Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od paru dni jeśli w samochodzie zrobię mocny kickdown i zredukuje on bieg (automat) czasami zdarza się że samochód gaśnie. Robi mi to zwykle raz w tygodniu, mam wrażenie że w cieplejsze dni. Ostatnio zrobił mi to dwa razy podczas trasy do Wrocławia mniej więcej w taki sposób: postój na siusiu (a co mi tam), potem powrót na trasę i kickdown, gaśnięcie, odpalenie ponowne i skrzynia przechodzi w failsafe. Po zgaszeniu i odpaleniu cały czas to samo, trzeba poczekać 5 minut i odpalić i wszystko jest znów okej. Zwykle po takiej akcji nie dostaję błędu skrzyni, mam wrażenie że po prostu był rozgrzany i to mogło to spowodować. Na komputerze zwykle pojawiały się błędu wtrysków (sic!), natomiast mechnicy twierdzą, że z nimi jest wszystko okej i ciśnienie jest poprawne (minimalnie mniejsze).

 

Zastanawiam się czy jest to związane ze skrzynią biegów, wtryskami czy z pompą podprogową. Mam wrażenie, że po przekręceniu kluczyka w drugą pozycję (licząc od zera) bez odpalania samochodu pompa pompuje zbyt długo, bo czasem od 30 sekund do 1 minuty. Nie mam możliwości sprawdzenia tego w tej chwili, dopiero w przyszłym tygodniu dostanę zamówiony z Allegro interfejs.

 

Jak długo powinna pompować ta pompa przy starcie auta i czy możliwe jest, że skrzynia już mi się rozpada, czy raczej jest to wróżenie z fusów bez komputera? :(

 

EDIT: zapomniałem dodać - wtryski były testowane bez jazdy, na sucho. Dodatkowo mam wrażenie, że najczęściej gaśnie mi jak jest troszkę pod górkę, tak jakby faktycznie był problem z tą pompą podprogową, dlatego też tutaj o niej wspomniałem. Nie wywala ona żadnych błędów.

Opublikowano

Nie gdybaj, bo tylko dołożysz sobie niepotrzebnych kosztów i roboty.

Nie ma czegoś takiego jak błędy wtrysków - napisz jaki to konkretnie był błąd.

Najlepiej podłączyć auto pod Inpę, odczytać błędy, sprawdzić ciśnienie pompki progowej i wtedy będzie jasne co jest nie tak.

Testowanie wtrysków (cokolwiek miałeś na myśli) na postoju też nic nam nie da, skoro masz problem przy kickdownie.

Ja wstępnie obstawiałbym pompkę progową, ale lepiej wydać 100 zł na interfejs, niż 700 na pompkę, a może się okazać, że to coś innego padło.

Opublikowano

Cześć. Odświeżam, bo udało się zczytać kody błędów:

 

0400 - exhaust gas recirculation (EGR zdechnięty :mrgreen: )

3505 - glow plug system (jest to błąd świecy, nie wiem tylko za którą się zabrać)

1E25 - monitoring, speed system

080 - control module, internal fault

149 - CAN wheel speeds

055 - gear monitoring 5

 

Czytałem, że 055 może występować jeśli jedzie się długo z prędkością 140+ na tej skrzyni, bo ona sobie nie radzi z temperaturą (nie wiem czy to prawda i czy nie zabrać skrzyni do jakiegoś magika skrzyniarza). Czytałem też, że 149 może wystąpić, jeśli się go odpala na luzie jadąc. Co też się działo, skoro gasł mi w trasie przy kickdownie.

 

Sprawa jest dla mnie poważna, bo moim zdaniem jest to zwyczajnie niebezpieczeństwo dla mnie podczas wyprzedzania.

 

Ktoś ma jakieś pomysły do czego powinienem zajrzeć? Zacząć od świec, bo taniej i jeśli nie pomoże próbować ze skrzynią? Czy jakiś posiadacz 530d mógłby też podać pi-razy-drzwi jak długo u niego mieli podprogówka? ;)

Opublikowano

Czy ktoś ma jakieś pomysły? Dzisiaj zgasł mi po raz kolejny, może dlatego że dzień był cieplejszy.

 

Edit: bak jest pełen, kabel do INPY mi nie przyszedł i nie mam jak zczytać nowej porcji błędów. Czy jest możliwość sprawdzenia ciśnień po kolei wszystkich pomp? Czy winą też mogą być zasyfione katalizatory?

Opublikowano

Wreszcie mam kabel do INPY! Sukces!

 

Błędy jakie mam (świeżonki po resecie znajomego):

----

1024 Exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator

Error frequency: 183 :mrgreen:

Logistic counter: 30

----

13573 glow device

Error frequency: 13

Logistic counter: 9

(świece już wymienione, błąd dzisiaj zresetowałem)

----

4496 Rail-pressure plausibility

Error frequency:3

Logistic counter: 37

 

pierwszy raz:

4295 obrotów

pre-supply 2.58 bar

RPC rail 1500 bar

 

drugi raz:

2572 obrotów

pre-supply 2.77 bar

RPC rail 439 bar

 

trzeci raz:

2222 obrotów

pre-supply 2.85 bar

RPC-rail 337 bar

----

 

Dodatkowo, zajrzałem do odczytów korekcji wtrysków i moim oczom ukazały się takie wartości:

pierwszy -0.33

drugi -0.77

trzeci +0.70

czwarty -0.61

piąty +3.59 (!)

szósty -3.45 (!)

 

Wiem już, że prawdopodobnie winowajcą jest pompa podprogowa. Natomiast zastanawiam się, czy wpływa ona istotnie na korekcję wtrysków, bo na mój chłopski rozum te wtryski najdalsze dostają najmniej paliwa i może dlatego mają korekcję taką, a nie inną. Dobrze kminię?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ciąg dalszy:

 

samochód dalej mi czasem gaśnie :(

 

Ale za to dużo rzadziej po wymianie pompy progowej oraz tego ogranicznika ciśnienia. Mam teraz ciśnienie 3.8 bara na postoju i 3.7 jak depnę do 3k.

 

Czy kolejnym etapem jest zajrzenie do wtrysków i pompy CR? Czy powinienem raczej szukać czegoś magicznego, kategorii jakiś kontroler elektryczny od pedału gazu, czujnik położenia wału? Jakieś pomysły?

Opublikowano

O którym piszesz ograniczniku ciśnienia? Pokaż na realoem.

Wtryski rzeczywiście wyglądają podejrzanie - być może na powrót walą za dużo i przez to masz niestabilne ciśnienie na listwie.

I pamiętaj - jeżeli wtryski przewalają, to nawet w idealnym stanie progówka nie nabije odpowiedniego ciśnienia do CR. Więcej będzie zrzucać, niż ona będzie w stanie dmuchać.

Opublikowano

Jak pisałem n-razy jak nie więcej - w w99% uwala się regulator ciśnienia na pompie CR i to on zrzuca ciśnienie (jak walnięty przepływomierz) w dół.

Przejrzyj, jak komentowałem Twój wątek.

 

Coś jest nie tak - albo wtryski, albo regulator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.