Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy mam problem wczoraj jadąc autostradą zaświeciła mi się kontrolka zbyt wysoka temperatura silnika dzisiaj podjechałem na warsztat i odczytałem z mechanikiem dwa błędy na silniku mianowicie :

28DT Pradnica - komunikacja

299B Komunikacja miedzy jednostką sterującą ECU silnika a czujnikiem IBS.

Możecie mi coś napisać o co tu chodzi żebym wiedział na czym stoję bo bo nie jaże o co tu chodzi z góry dziekuje :(

Opublikowano

a co mamy wiedzieć?

 

Zapewne padł Ci IBS (inteligenta klema minusowa) i należałoby go wymienić. Odpowiada on za poprawne ładowanie aku no i już nie byłbyś pierwszą osobą na forum która go wymieniała.

 

Co do wysokiej temperatury to nie podejrzewam że jest związane z IBSem.. Jak tam płyn w układzie chłodzenia? Nie za mało? Teoretycznie silnik powinien się sam odpowietrzać ale może jednak jest gdzieś zapowietrzony.. Sprawdź najpierw temperatury (w ukrytym menu lub przez OBD) jakie uzyskuje jednostka a potem zacznij zadawać pytania. Na razie nie podałeś wystarczających informacji a szklana kula coś mi słabo działa dzisiaj...

Opublikowano
Czesc co do plynu to jest ok temperature w ukrytym menu sprawdzilem jadac po miescie pokazalo mi 101-102 stopnie a na autostradzie 98 stopni wydaje mi sie ze jest ok dzisiaj mialem taki przypadek rano pojechalem do pracy wszystko bylo ok okolo 15.00 odpalilem furke i od razu pokazalo mi zbyt wysoka temperatura silnika bardzo sie zdziwilem bo przeciez auto stalo a tu taki klops niewiem co jest grane rece mi opadaja. :(
Opublikowano (edytowane)
Tylko jaki oto jest pytanie sprawdzalem ladowanie akumulatora bo cos pisza na forum ze moze regulator napiecia pokazywalo mi od 13.8V do14.4 V jak właczylem ukryte menu,napięcie cały czas skakało nie chciało sie ustabilizować wybiore sie jeszcze do mechanika niech pomieżą . Edytowane przez Ryok79
Opublikowano
Podjechalem dzisiaj do mechanika na test napiecia ladowania wyszlo mi tak napiecie rozruchowe 10.84 V w normie,potem test ładowania bez obciązenia 13.03V a pod obciażeniem 13.96 zaznaczam zalaczylem wszystko swiatła klime wszystkie nawiewy ogrzewanie tylnej szyby na koncu pulsacja napiecia 0.19V w normie to tyle co mogłem zrobic na dzień dzisiejszy jak macie jakies sugestie co może być to napiszcie będę wdzięczny :)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany wymieniłem regulator napięcia to on mi szalał i zaświecała mi się kontrolka od temperatury silnika temat uważam za zamknięty dziękuje pozdrawiam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.