Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Myślałem że poradze sobie sam ale chyba jednak nie... :evil: zimny silnik musze troche pokręcić żeby odpaliłze 3-4 sekundy.... jak juz odpali obroty sa w granicach 1050 jak sie nagrzeje obroty juz sa na 1300 , z koleji jak dam mu ostro w palnik :twisted: i stane np na swiatlach to obroty mam 1500 po parunastu sekundach wracaja do 1300 raz szybciej raz wolniej, wymieniłem na nowe:

- przewody WN

- świece

- kopułke

- palec

- sonde lambda

- nowy olej

 

Co jeszcze sprawdzić? :roll:

Opublikowano

Czesc

Sprawdz ,czy Ci sie domyka przepustnica po odpuszczeniu gazu.

Nie wiem jak w M 10 jest z krokowym,mozna tez sprawdzic i prxeczyscic.

To wszystko co mi przychodzi do lba :P

pozdrawiam

Moze linka gazu sie przycina?

Opublikowano

przepustnica sprawdzona domuka sie do konca, co to moze byc?

 

zawory?(nie slychac ich)

pompa paliwa(za malo daje paliwa? dlatego wolno odpala? jak ja sprawdzic?)

kat wyprzedzenia zaplonu?

przeplywomierz?

 

nie wiem co jeszcze......... :(

Opublikowano

Rzeczywiscie ,moze cos z pompa.

Musisz ja wymontowac i sprawdzic u mechaniora,moze byc tak,ze daje dobre cisnienie ,ale paliwko sie cofa i potem musi napelnic uklad.

Mozesz tez sprawdzic przewody paliwowe,czy gdzies nie ma dziurki albo nieszczelnosci.

W ostatecznosci moze byc sprezanie.

pozdrawiam

Opublikowano

Uważam, że te obroty są podejrzane.

Mam taki sam silnik i obroty na biegu jałowym w granicach 750-800 a nie 1300 !!

Już na ucho słychać że takie obroty są za wysokie.

 

W M10 masz zawór dodatkowego powietrza (mylnie nazywany silnikiem krokowym) pewnie już go czyściłeś 100 razy ale wątpię w to,

że go regulowałeś :wink:

 

Jako pierwsze sprawdź na gorącym silniku czy przesłona w zaworze jest zamknięta, jak będzie gorący silnik szybko ściągnij oba węże i zajrzy do środka, nie powinno być żadnego prześwitu (możesz zaświecić latarką z jednej strony)

Jeżeli na gorącym jest zamknięta to OK.

Następnie sprawdź na zimnym, mogę się założyć, że będzie także zamknięta a to już nie jest ok :twisted:

 

Jeżeli na zimnym przesłona jest w 100% zamknięta:

odkręcasz małą nakrętkę która znajduje się na zaworze (klucz nr 7)

i malutkim śrubokręcikiem, delikatnie przesuwasz przesłonę tak żeby była otwarta, powinna powstać trójkątna szczelina, trzymając śrubokrętem przesłonę, skręcasz śrubkę :lol:

 

Następnie odpalasz, obroty powinny znacznie pójść do góry, obniżasz je skręcając śrubę która jest mniej więcej przy wtryskiwaczu rozruchowym (pewnie wiesz gdzie :wink: )

 

Jeżeli tak zrobisz obroty nie będą niepotrzebnie wzrastały ze wzrostem temperatury silnika.

Zawór dodatkowego powietrza stopniowo się domyka utrzymując obroty na stałym poziomie.

Przerabiałem to w moim M10 :mrgreen: , dopiero rada Robertabmw pomogła mi usunąć usterkę :cool2:

 

A zawór możesz sprawdzić także inaczej (czyt. szybciej :norty: )

Wymontowujesz go, dajesz go do zamrażalnika żeby się dobrze schłodził :mrgreen: wyciągasz i patrzysz czy jest szczelina jeżeli tak dobrze jeżeli nie regulujesz :mrgreen:

Jak już będzie szczelina to wypadałoby sprawdzić czy się ona zamyka, podłączasz go pod 12V, grzałka się nagrzewa i po chwili (nie wiem ile taka chwila trwa :wink: ) przesłona się zamyka, jeżeli nie to zawór do wymiany.

Na bieżąco informuj o postępach :mrgreen:

Posiadacze M10 łączcie się :mrgreen:

 

Pozdrawiam.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Jako pierwsze sprawdź na gorącym silniku czy przesłona w zaworze jest zamknięta, jak będzie gorący silnik szybko ściągnij oba węże i zajrzy do środka, nie powinno być żadnego prześwitu

 

sprawdzone jest zamknieta

 

Następnie sprawdź na zimnym, mogę się założyć, że będzie także zamknięta a to już nie jest ok

 

tego jeszcze nie sprawdzalem poczekam az ostygnie

 

obniżasz je skręcając śrubę która jest mniej więcej przy wtryskiwaczu rozruchowym

 

tak zrobilem i obroty zmiejszylem do ok 950 mniej nie moge gdyz pracuje nierowno i trzesie buda, lecz zaniepokoila mnie inna rzecz po zmiejszeniu obrotow nagle zaczal strasznie kopcic na bialo niebieski kolor , nie wiem co sie stalo ale jest nie za ciekawie...

