Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Mam taki problem: kiedy odpalam samochód gdy silnik jest zimny, to po około 30 sekundach całą budą zaczyna telepać i najczęściej wyskakuje check, który po zgaszeniu silnika nieraz gaśnie, a nieraz po kilku dniach. Inpa pokazuje wypadanie dwóch cylindrów, zawsze tych samych 1 i 5. Auto tak ma od momentu kupna, czyli od 1.07.2014, kiedy jeszcze nie było gazu. Zaraz po zakupie auta wymieniłem olej(5w30 shell), filtr powietrza, filtr paliwa, świece na nowe(NGK BKR6EK). W sierpniu został założony gaz. Odpalałem auto zimne awaryjnie bezpośrednio na gazie, żeby wykluczyć uwalone wtryskiwacze benzynowe, silnik zachowuje się tak samo jak na wtryskiwaczach benzynowych, czyli trzęsie. Kiedy ruszę od razu po odpaleniu silnika, to nie odczuwam telepania podczas jazdy. Jednak auto do momentu, aż wskazówka od temperatury nie pójdzie do pionu jest wyraźnie słabsze. Kiedy samochód stoi z odpalonym silnikiem, to po kilku minutach lub kilku przygazówkach telepanie ustaje.

 

Co zostało zrobione w celu naprawy:

- sprawdzony dolot(wizualnie i psikany plakiem)

- wymieniłem sondy przed katem na nowe

- odmę wraz z wężami na zamiennik chyba meyle

- wymieniona uszczelka kolektora ssącego

- trzy nowe zaślepki na kolektorze od strony szyby

- cewki wraz z fajkami zamieniałem miejscami i błędy wyskakują na tych samych dwóch cylindrach

- wtryskiwacze benzynowe zamieniane miejscami

- kompresja: na trzecim 10,5, a na pozostałych 11,0

- podmieniana DISA

- wymienione oringi na wtryskiwaczach, DISIe, rozdzielaczu powietrza na kolektorze

Ostatnio:

- zregenerowany alternator(nowe łożyska, komutator, regulator napięcia ze szczotkami)

- założony nowy komplet świec Denso K20TT jednoelektrodowe(stare wyglądały dobrze, były równo wypalone)

http://images68.fotosik.pl/972/d66a5e053bf60a8agen.jpg

- założony komplet nowszych, ale nie nowych cewek

 

Zamieszczam filmiki z inpy, które nagrałem jakiś czas temu:

Film 1: silnik ostudzony po około 4,5h stania:

Film 2: kontynuacja filmu 1, ponieważ rozładował mi się aparat(przepraszam za jakość mojego zdezelowanego telefonu):

Film 3: silnik rozgrzany, po staniu przy kręceniu filmów 1 i 2 i przejechaniu około 8km:

 

Błąd dotyczący wentylatora pojawia się, ponieważ wentylatora aktualnie nie mam, wyjąłem go, bo i tak nie działał na żadnym biegu i zbieram kasę na nowy.

Najgorzej wypada zakładka ROUGH i oczywiście 1 i 5 cylinder znacznie przekroczony.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nikt nic nie podpowie?

 

Mam pytanie odnośnie odmy, jaka jest zasada jej działania. Wiem, że odpowietrza skrzynię korbową, ale czy powinna ona zamykać przepływ powietrza z powrotem do skrzyni korbowej? Jak dmucham w przewód odpowietrzający, ten najcieńszy idący do odmy, to powietrze przepływa, ale jak wciągam powietrze, to też powietrze przepływa, a myślałem, że odma jest po to, żeby zamknąć przepływ w tą stronę.

Opublikowano
Z tego co mi wiadomo, to sondy za katalizatorami nie decydują o składzie mieszanki, wiec odpada. Jak sprawdzić tą wodę w serwie? Nie znam się na samochodach, gdzie ono jest w e39?
Opublikowano
Musisz wyjąć prawy (patrząc od przodu auta) filtr przeciwpyłkowy i później zdjąć całą jego obudowę. Pod nią zobaczysz serwo. INPA nie pokazuje żadnych błędów? Np. czujnika wałka rozrządu? Co do tych 2 cylindrów to możesz zmierzyć ciśnienie na zimnym.
Opublikowano
Na inpie żadnych innych błędów. Chcę zmierzyć ciśnienie na zimnym, ale musiałbym zostawić auto, żeby było zimne, a niestety cały czas auto potrzebne. Jak dostanę się do serwo, to woda gdyby była, będzie od razu widoczna? Nigdy problemów z hamulcami nie było(prócz padniętego jednego czujnika abs), ale sprawdzić warto.
Opublikowano
Sprawdziłem, przy naciśnięciu hamulca słychać tylkojak uchodzi powietrze, ale nie słychać żadnego bulgotu, zresztą z hamulcami nigdy problemów nie było. Kanały odpływowe drożne, bo jak wlałem trochę wody, to od razu wszytko znalazło się pod autem. Z grubsza przy okazji wyczyściłem większy syf. Ciągle zastanawia mnie ta odma. Sprawdzałem starą, to też ta cienka rurka puszcza w dwie strony powietrze, ale nie wiem czy ona jest sprawna. Wie ktoś jak to powinno działać?
Opublikowano
Kompresję sprawdź i oby to nie był problem z podpalonymi zaworami bo grube koszta cię czekają.
Opublikowano
Jutro będę miał sprzęt i we wtorek sprawdzę, na rozgrzanym silniku było ok. o Czym należy pamiętać przy sprawdzaniu kompresji w m52tu?
Opublikowano
O tym samym co w każdym aucie. Wykręcasz świece, wkładasz manometr, jakiś pomocnik wciska gaz do dechy i kręci rozrusznikiem.
Opublikowano
O tym samym co w każdym aucie. Wykręcasz świece, wkładasz manometr, jakiś pomocnik wciska gaz do dechy i kręci rozrusznikiem.

