Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam problem z delikatnych falowaniem obrotow. wczesniej o tym nie pisalem poniewaz myslalem ze to jest zwiazane z ODMA, ale ja wymienilem a z tym sie nie zmienilo. z tym ze z tego co zauwazylem faluja obroty wylacznie na zimnym silniku. pozniej jak sie rozgrzal to jakby ustalo.

dzis np jechalem i odczuwalem te falujace obroty przy predkosci 50km na godzine bo akurat po miescie jezdzilem i nie mialem mozliwosci sprawdzic czy przy wyzszych predkosciach faluja tez.

predkosciomierz trzymal okolo 1500 obrotow i falowal w granice 1700-1800, a moze bylo na odwrot ze obroty spadaly, ale odczuwalem takie lekkie niekonfortowe szarpanie, pewnie nie odczuwalne dla pasazera.

pozniej specjalnie jezdzilem w kolko ale na rozgrzanym silniku jakby ustaly, mialem czasem wrazenie ze skoczyly o 100 ale nie jestem pewien, szarpania zadnego nie czulem.

co moze byc przyczyna?? i czy warto sie czym takim martwic?? czy mozna jezdzic?? chce w najblizszym czasie przejechac trase okolo 5000km wiec chcialbym miec pewnosc ze samochod podola.

jeszcze dodam ze pare dni temu jezdzilem po trasie i niczego takiego nie zaobserwowalem, a jak wyjechalem z domu to tez nie odczulem. takze moze to nie zawsze tak jest. czy to mozliwe??

Opublikowano

nikt nie spotkal sie z tym?? czy moga to byc sondy lambda?? jezeli tak to dlaczego jak samochod sie rozgrzeje to ustepuje?? pozatym przy przyspieszaniu tez ustepuje. narazie zauwazylem to jedynie w zakresie wolnej jazdy i stalej. okolo 50km/h

podczas postoju na wolnych obrotach nie faluje, trzyma caly czas kolo 900 na zimnym i okolo 600-700 na rozgrzanym

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

jedyny blad jaki pokazuje na komputerze to blad czujnika termostatu. samochod sie nie grzeje.

ale przy jezdzie tak jak wczesniej pisalem obroty faluja delikatnie tzn skacza o okolo 200 obrotow z np 1500 na 1700 podczas jazdy z stala predkoscia. nie wyczuwalne podczas przyspieszania. ale dopiero po przejechaniu jakiejs odleglosci, czyli delikatnym rozgrzaniu sie silnika, na calkowicie zimnym nie faluje. ale znow jak silnik rozgrzeje sie na maxa to falowanie ustepuje. mechanik mowi ze moze ten czujnik na termostacie wprowadza w blad komputer i stad te falowanie. czy to w ogole mozliwe??

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.