sprawdzałem napięcie wtedy kiedy jadę i faluje. i zaobserwowałem że kiedy obroty spadają do 500/min to napięcie spada poniżej 13v i im więcej odbiorników włączone tym częściej się to zdarza. Tylko nie wiem czy ten spadek napięcia jest spowodowany tym ze obroty spadają do 500 czy dlatego że brak napięcia spadają obroty heh ale napiecie spada poniżej 13 dopiero jak juz obroty spadną do 500. Może mi ktoś cos podpowiedziec?? w inpie brak błędów. i Im bardziej rozgrzany silnik tym częsciej obroty spadają ale zauwazyłem też ze im bardziej rozgrzany tym mniejsze napięcie ma alternator podczas ładowania.

Wrzuciłem filnik zeby to zobrazowac. kiedy wciskam sprzęgło to obroty spadaja do 500 i trzepie budą

i drugi link

 

POMOŻE KTOŚ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.