Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie.

Dziwny objaw zaczął się pojawiać od pewnego zdarzenia.

Może od początku.

Na obwodnicy 3City miałem zdarzenie, że gość Partnerem nie wyhamował i wpasował się w mój tył. Szkody wizualnie nie były duże, gdyż wsunął się pod tylny zderzak. Miałem z tyłu masywny hak stąd uszkodzenia nie były wielkie. Dolna część klapy tylnej, zderzak i pod zderzakiem plastyki, tłumik tylny, drążek reakcyjny i tylna izolacja. To by było wsio. Powymieniane, klapa tylna bez malowania , dostałem w oryginalnym kolorze. Ale teraz jest taki objaw. Wiadomo zanim ubezpieczalnie weźmie się za robotę to trochę czasu minie. Człowiek jeździł dalej, powoli i z uwagą, bo wiedziałem że mam pęknięty drążek. Drgania i buczenia bo tłumik końcowy podgięty i tarabani o karocę. No i teraz Panowie taki jakiś objaw. Rozpędzam samochód , wkręca się w okolice 1500 obrotów i czuć lekkie drgania pod nogami. Potem po przekroczeniu tej magicznej liczby ustają wibracje ale zaczyna być słyszalne lekkie buczenie. Utrzymuję prędkość nap. 80km/h zdejmuję nogę z gazu do min. aby nie było słuchać z końcowego tłumika, i słychać właśnie lekkie buczenie. Na dyfrze nie widać śladów uszkodzenia ani na tylnym wózku, tylko z lewej strony dostał drążek reakcyjny przez dopchnięty tłumik. Olej świeżo wymieniony przy naprawie tyłu. Zaczęło się już tak dziać jak dostałem strzała w tył. Ale wtedy jeszcze był dźwięk tłumika o budę, a teraz zostało tylko to. Czy to może być podpora wału? Skończyła się jej żywotność, czy dostało się jej po tym strzale. Ostatnio zrobiłem ponad 2000 km i wszystko było ok. Przebieg 210000 km.

Opublikowano
Byłem na warsztacie, przewiozłem mechanika z przodu i z tyłu. Okazało się że to nie dyfer ani podpora. Padło na łożysko koła tylnego. Tylko teraz trzeba zlokalizować które, więc trzeba trochę pojeździć aby bardziej zaczęło wyć a że kręcę się w koło komina to trochę potrwa. Przyczyna... wiele, jedna z nich to dystanse jakie mam założone po 50mm na stronę. Więc następny wydatek będzie zmiana kół letnich z 19 na 21.
Opublikowano
Wymien oba lozyska. Jesli nie ma znanej przyczyny to sie poprostu zuzylo. Nawet jak wymienisz jedno, ktore juz tak daje znac to drugie jest na 100% podjechane i zaraz tez padnie...
Opublikowano

No właśnie zabieram się za wymianę.

Trochę muszę jeszcze przyzwyczaić się do dźwięku z tylnego tłumika. Po kolizji wymieniłem końcowy na diesla i teraz ten basowy pomruk jest zajefajny :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i po problemie.

Wymienione oba łożyska. Już było widać ślady na bieżni łożysk. Jedno dostało po strzale w tył i na tym właśnie było mocno widać odciśnięcie na bieżni łożyska i buczenie. Drugie to już chwila kiedy by się odezwało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.