Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zgubiłem swój kabel diagnostyczny na USB który działał dobrze z INPĄ.

Do diagnozy używam starego DELLa i ma on złącze COM. Postanowiłem zrobić sam kabel diagnostyczny do mojej E36 na MS41.0.

Czy ten schemat zadziała ? Jeżeli nie to czy ktoś ma inne godne uwagi schematy na ogólnodostępnych elementach ?

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/514ca7cf15de.jpg

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Schemat masz ADS na rs232 w EDIABAS\Hardware\ADS \ADS_doku (Ediabas 6.4.7 INPA 5 ) jest troche bardziej skomplikowany niż twój na rysunku :D

lub nowszy dla nowszych modeli ze złączem OBD2 16pin też na RS322 w EDIABAS\Hardware \OBD\OBD_DOKU

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f277fd6336f5.png

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c414efb82172.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

A więc tak zrobiłem interfejs z schematu kolegi efendi i działa idealnie.

Musiałem tylko przeinstalować INPĘ wybierając przy instalacji ADS bo była skonfigurowana pod interfejs który zgubiłem czyli OBD na USB.

Z tego jestem zadowolony bardziej od poprzedniego ponieważ czyta więcej modułów (praktycznie wszystkie) gdzie poprzedni tylko odczytywał silnik.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

A więc tak zrobiłem interfejs z schematu kolegi efendi i działa idealnie.

Musiałem tylko przeinstalować INPĘ wybierając przy instalacji ADS bo była skonfigurowana pod interfejs który zgubiłem czyli OBD na USB.

Z tego jestem zadowolony bardziej od poprzedniego ponieważ czyta więcej modułów (praktycznie wszystkie) gdzie poprzedni tylko odczytywał silnik.

 

Pozdrawiam

 

Robiłeś na PCB płytce (sam wytrawiłeś ) zrób parę fotek jestem ciekawy ...

na rysunku Pin 9 RI (battery w INPA) w DB9 jest bezpośrednio podłączony do pinu 14 12V w OBD1 ja widziałem podobny interfejs ale do pinu 9 było podłączenie

przez rezystor 1K2

 

wygląda tak http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d76668dab05f.jpg

Opublikowano

Niestety nie chciało mi się wytrawiać i projektować specjalnie płytki dla kilku rezystorków i tranzystorków więc zrobiłem na uniwersalnej.

Zdjęcia poniżej interfejsu, czekam jeszcze na wtyczkę 20 pin bo na razie musiałem wciskać każdy przewód z osobna do gniazda w aucie.

Podpięcie przez rezystor 1K2 było pewnie ze względów bezpieczeństwa dla portu ale i tak bez sensu gdyż można na ten pin podać o ile dobrze gdzieś kiedyś widziałem do 25V.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/93594a440125.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/05891973a66d.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8b18ad0f1251.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b34134902879.jpg

 

Zastanawia mnie jeszcze czy pójdzie na tym e39 525d 2002r, bo ojciec ma i chciał zobaczyć co tam w kompie czy są jakieś błędy itd ?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet dobrze Ci to wyszło (obudowę miałeś czy kupiłeś gdzieś ??)

ADS do max e53 będzie działać, tylko po 2001 roku jest OBD2 16pin (pin 7 i 8 tylko linia K z E39 2002 (też OBD 2 ) będzie działać

piny to OBD2

Pin 1 +12V napięcie po kluczyku IGN

pin 4-5 Masa GND

pin 7 linia K diagnostyczna silnik i skrzynie

pin 8 linia K - reszta modułów

pin 16 +12V napięcie akumulatora

Niestety do e60,e87,e90 na lini K ADS nie chodzi na tranzystorach (nawet zmieniając na STD:OBD też chociaż interfejs Nerwusa chodzi na STD:OBD i z nowszymi modelami do 2007 roku)

Opublikowano

Obudowę kupiłem w elektronicznym za 3,50zł.

Czyli rozumiem, że zdiagnozuję tym fejsem tą E39 tylko muszę dorobić przejściówkę z DB15 na wtyk OBD2 (między innymi dlatego zastosowałem gniazdo z dwóch stron) ?

A linia L na pinie 15 w wtyczce OBD2 też jest, jej nie podpinać ?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obudowę kupiłem w elektronicznym za 3,50zł.

Czyli rozumiem, że zdiagnozuję tym fejsem tą E39 tylko muszę dorobić przejściówkę z DB15 na wtyk OBD2 (między innymi dlatego zastosowałem gniazdo z dwóch stron) ?

A linia L na pinie 15 w wtyczce OBD2 też jest, jej nie podpinać ?

 

Pozdrawiam

Jak jest pin 15 linia L to też podepnij (zapomniałem o niej ), np w E46 i e53 już nie ma linii L w OBD jest tylko sama K

Opublikowano

Polecam ten interfejs, w swojej 328 z MS41.0 bez problemu wszystkie moduły czyta a nie tak jak poprzednio interfejs z alledrogo za 70zł na USB tylko moduł silnika i AIRBAGa.

Tym również dzisiaj programowałem przez NCS-a komputer OBC18 w którym zmieniałem typ silnika bo mi przekłamywał spalanie i zasięg.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b9a6bcc2950e.jpg

 

Pozdrawiam

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.