Skocz do zawartości

[E60] 525d gaśnie, błędy DDE na trzech wtryskach


artekk

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś w drodze do pracy zatrzymałem się przed sklepem na zakupy. Po powrocie ze sklepu auto nie nie odpaliło. Inpa wywaliła trzy błędy w DDE na wtryskach nr 4, 5, 6 :

 

4443 Injector Zylinder 4, Ansteuerung

4453 Injector Zylinder 5, Ansteureung

4463 Injector Zylinder 6, Ansteuerung

 

z takimi samymi numerami błędów Rheinhold wyrzuca hasło : DDE : Injector cylinder 4,5,6, activation.

 

Dodam, że auto po zaholowaniu jak gdyby nigdy nic odpaliło, po zgaszeniu znów nie chciało i tak sobie pali w kratkę. Objaw jest taki, że auto łapie, chodzi przez chwilkę i gaśnie, następnie po kliku próbach znów pali normalnie.

Korekcje na wtryskach 4,5,6 odpowiednio -1, +1,3, +0,2. Ciśnienie na listwie zgodne z oczekiwanym przez sterownik.

Sprawdzałem kostki pod kątem zaśniedzenia pinów na wszystkich wtryskach i wtyczkę na DDE, wszędzie susza, jak w nowym aucie.

Auto ma przejechane 257tys. km, mam je ok. półtora roku, przez niecałe 30tys. km żadnej awarii z wyjątkiem CCC.

Z pracy do domu mam 50km, strach tym jutro wracać, żeby nie stanęło gdzieś w lesie. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

 

Zaczynam od filtra paliwa, ktoś mi podpowiada, że wtryski się zawieszają, czy to możliwe ?

Artekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał błąd 1 wtrysku a winna była padajaca pompa wysokiego ciśnienia sprawdź czy zgaśnie jak dasz mu mocno gazu potrzymaj pod czerwone pole na 3 lub 4 biegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka słów o postępach na drodze do uzdrowienia auta, na razie niestety bez efektów.

- wymieniony filtr paliwa,

- sprawdzona wiązka od DDE do wtrysków - jest przejście na wszystkich pinach, nie ma żadnego zwarcia,

- dwa piny w DDE były zaśniedziałe, nie były to jednak piny od zasilania wtrysków, ale nie wiem od czego bo nie mogę wygenerować sobie schematu DDE. WDS online mi nie działa. Udało mi się tylko uzyskać schemat zasilania wtrysków z Rheingolda i na tej podstawie sprawdzić wiązkę. Piny wyczyszczone mechanicznie i sprayem Kontakt,

- wszystkie wtryski przy pomiarze omomierzem posiadają jednakową oporność,

- po tych zabiegach auto pięknie zagadało, po czym zgaszone za kilka minut już nie zagadało.

Czyżby problem tkwił w sterowniku silnika ? jakiś zimny lut, spalona ścieżka ? Ktoś już się z tym spotkał ? Nie wiem czy brać się za rozbieranie tego, żeby czegoś do reszty nie schrzanić.

Artekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że wiedza jest!! Super
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.