Trzeba jakoś rozpiąć wtryski, żeby nie lały przy kręceniu?

Opublikowano
O tym samym co w każdym aucie. Wykręcasz świece, wkładasz manometr, jakiś pomocnik wciska gaz do dechy i kręci rozrusznikiem.

Trzeba jakoś rozpiąć wtryski, żeby nie lały przy kręceniu?

 

Najłatwiej odpiąć całą wtyczkę zasilającą przy kompie, wtedy będzie odłączona cała listwa wtryskowa

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
O tym samym co w każdym aucie. Wykręcasz świece, wkładasz manometr, jakiś pomocnik wciska gaz do dechy i kręci rozrusznikiem.

Trzeba jakoś rozpiąć wtryski, żeby nie lały przy kręceniu?

 

Najłatwiej odpiąć całą wtyczkę zasilającą przy kompie, wtedy będzie odłączona cała listwa wtryskowa

Najłatwiej to wyjąć bezpiecznik odpowiedzialny za wtryskiwacze.

Opublikowano
Widzę na rozpisce pięć bezpieczników od pompy, a wtryski chyba nie mają oddzielnego bezpiecznika, przynajmniej na rozpisce nie jest wyszczególnione. Obojętnie który od pompy wyciągnąć czy wszystkie?
Opublikowano
Kolego wyciągasz główny przekaźnik systemu sterowania wtryskiem benzyny i zapłonem DME. Powinien on byc po lewej stronie patrząc od przodu auta tych 5 bezpieczników w czarnej kostce ( zabezpieczenia DME silnika ) i po sprawie. Nie ma sensu rozpinania samej listwy itd. Jak będziesz sprawdzał przy lejącym paliwie i potem wkręcisz świece to w skrajnym przypadku można uszkodzić katy kiedy dojdzie do zapłonu tego niespalonego paliwa. Wiem co mówię, bo kiedyś miałem problem z zapłonem w innym aucie i jak załapał to nieźle walneło.
Opublikowano
Kolego wyciągasz główny przekaźnik systemu sterowania wtryskiem benzyny i zapłonem DME. Powinien on byc po lewej stronie patrząc od przodu auta tych 5 bezpieczników w czarnej kostce ( zabezpieczenia DME silnika ) i po sprawie. Nie ma sensu rozpinania samej listwy itd. Jak będziesz sprawdzał przy lejącym paliwie i potem wkręcisz świece to w skrajnym przypadku można uszkodzić katy kiedy dojdzie do zapłonu tego niespalonego paliwa. Wiem co mówię, bo kiedyś miałem problem z zapłonem w innym aucie i jak załapał to nieźle walneło.

Rozumiem o co chodzi, ale u mnie jedna śruba od pokrywy dme się obraca i nie mogę jej odkręcić, dlatego zastanawiam się jak inaczej wyłączyć wtrysk paliwa. Jak odłączę pompę(bezpiecznik czy bezpieczniki pompy) to właściwie wyjdzie na jedno i to samo? Mam rację?

Opublikowano
Możesz wyjąć przekaźnik pompy paliwa ( pierwszy od lewej nad bezpiecznikami po prawej w bagażniku ) i wtedy pozbawisz ją zasilania. Tamten przekaźnik co jest w skrzynce DME jest również od zapłonu, ale skoro nie możesz się tam dostać to nie popadajmy ze skrajności w skrajność, jak odłączysz wszystkie cewki to raczej nic nie powinno się stać.
Opublikowano
Spróbuję się tam dostać, a jak nie pójdzie to odłączę tylko pompę. Jesteś pewien, że u mnie będzie właśnie w bagażniku, bo według rozpiski znalezionej w necie jest w schowku przed pasażerem(pięć bezpieczników pompy paliwa)?
Opublikowano
Ale lubicie komplikować Sobie temat :mad2: otwierasz maskę, odpinasz wtyczkę zasilającą wtryski i gotowe bez żadnych kombinacji czy to właściwy przekaźnik, czy pompa itd. Metoda sprawdzona bo robiłem tak u Siebie podczas mierzenia kompresji
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.