Skocz do zawartości

dym w przewodie dolotowym i wibracje BMW E46 320D M47N 2004r


marcelo84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Zaznaczę na wstępie że jestem nowym użytkownikiem tego forum więc za jakiekolwiek błędy z góry przepraszam.

 

Auto ma na liczniku ok 137 tyś przebiegu pewnego mam je od 2009 r ( przy zakupie ok 60 tyś) (anglik więc licznik w milach)

Mam dwa objawy :

 

1. Z rury która dochodzi do AGR wydobywa się biały dymek jak na filmie- domyślam się że to gazy z odmy z tym że wydaje mi się ich trochę za dużo i zastanawiam się czy to coś z odmą czy może olej już kiepski. Wlewam Mobil1 0-w40 do diesla z specyfikacją bmw LL01 olej jest zmieniany co roku bo i tak nie robię rocznie więcej niż 12tyś. km ( odma wymieniona na separator oleju bo był filterek w 2012) po zatym jest olej w dolocie z odmy. Turbina 0 luzów sprawdzałem jak nagrałem filmik który jest w linku

 

2. Wibracje auta na wolnych obrotach w szczególności w rejonach 850 w zwyż do około 1000 aż żympoli łącznik elastyczny jak by ktoś go mielił ( jeszcze orginał jak cały wydech dodam że nie jest okopcony ale trudno powiedzieć czy coś więcej z nim nie tak bo jest w takiej śmiesznej puszcze która skutecznie utrudnia sprawdzenie)

Wymieniłem poduszki silnika obie na Lamfordery (niemieckie) gumy tłumika obie oryginał BMW i jest lepiej ale to nie to, oprócz tego auto huczy, wewnątrz na lekko uchylonych szybach jak w stary ikarusie.. Koło pasowe wymienione na corteco (jest ok sprawdzałem)w 2011 + napinacz hydrauliczny z nową fajką i rolką + Rolka . Nie wymieniałem napinacza klimy ale bez paska klimy jest tak samo. Sprzęgło jest ok (dwu-mas również przypuszczam brak jakiś objawów chyba że te wibracje hmmm...)Dorzucam link z odczytami IMPY i odgłosem żympolenia :)

 

Prosze doradżcie coś.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak środkowy tłumik to z 2cm w górę i w dół wachluje dlatego taki łoskot.

Ten nieszczęsny łącznik trudno ocenić bo jest w puszce. Okopcone nigdzie nie jest więc chyba jest w jednym kawałku. na wysokości dwóch belek poprzecznych ( w stosunku do tłumika) na róże są już dwie ryski czyli pękło tam już, a ten hałas to mnie porostu wk......

sposób z radiem na mnie nie działa;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym łączniku znajdują się trzy płaskie sprężyny, jak któraś strzeli to są podobne odgłosy żympolenia właśnie. Dla pewności odkręć wydech i zobaczysz jak luźno lata sam łącznik. Przerabiałem to u siebie. Jak rozleciał się łącznik to wymiana plecionki i po sprawie.

Uprzedzając Twoje pytanie: viewtopic.php?f=69&t=171326

(O=00=O)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź

 

Tak mi cały czas ten łącznik pasuje bo za nim całe drgania są.

Mieszkam w Anglii i niestety dostęp do kanału mam tylko jak jadę do Polski.

Na eBayu znalazłem takie kamerki na kablu co można je wszędzie wsadzić :lol: w sumie nie drogie i tak myślałem że rozkręcę tłumik przy drugim kacie i to ustrojstwo tam wsadzę bo mi mechanik po oględzinach auta spod spodu zdiagnozował dwu-mass, niesłuchająca nawet przez chwilę silnika :shock: .(a dwu-mas jest ok)

Nagram filmik jak ten mój łącznik wygląda od środka to wrzucę dla potomnych :).

Kamerka chyba będzie w przyszłym tygodniu to jak coś to wrzucę.

A co do oparów z odmy to kupiłem oil catch link pod spodem i będę montował najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E28-E30-E36-E46-BLUE-ROUND-OIL-CATCH-TANK-/150688626313?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Car+Make%3ABMW|Plat_Gen%3AE46|Cars+Type%3A320d&hash=item2315bdf689

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ciekawie

 

wymieniłem olej z filtrami w sobotę i tłumik przestał żympolić ????? :shock:

Nie jest idealnie ale akceptowalne bynajmniej na razie ( niema buczenia przy uchylonych oknach) przeciągłem serwis oleju o miesiąc no ale to by aż taka różnica była??

Jutro będę mocował się z kamerką i wymienię poduszki pod skrzynią.zobaczymy co to da.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Więc sumując poduszki silnika,skrzyni i gumy trzymające tłumik(obie) wymienione, poluzowałem tłumik na środku i go ułożyłem jeszcze raz + olej,filtr oleju i powietrza ( to dało najlepszy efekt) ale nadal autko drży (na jałowym) już nie tak mocno jak wcześnie ale drży + jak jadę od ok 130 wzwyż pojawiają się drgania.W niedzielę jadę do Polski więc pewnie w przyszły poniedziałek rano będę w poznaniu to we wtorek do mechanika go wstawię.

Filmiku nie wrzuciłem bo właściwie nic na nim nie widać jest czarno albo biało i tyle :mad2:

Ma ktoś jakiś pomysł bo zmęczony jestem już ciągłym rozkręcaniem tego wszystkiego i skręcaniem.

 

pozdrawiam Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na jałowym się zmniejszyły drgania to by znaczyło że szedłeś w dobrym kierunku ale nie do końca , teraz to potrzebna dobra warsztatowa obdukcja aby stwierdzić czy to jest od zakotwiczenia czy od złej pracy silnika.

Powyżej 130 km się pojawiają drgania ? hmm... może to być wspólna usterka ale nie koniecznie, sprawdzić dobrze ogumienie , zbieżność itd

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.