Skocz do zawartości

Rozładowuję akumulator


matrixP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją e60 2.2 2003 rok. Wczoraj po pół roku bezproblemowego uzytkowania po wyjsciu z pracy o godzinie 11 zauwazylem, ze mam otwarty samochód, otwarte wszystkie szyby i szyberdach. Zaniepokoiło mnie to , ale zamknałem je i wrocilem do pracy. O 15 szyby były dalej zamknięte, ale akumlator calkowicie rozladowany. Odpaliłem na kable dojechałem do domu postawiłem auto, za 20 min schodze i znowu szyby opuszczone i aku padniety. ( podczas jazdy z domu do pracy nie zdazyl sie doladowac, więc miał prawo ). Chcac podlaczyc aku pod prostownik ( bedac w samochodzie ) strasznie swirował - prostownik wlaczal sie i wylaczal myslalem, ze aku szlak trafil. Włożyłem inny aku i ok auto pali elegancko, zmaknalem poszedlem do domu, za 2 godz schodze auto ma znowu opuszczone szyby i szyber. Zamknałem, poszedlem do domu, za okolo 3 godziny auto znowu mialo padniety aku. Dziwne jest to , że pod maską non stop ( z przerwami 5 sekundowymi co około minute ) bzyczy chyba dogrzewanie silnika ( załączam zdjecie tego co bzyczy - ta czarna puszka koło bagnetu oleju i polaczona z nia na dole kolejna puszka ). Co z tym zrobić, bo juz sam zgłupiałem.. licze na waszą pomoc. Dzieki !

http://wrzucaj.net/images/2015/07/16/unnamed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odlacz kleme minusowa jak parkujesz to chociaz bedziesz miec dpokuj z aku i szybami.

Tal jak Apacer pisal, ten modul moze Ci aku rozladowywac.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mysle ze albo pod kierownica albo za schowkie.

Dokladnie möge CI poeiedziec dopiero w domu albo sowie sam pomozesz i poszukadz na WDS-ie

viewtopic.php?f=111&t=272359

 

Wds jest latwy wiedz dasz sowie rade.

Musisz wpisac scheibenheber i na diagramie wyszukac modulu odpowiadajacego za nie (jest to chyba junction box)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

od 09/2005 jest modul KGM (Karosserie-Gateway-Modul)

Sterowanie z pilota i odlaczanie pradu jest sterowane przez CAS (Car Access System)

 

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/KGM%20Karosserie-Gateway-Modul%20%20E60%20%20E61_zpsgcsmohlg.png

 

Przed 09/2005 sterowanie jest poprzez Sicherheits- und Gateway-Modul (SGM)

Sterowanie z pilota i odlaczanie pradu jest sterowane przez CAS (Car Access System)

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/SGM%20E60%20E61%20do%2009_2005_zpsdy3zvh71.png

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/SGM%20E60%20E61%20do%2009_2005%20kabel_zpsohj2rumj.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, ja mam 2003 rok. Mam jeszcze jedną kwestię , ponieważ szwankuję mi kluczyc i czasami wyswietla się błąd immobilaizera, ale nic sie nie dzieje autem można jechac odpalać ( czasami tylko trzeba włozyć kluczyc ponownie ). Czy to może mieć wpływ na te objawy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://wrzucaj.net/images/2015/07/16/unnamed.jpg

To co wkleiles na zdjeciu to DISA, opis tego urzadzenia wkleilem nizej ale w duzym skrucie opisze:

Odglosy pochodzace z tego urzadzenia wychodza z klapki ktora jest wbudowana w srodku. Zmienia dlugosc rury kolektora dolotowego.

Jej otwarcie dopasowywuje sie do mocy wciskania pedalu gazu i obrotow silnika.

Jesli ma luz zaczyna grzechotac (uszkodzona sprezyna odpowiadajaca za powrot klapki), czesto zdarza sie tez ze uszczelka jest zepsuta i zaciaga lewe powietrze.

Tu filmik z uszkodzona klapka.

