Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Z tematem drgan w samchodzie walczę już pol roku :). Problem pojawia się najczescie przy predkosciach okolo 100km/h wzwyz.Wibracje sa odczuwalne na calej karoserii, czasem na kierownicy. Do tej pory wymienilem:

-nowe opony drugi komplet

-zakupilem inne felgi bmw styling 122 (są proste)

- wywazanie

- geometria

- nowe tarcze textar + klocki przod

- sprawdzone zawieszenie - brak luzow

- nowa podpora walu febi

-lacznik elastyczny walu lemforder

- sprawdzone pduszki i sa OK

 

wczoraj jadac do rodziny nie moglem odczytac godziny z zegarka i poprostu nie wytrzymalem, podnioslem caly tyl i jazda na kanale 140. Drgania byly odczuwalne na calej budzie od 120km/h. Tutaj zawieszenie i amrtyzatory wykluczam poniewaz wszystko bylo usztywnione. Kobylki ustawilem na sankach tak aby wyeliminowac tuleje, zreszta kilka tygodni wczesniej usztywnilem sanki domowym sposobem podkladajac pod i nad nie gumowe krazki (pomysl zapozyczony z forum e39). Dwumase tez moznaby chyba wykluczyc bo jadac 160 wciskam sprzeglo i dalej drgania sa, daje na luz i tez nic nie pomaga, nawet gasilem silnik zero efektu. jazda na roznych biegach tez nie pomaga. I teraz najlepsze okazalo sie ze drgania znikaja jak odkrece kola lub przynajmniej jedno , wtedy jest OK :) no ale bez kol raczej nie pojade tym niemieckim wibratorem. Teraz podejzewuje wal , dyfer lub polosie. Tylko czy odkrecajac kola dalej drgalby wal ??? Moze moznaby go tez wyeliminowac jako przyczyne???? lapalem polosie i nie maja one jakichkolwiek luzow, wal tez jest sztywny, moze jest zle wywazony??? moze dyferencjal powoduje te drgania a sciagniecie kol poprostu powoduje dla niego mniejszy opor??? w poniedzielk jade jeszcze na wywazanie tylnych kol na samochodzie, gdyby to byly piasty to moze operator wywazarki cos wylapie ;), bardzo prosze o jakies porady. Wiem ze najlepiej do dobrego mechanika ale w moich okolicach kazdy che wymienic dwumase turbo i wtryski bo to przeciez diesel :) lub zwieszenie a najlepiej wywazyc kola tylko ze ja juz znam wszytkich wulkanizatorow i nie chce juz dalej wspierac producentow odwaznikow do kol :(........... :mad2: BMW - bedziesz mial wibracje :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie kiedyś podczas przekraczania 120 km/h były wibracje.Okazało się,że minimalnie krzywe były przednie felgi.Po prostowaniu jest ok.Ale piszesz,że u Ciebie felgi są ok.Spróbuj zamienić koła tył na przód,podnieść auto i zobaczyć czy bedą wibracje.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

 

Odkopuje temat, rozwiązałem temat drgań, być może moj przypadek komuś się przyda :)

Drgania zmniejszyły się po zabawach z felgami, oponami, poosiami i wałem ale ciągle były, okazało się że miał tutaj również wpływ poziom oleju w skrzyni manualnej. Był za niski 1.4 l a poziwnno byc MIN 1.7l. Wymieniłem na nowy i tym samym zniknęły drgania. Może to juzkoniec skrzyni ale cóż :):) póki co nie to auto :)

 

dziękuję wszystkim za porady

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.