Skocz do zawartości

Jak sprawdzić w jakiej kondycji jest koło dwumasowe ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przymierzam się do zakupu BMW 320d od znajomego - i stąd moje pytanie czy jest jakaś mozliwość sprawdzić u mechanika / na stacji diagnostycznej koło dwumasowe - czy nie jest za bardzo wyrobione i nie ma za dużo luzów?

Czy to się wiąże ze zdemontowaniem go i sprawdzeniu, czy może jest jakiś sposób jak bez demontowania dokonać wiarygodnej weryfikacji? Czy może zwrócić uwagę jak się zachowuje samochód przy zmianie biegów, czy może jest to nie do wykrycia bez demontażu ?

Opublikowano

objawy zużycia koła dwumasowego :

-hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu

-drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)

-nierówna, przerywana praca silnika

-wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów

-szarpanie auta przy ruszaniu

-brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź ;) no to to sa chyba dość wyraźne sygnały jak myślę. Przed chwilą natrafiłem na artykuł o kołach dwumasowych z filmem : http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/dwie-masy-to-kupa-kasy/c0djw i Pan mechanik wypowiada się w owym filmie w artykule, że regeneracja sprzęgła dobrej marki jest dobrym pomysłem - i jego sprawność wraca do stanu niemalże takiego jak nowe, a jednocześnie regeneracja jest znacznie tańsza niż kupno nowego koła.. Zatem czy w przypadku BMW to również się potwierdza ? Również tam jest mowa o podniesieniu mocy poprzez chip i w związku z tym wzmocnieniu tego sprzęgła , wydaje się to być dość oczywiste że większy moment generuje większą siłę i zwykłe koło-dwumasowe nie wyrabia. Ale kwestią chip-tuningu póki co nie zawracam sobie głowy, tym bardziej nie mając jeszcze sprawdzonego auta i kupionego ;)

 

Głównie interesuje mnie czy regeneracja = dobry pomysł ?

Opublikowano

powiem Ci tak..

zależy jaką cene będziesz miał regeneracji a jaką zakupu nowego koła

 

jak miałem primere 1.9 dCi i padło mi sprzęgło to przy okazji mechanik krzyczał że dwumas już na wykończeniu.. proponował mi regeneracje ale znalazłem nówkę o 2 stówki droższą ( o tyle dobrze że z laguny 2 bo takie same silniki )i wolałem zakupić nową niż do regeneracji dać.. ale musisz sprawdzić i sam ocenisz co lepsze. W aso nawet nie pytaj bo ci włosy dęba staną jak cene usłyszysz :) ja usłyszalem 4,5 K za nowe z ASO więc podziękowałem a na allegro za 1200 zł znalazłem ale to była jedna sztuka i dlatego miałem farta co do kupna ( jak w ogóle można to nazwać fartem )

 

edit :

a jak teraz patrzę to koła dwumasowe masz na alledrogo juz po 1100 zł i jeszcze LUK'a więc ja bym wolał kupić nowe niż regenerować ( koszt to pewnie z 800 zł na bank albo i więcej )

Opublikowano
Racja, jesli to będzie kwestia 200-300 zł więcej za nowe to faktycznie lepiej kupić ;) chociaż dojdą w sumie koszty robocizny teoretycznie.. ( za wymontowanie starego, zamontowanie nowego )
Opublikowano
fakt czyli pewnie ze stówka, albo 150-200 dodatkowo ;) zależy ile sobie tam liczą za roboczogodziny, i ile zajmuje wymontowanie/wmontowanie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.