Skocz do zawartości

e36 318is(m42) PB+LPG zimny dochodzi do 1,5k RPM cieply 4,5k


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam E36 coupe z silnikiem m42b18 (92rok) z gazem sekwencyjnym.

Problem zaczął się po wymianie rozrządu (łańcuch ślizgi koła zębate napinacz)

Mianowicie:

Rozrząd zaczął głośno pracować więc silnik został rozebrany- łańcuch okazał się naderwany, po wymianie i pierwszym odpaleniu silnik pracował nie równo.

Silnik został od nowa rozebrany przestawiony o jeden ząb (stary lańuch musiał przeskoczyć, a za pierwszym razem rorzad zostal zlozony w idealnie takiej samej pozycji jak byl rozebrany, dopiero za drugim razem jedno kolo zostalo o zab przestawione tak ze wałki sie zgrywały).

 

Po drugim złożeniu silnika, odpalił on już bez problemu złapał odrazu tak jak powinien, na wolnych obrotach chodzilo wszyskto jak należy(odpalony był tylko na wolnych obrotach i zgaszony).

Następnego dnia okazało się jednak że:

-zimny silnik dochodzi do 1500 obrotów i przerywa, dalej nie wejdzie na obroty (podczas jazdy szarpie)

-im większa temperatura silnika tym na wyższe obroty wchodzi

-nagrzany silnik dochodzi do 4500 obrotów

-w wyżej wymienionych zakresach obrotów pracuje jak należy moc ma jak powinien tylko nie może wyjsć powyżej tych obrotów w zależności od temperatury.

-objawy te występują zarówno na benzynie i na gazie , oraz po odpieciu gazu od akumulatora na samej benzynie

 

wymieniłem

-świece -cały przepływomierz wraz z guma i filtrem (od drugiego takiego samego silnika) -czujnik walka rozrzadu (tak samo z innego silnika zalozony)

 

ktoś ma jescze jakiś pomysł co to może być?

czy jest jeszcze coś co można zrobić samemu bez podpinania i płacenia za diagnostyke

 

jak bede przy samochodzie to nagram filmik i dorzuce

 

-po wypieciu czujnika wału silnik gaśnie czy tak powinno być?

Opublikowano
Witam

Posiadam E36 coupe z sil

 

...czy jest jeszcze coś co można zrobić samemu bez podpinania i płacenia za diagnostyke

 

-po wypieciu czujnika wału silnik gaśnie czy tak powinno być?

Tak silnik zgaśnie. Nie lepiej wydać parę złotych na diagnostkę możliwe, że wszystko się wyjaśni wtedy.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.