 

 

DISA N53

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/DISA%20Umschaltventil%20E61%20E60%20Schaltplan_zpspxwdlv9n.png

DISA N53

 

Steller 1 Y6540

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/DISA%20BMW%20E60%20E61%20N53%20Motor_zpssqksijtp.png

Steller 2 Y6541

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/DISA%20Steller%202%20N53%20_zpsz8itivoy.png

 

Opis po niemiecku

Differenzierte Sauganlage (DISA)



Funktion

Durch die Saughübe der Zylinder werden im Saugrohr periodische Druckschwankungen erzeugt. Diese Druckwellen laufen durch das Saugrohr und reflektieren an den geschlossenen Einlaßventilen. Eine genau auf die Ventilsteuerzeiten abgestimmte Saugrohrlänge bewirkt, daß kurz vor Öffnungsende des Einlaßventils ein Druckberg der reflektierenden Luftwelle das Einlaßventil erreicht. Hierdurch wird ein Nachladeeffekt erzielt. Dieser Nachladeeffekt fördert eine größere Frischgasmenge in den Zylinder.

Durch die DISA werden die Vorteile von kurzen und langen Saugrohren genutzt.

Kurze Saugrohre oder Saugrohre mit großem Durchmesser bewirken hohe Leistungswerte im oberen Drehzahlbereich bei gleichzeitig niedrigen Drehmomentwerten im mittleren Drehzahlbereich. Lange Saugrohre oder Saugrohre mit kleinem Durchmesser ermöglichen hohes Drehmoment im mittleren Drehzahlbereich.

Funktionsweise

Vor die Schwingrohre der zwei Zylindergruppen ist jeweils ein Vorrohr geschaltet.

Bei geschlossener Verbindungsklappe wirken Vorrohr und Schwingrohr zusammen wie ein langes Ansaugrohr. Die darin pulsierende Gassäule bewirkt im mittleren Drehzahlbereich eine deutliche Drehmomenterhöhung.

Zur Leistungssteigerung im oberen Drehzahlbereich wird dieVerbindungsklappe zwischen den beiden Gruppen geöffnet . Die Dynamik der Vorrohre baut sich dadurch weitgehend ab. Die jetzt wirksamen kurzen Schwingrohre ermöglichen im oberen Drehzahlbereich hohe Leistungswerte.

Im Teillastbereich wird der Unterdruckbehälter durch den im Saugrohr herrschenden Unterdruck evakuiert. Die Verbindungsklappe wird mit Hilfe der Unterdruckdose und des pneumatischen Stellgliedes geschlossen.

Wird die Schaltdrehzahl überschritten, deaktiviert das DME-Steuergerät das Magnetventil, es wird also abgeschaltet. Die Unterdruckdose wird dadurch belüftet und die Klappe geöffnet.

Sobald das Magnetventil (bei Unterschreiten der Schaltdrehzahl) wieder umschaltet, werden Unterdruckspeicher und Unterdruckdose wieder verbunden und die Verbindungsklappe geschlossen.

Die Schaltdrehzahlen für Aktivieren und Deaktivieren sind gegeneinander verschoben (Hysterese), um ein Öffnen und Schließen in rascher Folge zu verhindern.

Diese Anordnung der Steuerung stellt sicher, daß bei einer eventuellen Störung der elektro-pneumatischen Klappenbetätigung die Verbindungsklappe in jedem Fall geöffnet bleibt. Damit ist die volle Motorleistung im oberen Drehzahlbereich (z.B. bei einem Überholvorgang) garantiert. Die Grundeinstellung der Klappe ist also "offen".

Das Zurückholen bzw. Öffnen der Klappe bewirken zwei Federn:

- eine Drehfeder auf der Klappenwelle

- eine Schraubenfeder in der Membrandose.

Das Magnetventil wird direkt über eine leisungsstarke Endstufe im DME-Steuergerät angesteuert.

 

Tlumaczenie Google bo tlumaczyc mi sie nie chce

Zróżnicowane kolektor dolotowy (DISA)



Funkcja

Przez zasysanie uderzeń cylindra okresowymi wahaniami ciśnienia jest wytwarzana w kolektorze dolotowym. Te fale ciśnienia podróżować przez rurę ssącą i refleksji na temat zamkniętych zaworów wlotowych. Dokładnie dopasowane do rozrządu przyczyn rura wlotowa osiąga zawór wlotowy bezpośrednio przed zakończeniem otwarcia zaworu dolotowego, pik ciśnienia w odblaskową wału powietrza. Daje to efekt ładowania został osiągnięty. Ten efekt ładowania promuje większą ilość świeżego gazu do cylindra.

Przez DISA wykorzystać stosowane są krótkie i długie kolektory dolotowe.

Krótkie kolektory dolotowe lub rury ssące z dużej średnicy powodują wysokie wartości mocy w górnym zakresie obrotów i bardzo niskie wartości momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Długie przewody ssące, rury ssące o małych średnicach umożliwiają wysoki moment obrotowy w średnim zakresie obrotów.

