Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Muszę zmienić sprzęgło w M50B25 NV. Niestety muszę wymienić całość, razem z dwumasem, bo jest tak wyślizgany, że tarcza już nie klei tak jak powinna. Widać wytarcie od tarczy na jakieś 2-3 mm.

 

Chciałbym założyć sprzęgło 240 mm. Zastanawiałem się nad lekkim kołem zamachowym, bez dwumasu, ale auto użytkowane jest na co dzień i chyba jednak sobie odpuszczę, bo podobno na co dzień lekkie koło się nie sprawdza. Poza tym bardzo ciężko dostać tarczę sprzęgła 240 mm ze sprężynkami, pasującą do zacisku od M57D30.

 

Tak więc zestaw jednomas z M50+tarcza z M30+docisk z M57 odpada.

 

Czy jest możliwy przeszczep całego sprzęgła P&P - sprzęgło + dwumas- z M57D30? Albo M52 B28? Łapę sprzęgła ewentualnie mógłbym zmienić ;) Czy wielowpust tarczy sprzęgła podejdzie pod wałek skrzyni GETRAG? Czy dwumas z M57, albo M52 ma podobną wagę jak ten w M50B25?

 

Dzięki za pomoc :)

Edytowane przez dcmastiff
Opublikowano
Witam,

 

Muszę zmienić sprzęgło w M50B25 NV. Niestety muszę wymienić całość, razem z dwumasem, bo jest tak wyślizgany, że tarcza już nie klei tak jak powinna. Widać wytarcie od tarczy na jakieś 2-3 mm.

 

Chciałbym założyć sprzęgło 240 mm. Zastanawiałem się nad lekkim kołem zamachowym, bez dwumasu, ale auto użytkowane jest na co dzień i chyba jednak sobie odpuszczę, bo podobno na co dzień lekkie koło się nie sprawdza. Poza tym bardzo ciężko dostać tarczę sprzęgła 240 mm ze sprężynkami, pasującą do zacisku od M57D30.

 

Czy jest możliwy przeszczep całego sprzęgła P&P - sprzęgło + dwumas- z M57D30? Albo M52 B28? Łapę sprzęgła ewentualnie mógłbym zmienić ;) Czy wielowpust tarczy sprzęgła podejdzie pod wałek skrzyni GETRAG? Czy dwumas z M57, albo M52 ma podobną wagę jak ten w M50B25?

 

Dzięki za pomoc :)

sprawdzony sposób ma konkretne sprzęgło do m50 to jednomas z m50 roztoczony do tarczy 240mm, tarcza 240mm ze sprężynkami z m30 do tego docisk z m57d30 całość wytrzymuje ponad 600 Nm, przy toczeniu można lekko odchudzić jednomas, ale wtedy trzeba będzie przespawać łapę sprzęgła

Opublikowano

Znam ten patent :) Przestudiowałem go bardzo dokładnie.

 

Ma on niestety kilka wad:

1. Jest dość drogi

2. Nie chcę lżejszego koła zamachowego do auta, które użytkuję na co dzień

3. Dość ciężko o tarczę, z tłumikiem drgań, która będzie pasować do roztoczonego jednomasu i docisku do M57.

 

Rozmawiałem z Otoczakiem przez telefon i mówił, że tarcza Sachsa (koszt ok 500 zł) nie pasuje całkiem do docisku z M57, bo trze o niego sprężynkami. Kiedyś były dostępne tarcze sprzęgła do M30 firmy Kager i one pasowały, ale już teraz nie są dostępne. Potrzebna jest dodatkowa modyfikacja koła zamachowego. Poza tym później trzeba stosować jakieś podkładki. Nie chce mi się z tym bawić.

 

Na razie chciałbym założyć sprzęgło od M52B28 albo M57D30. Kupić używany cały zestaw. razem z dwumasem i cieszyć się jazdą ;) Jest to tańsze rozwiązanie, a sprzęgła i tak mocniejsze :) A dwumas tak szybko znowu tez nie pada, jesli się jeździ normalnie. Mój jest całkiem sprawny, oprócz tego, że po ponad 350.000 km się wytarł i już nie klei tarczy sprzęgła, jak trzeba. Więc myslę, że na razie nie będę aż tak modyfikował tego sprzęgła. Poza tym M50B25 NV generuje w serii tylko ok 240 Nm, więc do sprzęgła z M52B28/M57D30 bedzie jeszcze dość dużo zapasu momentu ;)

 

Pytanie tylko które podejdzie z mniejszą rzeźbą, albo P&P ;) I to jest kwestia, którą chciałbym przede wszystkim poruszyć ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.