Skocz do zawartości

330d e46 - brak komunikacji z ECU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Walczę juz dłuższy czas z problemem ale ręce mi już opadają wiec postanowiłem poprosić Was o pomoc.

Auto jak w tytule e46 330d 2002r, tylko złącze OBD2. Odpala, jeździ, równo pracuje. Jakiś czas temu straciłem całkowicie komunikację zarówno z ECU jak i pozostałymi modułami. Napięcie na pinach 7 i 8 w obd wynosiło około 0.4V (na zapłonie). Poszukałem trochę i znalazłem informacje o czujniku kąta skrętu, który to potrafi zakłócić komunikację. I bingo wróciła komunikacja z tym że tylko na pinie 8 (napięcie wynosi teraz 8V). Pin 7 czyli połączenie ze sterownikiem silnika nadal nie działa - napięcie na zapłonie wynosi 0.36V.

I tu mam kilka pytań:

- co może być przyczyną braku komunikacji ze sterownikiem silnika?

- chciałbym podpiąć ecu na "stole" aby sprawdzić czy bez podpiętych modułów jest komunikacja z samym sterownikiem. Jak należałoby zasilić ecu, które piny?

- obecnie mam na pinie 8 napięcie 8V zarówno bez zapłonu jak i po włączeniu zapłonu. Czy nie powinno być 0V gdy zapłon nie jest załączony? Co to może oznaczać: zwarcie, źle działający przekaźnik etc?

- dziwna rzecz jest też z czujnikiem kąta skrętu, mianowicie jeśli go podepnę tracę komunikację na pinie 8 ale DSC działa poprawnie i go nie dezaktywuje, jeśli ten czujnik jest walnięty to powinien chyba odrazu zgłosić błąd i rozłączyć DSC prawda?

Jeśli chodzi o jakieś usterki to mam uszkodzony elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej, nie działa klima, po podpięciu pod kompa wywalił błąd czujnika poziomowania xenonów przedni. Do auta nie było montowane nic niefabrycznego ( radio, alarm etc.)

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

s3booo

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W moim przypadku to:

 

Przekaźnik

Sterownik świec żarowych

 

Pobocznie wymieniony został

 

termostat egr

Czy mam rozumieć, że w twoim wypadku przekaźnik i sterownik świec był winny braku komunikacji?

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej wszystkim, nadal walczę z brakiem komunikacji z ecu w związku z czym mam kilka pytań, może ktoś pomoże.

- chciałbym sprawdzić zasilanie na ecu, czy mogę bez obaw odłączyć 9-pinowy wtyk zasilający od ecu i zmierzyć napięcie? Zasilanie jest po zapłonie, czy odłączając ecu z zasilania i przekręcając zapłon niczego nie rozkoduje?

- INPA i DIS zrywają mi połączenie po odpaleniu silnika, co może być przyczyną, co sprawdzić, od czego zacząć?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

P.S.

Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły do pozostałych problemów i pytań z tego wątku, będę bardzo wdzięczny.

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.