Operacja

Przed rurami wychylenia dwóch grup cylindrów rura czołowa jest połączona w każdym przypadku.

W związku z klapką z przodu i zamknął przewód rurowy akt wahadłowy razem jak długą rurę ssącą. Kolumna gazu fakt pulsacyjny powoduje znaczny wzrost momentu obrotowego przy średnim zakresie prędkości obrotowej silnika.

W celu zwiększenia wydajności w górnym zakresie prędkości dieVerbindungsklappe otwiera między obiema grupami. Dynamika wstępnych rur co obniża w znacznym stopniu. Do teraz skuteczne rury krótkie huśtawka umożliwiają wysokie wartości wydajności w górnym zakresie obrotów.

W zakresie częściowego obciążenia zbiornik próżniowy jest usuwany przy ciśnieniu panującym w próżni w kolektorze dolotowym. Drzwi łączący jest zamknięty za pomocą urządzenia próżniowego i siłownik pneumatyczny.

W przypadku przekroczenia prędkości przełączania, wyłącza DME sterownik, zawór elektromagnetyczny, więc zostanie on wyłączony. Urządzenie jest wentylowana przez podciśnienie i otworzył drzwi.

Gdy elektrozawór przełącza się (spada poniżej prędkości przełączania), zbiorniki próżniowe oraz urządzenie próżniowe są ponownie podłączone i klapa Połączenie zamknięte.

Przełączanie prędkości do włączania i wyłączania są przesunięte względem siebie (histerezy), aby zapobiec otwarcia i zamknięcia w krótkim odstępie czasu.

Ten układ sterowania zapewnia, że ​​w przypadku zakłóceń w zaworze sterowania elektropneumatycznego, brama komunikacyjna jest otwarta w każdym przypadku. W ten sposób gwarantuje pełną moc silnika w górnym zakresie obrotów (np do wyprzedzania). Podstawowe ustawienie klapy jest tak "otwarty".

Pobierania i otwierania drzwiczek sprawdzić przyczynę dwóch źródeł:

- Sprężyn skrętnych na wale klapy

- Sprężyna zwojowa w komórce membrany.

Zawór elektromagnetyczny jest sterowany bezpośrednio przez wzmacniacz leisungsstarke DME jednostki sterującej.

 

Przy okazji siedzac na WDS-ie zrobilem zrzuty umiejscowienia DISA w innych silnikach:

 

DISA N62/TU

Steller 1 Y6540

Steller 2 Y6541

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/DISA%20BMW%20E60%20E61%20N62-TU%20Motor_zpsn17b41mx.png

 

DISA N52

Steller 1 Y6540

Steller 2 Y6541

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/DISA%20BMW%20E60%20E61%20N52%20Motor_zpsrtjyffbg.png

 

Stellr 2 N52 Y6541

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok dzięki, ja mam 2003 rok. Mam jeszcze jedną kwestię , ponieważ szwankuję mi kluczyc i czasami wyswietla się błąd immobilaizera, ale nic sie nie dzieje autem można jechac odpalać ( czasami tylko trzeba włozyć kluczyc ponownie ). Czy to może mieć wpływ na te objawy ?

Mysle ze podlaczenie sie pod kompa bylo by wskazane w twoim przypadku, morze CAS jednak Ci wariuje.

I tak lepiej sprawdzic kompem przed wymiana jakichkolwiek czesci.

Kabel masz?

Blokada kierownicy nie odblokowywuje Ci sie czy jaki ten blad pokazuje sie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Blokoda sie odblokowuje tylko czasami nie moglem odpalic vrak rrakcji na kluczyk. Blad to taki przekreslony na zolto kluczyl remote cos tam..

 

 

No to tu ciezko mi cos powiedziec, Immobilisier jest dosyc prosto zbudowany. W kieszeni klucza jest antenka ktora zczytuje dane z kluczyka ale jak dochodzi do Twojego bledu nie mam nawet pomyslu :D

Sprobowal bym najpierw zresetowac modul i moze jego aktualizacja ale tak jak wczesniej napisalem. Podlacz autko pod kompa ale nie w warstacie u stacha.

Kup sobie kabel i sciagnij program Inpa albo Rheingold.

Kabel potrzebujesz K-Kann Programy mozesz dostac odemnie albo poszukaj kogos z Forum.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to Zczytaj błędy, może to naświetli problem.

Jak chcesz to udostępnię Ci Ista D (Rheingold)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.