Skocz do zawartości

[E87] Błąd 4391, 4390 - auto traci moc na ciepłym silniku


plucik_rop88

Rekomendowane odpowiedzi

E87 116d 2009r N47

Od jakiegoś czasu wydaje mi się jakby auto na ciepłym silniku straciło trochę moc, więc podpiąłem je pod INPE i ukazały się dwa błędy,na które na internecie nie mogłem znaleźć rozwiązania. Może ktoś pomoże

 

1. 4391 Ladelufttemperatursensor, Signal

P1245 Ladelufttemperaturfuhler Schaltkreis - hoch

 

2. 4390 Ladelufttemperatursensor, Signal

P1246 Ladelufttemperaturfuhler Schaltkreis - niedrig

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znawcą diesla nie jestem, ale najprawdopodobniej chodzi o element nr 7 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UH51-EUR-07-2009-E87N-BMW-116d&diagId=11_4100, czyli czujnik temperatury powietrza.

Najpierw sprawdź wtyczkę. Potem możesz sprawdzić napięcie/rezystancję i reakcję na nagrzewanie (np suszarką), możliwe że w pewnym zakresie czujnik przestaje działać.

Zapewne to jest sygnał analogowy a we wtyczce są 2 albo 3 kable, więc nie powinno być ciężko tego sprawdzić nawet jeśli nie masz doświadczenia.

 

Jeśli czujnik poprawnie reaguje na zmianę temperatury - pewnie trzeba by przepłukać intercooler, może jest zabrudzony nagarem => słabiej chłodzi powietrze.

Long story short - im cieplejsze powietrze w dolocie, tym jest go mniej dla silnika. Im mniej powietrza, tym mniej paliwa => mniej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.