 

jak ostygnie zobacze czy jest szczelina i jak by co wyreguluje jakiej mnie wiecej wielkosci powinna byc?

Opublikowano

Trudno powiedzieć jakiej szerokości powinna być ta szczelina, tak na oko to jakieś 5mm.

Ja ustawiłem na maksymalne otwarcie, dzięki temu na zimnym silniczek ma jakieś 1000-1100 obrotów a na gorącym jakieś 900.

 

Troche niepokojące jest to że na niskich obrotach silnik brzydko pracuje, Może jakiś cylinder przestaje pracować ?

Mocno nim telepie?

Sprawdzałeś świece i kable ?

 

Co do dymu, to nie sądzę żeby różnicą obrotów rzędu 200-300 tak coś diametralnie zmianiała.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

jako tako ustawilem teraz na zimnym mam jakies 1150 a na cieplym 950-1000 chodzi calkiem niezle

 

...slychac tylko w silniku (chyba) takie cykanie (przewaznie na nizszych obrotach) nie wiem czy nie wytarla sie ktoras z krzywek na walku rozrzadu :? jakis miesiac temu przegrzalem silnik stojak w korku pekl przewod i wyciekl plyn....

 

na szczescie obroty wyregulowalem, w tzw silniczku krokowym powiekszylem ta szczeline na maksa skrecilem sruba i zmiejszylem obroty , niby jest ok ale problem z dlugim kreceniem pozostal dodatkowo na cieplym silniku po odpaleniu nie gasna kontrolki ladowania itp. trzeba lekko dodac gazu z kontrolkami to nie problem fajnie by bylo tylko gdyby szybko odpalal na zimnym silniku :8)

Opublikowano

Problem jest tylko z zapaleniem zimnego silnika ??

Jeżeli tak to może być uszkodzony wtryskiwacz rozruchowy lub czujnik termiczno-czasowy który nim steruje.

Wtryskiwacz ten znajduje się na kolektorze dolotowym u góry.

 

Aby go sprawdzić (zaczerpnięte z książki sam naprawiam E30):

- odkręcasz go i kierujesz dyszą do jakiegoś naczynia

- ściągasz wtyczke z czujnika termicznego, (jeden z trzech

brązowy,największy)

- przykładasz do masy czarno czerwony przewód z wtyczki nachodzącej na czujnik (komputer wtedy załączy wtryskiwacz)

- odłączasz moduł zapłonowy żeby auto nie zapaliło

- kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy sika z niego paliwo

- przestajesz kręcić, sprawdzasz czy nic nie cieknie z wtryskiwacza

 

Jutro napiszę jak sprawdzić czujnik, będziesz do tego potrzebował omomierza :wink:

Pozdrawiam

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
a wiec tak, zrobilem tak jak napisales tylko ze silnik byl lekko cieply tzn w skali na zegarach na 1/4 po przekreceniu kluczyka ladnym stozkiem polecialo paliwo do sloika wytarlem i za chwile spadla jeszcze jedna kropla paliwa pozniej juz nic nie wycieklo czyli chyba jest ok skrecilem wszystko i silnik odpalil odrazu(bez gazu ani bez sprzegla) no ale byl troche rozgrzany zobacze jeszcze jak bedzie na calkowicie zimnym silniku, bo zaznaczam ze problem dotyczy zimnego silnika.
Opublikowano

Czyli wtryskiwacz będzie OK.

 

Pozostaje sprawdzenie czujnika termiczno-czasowego, to ten brązowy.

 

Wymontuj go i zmierz omomierzem rezystencje w temperaturze 30 stopni (weź kubek i nalej ciepłej wody, termometrem zmierz temp. i zrób tak żeby było 30 :wink: )

pomiędzy pierwszym pinem a masą, (obudową) 25 do 40 omów, między drugim pinem a obudową zero omów, między pinami 25-40 omów

 

Drugi pomiar robisz przy 40 stopniach

pierwszy pin a obudowa 50-80 omów

drugi a obudowa 100-200 omów

między pinami 50-80 omów

 

Pozdrawiam.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
sprawdzilem na zimnym silniku i tez elegancko poszlo paliwo, wymontowalem czujnik i zaczelem go mierzyc ale pomiary byly dosc dziwne... zupelnie inne wartosci zreszta pomiedzy pierwszym a drugim pinem rezystancja jest 0 wiec czujnik do wyrzucenia, szukalem w intercarsie ale nie moge go znalesc, jest jakas jego inna nazwa niz wylacznik termiczno czasowy i ile mniej wiecej kosztuje, mam nadzieje ze to jest wina zlego odpalania :norty:
Opublikowano
udalo mi sie kupic uzywany, dzialajacy za 50 zl :? co do ceny nowego 260 zl :shock: nie jest tak zle zobaczymy jak dlugo podziala, ale najwazniejsze jest to ze odpala na zimnym silniku prawie natychmiast :D dzieki maciej_E30 za rady :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.