Skocz do zawartości

320d problem z odpalaniem, nierówna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, nie znalazłem jak dotąd pomocnych informacji dotyczących mojego głównego problemu dlatego postanowiłem założyć nowy temat.

 

Sprawa dotyczy e46 320d 136km z wersji przed liftem.

Przebieg 167 tys, prawdziwy, auto kupione w salonie w PL.

 

Problem występuje przy odpalaniu samochodu po dłuższym postoju i nasila się kiedy jest zimno. Wszystko dokładnie widać na filmie poniżej, jednak przedstawia on łagodną wersję - kiedy temperatura na zewnątrz jest niska dławienie trwa nawet do kilku sekund lub trzeba próbować odpalić ponownie. Jak już załapie to następnych kilka sekund pracuje nierówno a po chwili już wszystko jest w porządku. Problem znika całkowicie kiedy silnik jest ciepły.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SZPl6NPnSXo

 

W serwisie gdzie przeprowadzam od lat wszystkie naprawy wymienili świece (brak poprawy) oraz sprawdzili kompresję, która wykazała że jeden cylinder ma obniżoną sprawność o około 30%, wszystkie pozostałe są ok. Oszacowali kwotę naprawy na kompletnie niewiadomą, bo trzeba rozebrać silnik i dopiero zobaczyć co będzie dalej jednak są to dosyć duże koszty. Zanim się na to zdecyduję chciałbym mieć pewność, że ich działanie jest słuszne bo na forum można przeczytać o podobnych problemach dotyczących np. sterownika świec, czujnika temperatury itd. których koszty wymiany są niższe i chciałbym je całkowicie wykluczyć przed rozbieraniem silnika. Macie jakieś doświadczenia związane z podobnymi problemami? Gdzie w okolicach Katowic najlepiej oddać samochód, żeby został jeszcze raz zdiagnozowany i naprawiony? Najlepsze jak dotąd opinie przeczytałem o M-auto, ale może doradzicie coś innego?

Opublikowano
Film jest prywatny, nie da się go otworzyć.. Sterownik świec nie ma nic wspólnego z nierównymi obrotami silnika. Może to być czujnik położenia wału rozrządu. Wysypuje silnik jakimiś błędami ?
Opublikowano

Jak serwisowałeś w ASO to na pewno Ci podpinali pod kompa i za darmo to nie było bo zazwyczaj doliczają ekstra albo jest w cenie innej usługi więc jak za to płacisz to powinieneś dostać pełny wydruk z komputera.

Jak nie masz to o to poproś i im powiedz że przed poważniejszą naprawą chcesz skonsultować innych specjalistów.

Taki wydruk to możesz tu zamieścić i ktoś to może ocenić.

Są tu na forum tacy co nawet na miejsce z kompem do Ciebie przyjadą.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolego 167 tys to Ty masz nowy samochód :lol: , z tym przebiegiem to nie powinno byc problemów,

te silniki M47 wytrzymują po 500tyś, tylko pompy siadają VP-44 i objawy podobne

choć ja bym stawiał na sterownik świec, ale w dodatnich temp to i tak nie działa za bardzo,

tak naprawdę to w M47 to nie ma poza pompą vp-44 zbyt wiele do uszkodzenia aby występował ten problem

pompa w baku (może jakieś lewe powietrze dostaje się jak dłużej postoi do filtra lub pompy vp-44) i z tego to dławienie silnika

może pompa sie przyciera vp-44 się przyciera (tłoczek w pompie vp-44) i złe kąty zapłonu ustawia lub złą dawkę paliwa podaje a żadko pokazuje błędy w DDE jak pompa zaczyna się psuć, ja przy uszkodzeniu sterownia pompy to żadnego błędu nie miałem, ale twoje problemy to raczej mechaniczna część pompy vp-44

podjedź lub sam sobie kup interfejs do diagnostyki bmw (na allegro do m47 to koszt zaledwie 80zł) a inpe w klubie znajdziesz jak poszukasz

to lepsze niż z wróżenie z fusów i sam sobie zdiagnozujesz nie tylko błędy ale nawet na trasie

https://www.youtube.com/watch?v=kc-24N9Hzvw

 

https://www.youtube.com/watch?v=leVtCKHV6gk

Opublikowano

Film już powinien być dostępny publicznie, przepraszam za niedopatrzenie.

Ostatnio w ASO byłem 4 lata temu, ale po tym jak zawołali około 1000zł za przeprogramowanie wymienionego przepływomierza odpuściłem...

 

Komputer nie pokazuje żadnych standardowych błędów, wszystko tutaj jest w porządku więc trzeba sprawę przeanalizować dokładniej. Nie mam odpowiedniej wiedzy żeby zająć się tym we własnym zakresie stąd moje pytanie gdzie w okolicach Katowic można z takim problemem podjechać, żeby zminimalizować ryzyko przepłacenia lub nietrafnej diagnozy (jak w przypadku miejsca gdzie dotąd serwisowałem samochód). Chociaż z tego co widzę i tak szykuje się spory wydatek..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie to pompa vp44 lub zacinający się wtryskiwacz może powodować takie objawy tylko przy zapalaniu, masz stuki po odpaleniu ??

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b7a112f60ac3.jpg

A tak to ogólnie, to nie jeździ sie m47 z tak mała ilością paliwa, nie schodź poniżej 1/4 baku, pierwsze to cała pompa vp-44 jest chłodzona paliwem i mały obieg zwiększa temp paliwa i samej pompy, mimo chłodnicy paliwa na filtrze, drugie to przetłaczanie z jednej komory do drugiej w baku może być zakłócone i powodować że zaciągane są resztki paliwa z baku z komory zasysającej prawej , mimo że poziom paliwa pokazuje 1/4 baku to w komorze zasysającej paliwo może już brakować i ciągnąć resztki tym powietrze

Opublikowano

Nie ma stuków po odpaleniu, po kilku sekundach wszystko już wygląda wzorowo.

 

Dodam do tego, że przy odpalaniu na zimnym silniku kiedy występuje problem z wydechu wylatuje bardzo dużo białych spalin. Może to też Wam coś podpowie.

Czy wybór M-auto z Katowic do usunięcia tej usterki będzie rozsądny, czy jesteście w stanie zaproponować lepszy/tańszy serwis?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma stuków po odpaleniu, po kilku sekundach wszystko już wygląda wzorowo.

 

Dodam do tego, że przy odpalaniu na zimnym silniku kiedy występuje problem z wydechu wylatuje bardzo dużo białych spalin. Może to też Wam coś podpowie.

Czy wybór M-auto z Katowic do usunięcia tej usterki będzie rozsądny, czy jesteście w stanie zaproponować lepszy/tańszy serwis?

czytaj na końcu cytatu o M47 z książki, nie musi być stuków to tylko jeden z objawów chodzi mi o ostatni wpis, przerwa w pracy cylindrów, i wydobywanie białego dymu też może świadczyć o niedomaganiach wtryskiwaczy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.