Skocz do zawartości

3 różne błędy - po dużym remoncie


rzezimisiek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

miałem ostatnio sporą naprawę, wymieniałem pompę wysokiego ciśnienia, listwę paliwową, wtryski, wyrzuciłem DPF itd

Naprawa po awarii pompy wysokiego ciśnienia - wyrobiłą się i wysypałą opiłki do układu. Padła listwa wtryskowa, wtryski itd.

Generalnie sporo rzeczy było wymienione, ale nie na nowe (ale z pewnego źródła, wtryski były sprawdzane), bo bym zapłacił drugie tyle ile warte jest auto.

 

Przy okazji trafiłem do serwisu BMW i wymienili mi łańcuch rozrządu.

 

Pytanie o błędy które wyskakują, po naprawie.

 

Objawy: Przy bardzo dynamicznej jeździe (kręcenie na maxa) wyskakuje Engine Failure. Pozwala kontynuować jazdę, ale na umiarkowanych osiągach. Po wyłączeniu silnika i spokojnej jeździe nie zapala się już.

 

Błędy jakie zostają:

3ECA - zgodność informacji o ciśnieniu w rampie, korekta ciśnienia. Nieciągły

4CF3 - czujnik ciśnienia wstecznego wydechu. Stały

A6D1 - status pom. pompy wodnej, zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany

 

Pierwszy błąd martwi mnie najbardziej, drugi pewnie jest wynikiem usunięcia DPFa (pytanie czy da się to wyeliminować).

Trzeci błąd, znalazłem informację, że to pierdoła i raczej nie ma związku z ww. naprawą i możliwe, że zaraz to wyeliminuje.

 

Jeżeli ktoś z Was jest w stanie określić co może być przyczynami (interesują mnie każde przypadki, żeby być pewnym) pierwszego i drugiego błędu będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a programowo wyłączyłeś DPF?

Pierwszy błąd ma związek z pompą wysokiego ciśnienia którą wymieniałeś i świadczy o problemie z zaworem regulacji ciśnienia na pompie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą pompę wymieniłem, ale na używaną, więc nie mam pewności czy działa.

Przy umiarkowanch obrotach do 3500 RPM nie ma problemu. Dopiero jak bardziej go kręce (tryb sport) wtedy ciśnienie wzrasta i chyba nie domaga.

Chyba pozostaje mi zakupić nową, ewentualnie kupić jakąś na 100% sprawną np. z anglika.

 

A co do DPF był przeprogramowany (usunięty) z komputera.

Tylko to robił mi gość, który się tym specjalizuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Czujnik ciśnienia zwrotnego ( backpressure sensor ) i tak trzeba mieć sprawny wywalając DPF, ewentualnie podjedz do kolesia który to robił i zasugeruj mu wycięcie tego czujnika z tabeli DTC

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączając odpowiednio tablice kodów DTC można usunąć błąd różnic ciśnień w dpf.

DPF można wywalić wycinając komponenty lub je zostawiając- toć to tylko program :)

Na listwie wtryskowej jest czujnik ciśnienia paliwa, jest również regulator ciśnienia.

W radził bym rozebrać, wymyć w myjce ultradźwiękowej i będzie si, no ewentualnie wymienić - jak kupowałeś używkę to zabrudzony jest regulator.

W sprawie dpf wal do tego co robił, a jak se nie poradzisz to mogę coś zdziałać.

Pompki wspomagającej obieg się nie wymienia na używkę bo się krótko cieszy. Warto oddać do kogoś kto naprawia silniczki i wymieni szczotki.

Naprawa 30zł i po kłopocie na kolejnych 5 lat.

 

Nie kupuj nowej pompy tylko regulator!!! - wcześniej jedź do pompiarza co ci regulator wyczyści. - oni mają także urządzenia do sprawdzania tego zaworku - SCV

Zawór SCV- ten regulator na końcówce ma sitko - bardzo małe, często się ono zapycha, ale da się to myjką udrożnić - zlecałem to nie raz i za każdym razem udawało się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Na początku

Iopico dzięki za pomoc.

 

Dopiero teraz mam chwilę, żeby opisać dla innych co i jak się działo.

Trochę woziłem się z tym w wakacje, ale wyprostowało się i jeździ jak ta lala znowu a nawet lepiej (brak dpfa).

 

Przerobiłem temat czyszczenia czujnika u pompiarzy, ale finalnie okazało się, że pompa wysokiego ciśnienia niedomagała przy dużym obciążeniu (pompy nie kupiłem nowej, ale mam zregenerowaną z gwarancją). Teraz jest ok. To był największy problem. Silniczek mam wymieniony.

Nie ruszałem tylko błędu z DPFa, ale od września nie mam kiedy podjechać do gościa. Rozważam zakup kabelka i usunięcie tego samemu.

 

Dzięki za porady i wskazówki - bardzo się przydały, bo czasami brakuje pomysłów.

 

Wyłączając odpowiednio tablice kodów DTC można usunąć błąd różnic ciśnień w dpf.

DPF można wywalić wycinając komponenty lub je zostawiając- toć to tylko program :)

Na listwie wtryskowej jest czujnik ciśnienia paliwa, jest również regulator ciśnienia.

W radził bym rozebrać, wymyć w myjce ultradźwiękowej i będzie si, no ewentualnie wymienić - jak kupowałeś używkę to zabrudzony jest regulator.

W sprawie dpf wal do tego co robił, a jak se nie poradzisz to mogę coś zdziałać.

Pompki wspomagającej obieg się nie wymienia na używkę bo się krótko cieszy. Warto oddać do kogoś kto naprawia silniczki i wymieni szczotki.

Naprawa 30zł i po kłopocie na kolejnych 5 lat.

 

Nie kupuj nowej pompy tylko regulator!!! - wcześniej jedź do pompiarza co ci regulator wyczyści. - oni mają także urządzenia do sprawdzania tego zaworku - SCV

Zawór SCV- ten regulator na końcówce ma sitko - bardzo małe, często się ono zapycha, ale da się to myjką udrożnić - zlecałem to nie raz i za każdym razem udawało się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pompy CR, to pytałem prawie rok temu o naprawę lub regenerację w specjalistycznych firmach, i powiedziano mi że tych pomp się nie regeneruje. Można co najwyżej poprzekładać niektóre elementy z jednej pompy do drugiej, bo nowe części nie są dostępne.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.