Skocz do zawartości

X5 3.0d GAŚNIE PRZY PRZYSPIESZANIU


Oppdal30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam taki problem, X5 184KM 2003r. gaśnie mi podczas gwałtownego przyspieszania. Podczas wyprzedzania miałem około 40 km/h depnąłem mocno, a ona mi zgasła... nie ciekawie było.

Następnie kilka razy ją potestowałem ale już w bezpiecznych warunkach i na 5 przyspieszeń 2razy mi zgasła :/

Dodam, że jest wycięty katalizator i przerobiony układ na wydechowy z 4.4. Takiego kupiłem.

Mechanika mam dopiero w przyszłym tygodniu.

Czy ktoś spotkał się z takim czymś?? z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Generalnie to pompa albo wtryski do wymiany tzn listwy bo tam chyba CR jest jak na moje oko. A układ wydechowy to musisz sobie zrobic jak było czyli z kolektorami bo silnik rozwalisz. A generalnie to bym Ci radził sprzedać i kupić porządną benzynke z dobrym gazem. Twoje to muli nie jedzie....

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Wyskakuje mi też czasem kontrolka od kontroli trakcji i ABS-u. Czy to może być też powodem tego gaśnięcia czy raczej nie?

Szału nie ma z tymi 184KM zastanawiam się czy nie wgrać softu jakiegoś. Jednak narazie muszę się uporać z tym gaśnięciem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyskakuje błąd ABS to czujniki są do wymiany i jak pojawia się kontrolka to go nie ma i tyle. Kotrola trakcji ( ASR ?? ) jest z tego co pamiętam na tym samym czujniku więc ta sama historia czyli jak sie pali kontrolka to systemy nie działaja. Tak samo jak AIRBAG. Na silnik nie ma to wpływu.

 

Co do swapu to nie wiem to ogólnie w X5 ale kumpel zrobił w Toledo przy 1.9. Ze 100 na 130km. I powiem szczerze warto było dać te 500zł. Jednak nawet 200km to wg mnie na X5 to tak sobie.

 

Ale ja diesla nie lubie. Miałem TDS-a i już mi przeszło. Jeździłem CDTI, TDI, i zwykłymi i jakoś tak mnie nie leży. Oczywiście TDi jest super bo chodzi jak benzyna :) ale do puki sie nie zepsuje lub oleju złego nie naleje, czy paliwa kijowego czy pompa nie wysiądzie i takie tam pierdoły. Kumpel sie już bawi 2 miesiąc.

 

Diesel jest fajny jak jest nowy do 120tys bo później to już może być ciekawie. A jak masz manuala to generalnie dwumasa sie kłania powyżej. 150tyś. Chociaż kumpel ma salonową Sportage i dwumase na gwarancji po ok. 50tyś wymieniał więc zasady w sumie nie ma.

 

Ale benzyna to benzyna. Nawet jak coś sie zwali towiększego problemu z diagnozą nie ma , części mniej do wymiany a koszty wg mnie ciut mniejsze. I nie kopci czy klekota jak traktor :D:D:D:D:D:D

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie tego gaśniecia to żeby nie było że sie madruje to teraz jestem świeżo po podobnym problemie tzn po gwałtownym dodaniu gazu miałem taką zawiechę i poszedł. Ale u mnie to wina gazu była - za słaba mieszanka czy coś. Dałem do regulacji i jest miodzio. Jednak nie słyszałem żeby jakaś regulacja w dieslach była. Chyba, ze ktoś już Ci coś robił z wtryskami i np. za mocno dokręcił to już lipa bo na to nic sie nie poradzi poza "nową" listwą/wtryskami.
Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może wtryski, w przyszłym tygodni się okaże ile mnie strzyknie po kieszeni . Zgadzam się z Tobą co do benzynki. Praktycznie nic mi się nie psuło i byłem zadowolony ale też chciałem pojeździć troche diselkiem oby mi to bokiem nie wyszło.lol.

Jeździłem kumpla 218KM X5 i powiem Ci nawet sobie to radzi jest zdecydowana różnica, zależy też jakie się kapcie ma założone.

Żałuje, że nie kupiłem 4.4 + LPG może następnym razem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kolego a czy wyświetla Ci jakiś komunikat przed zgaśnięciem?

 

Przerabiałem taka sytuacje ze kiedy wcisnąłem pedał do oporu aż za kikdown to wyświetlało mi komunikat "FUEL INIECTIN SYSTEM" (CZY JAOŚ TAK) auto traciło na chwile moc tak jakbym zatrzyma sie na jakiejs scianie, ale nie gaslo natomiast po odpuszczeniu gazu wszystko wracało do normy. Byłem u wielu mechaików i znachorów i szczerze każdy miał swoją teorię a to że pompa w baku, albo pompa progowa inni ze to wtryski, w warsztacie specjalizującym sie w BMW podłączyli kompa i powiedzieli ze pedał gazu (czy tam jakas elektronika w nim) bo daje zaduze napięcie przy wcisnieciu do oporu o jakies 0.03 V niby nic ale pomyslalem ze to faktycznie wina tego pedału woec zamowilem nowy w miedzyczasie podmienilem od kumpla z e-39 i objawy byly te same. Szczerze to juz nie mialem pomyslow co sprawdzic zanim zaczne ladowac sie w koszty. Ktoregos razu pojechalem do Warsztatu gdzie regenerowalem skrzynie i bo byla jeszcze na gwarancji a pojawilo sie szarpanie przy zmianie z 4 na 5. podlaczyl kompa przejechalismy sie i co zero bledow wszystko ok. Ale powiedzial ze ma jeden pomysl (zapomnialem dodac ze skrzynia wchodzila w tryb serwisowy przy zmianie z 4na 5) sprawdzil czujnik odpowiedzialny za przeniesienie momentu z silnika na skrzynie (cpu, epu czy jakos tak nie paietam) i okazalo sie ze jest uszkodzony mimo ze komputer tego nie widzial. Po wymianie jak ręką odjął auto odzxyskało moc wrocil kikdown i skrzynia zaczela dzialac jak nowa. Sorki za długi posta ale to taka historyjka gdzie przyczyną był jakis trafiony element przenoszący moment z silnika na skrzynie a dajace wiele innych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...

jeśli chodzi o czujnik ABS-u do tej pory nie udało mi się zrobić.

 

Po podłączeniu kompa , wyskakuje błąd lewego tylnego koła czujnik. Brak prędkościomierza. Gdy silnik ostygł błędu nie było.

Dodam, że został wymieniony czujnik. łożysko, sprawdzona instalacja. Teraz zregenerowałem Sterownik ABS-u w ELEKTRO-BIP i błąd wyskakuje od samego początku

nawet na zimnym silniku. Nie wiem nie mam już za bardzo pomysłu co jest nie tak, a kolejni mechanicy też rozkładają ręce.

Chyba, że źle zregenerowali ten sterownik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Miałem to samo tydzień temu, u mnie historia taka, ze podszybie miałem połamane i całą zimę lała się woda na wtryski, 5 wtrysk do wymiany, zakodowany i cacy śmiga aż miło.

Wymieniajcie podszybia jak popękane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.