Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od niedawna jestem posiadaczem Bmw e92 z silnikiem M57D30O2. Mam parę pytań dotyczących eksploatacji tego motoru.

Jaki najlepiej zapewnić pakiet startowy, co zrobić poza wymianą oleju?

Jaki olej kupić(wcześniej lany był 5w40)? Czy ktoś może polecić mi stronę bądź jakiegoś użytkownika na allegro gdzie mogę zakupić olej wraz z filtrami?

Podobno może nastąpić zerwanie łańcucha? czy to tylko wyjątki czy lepiej wymienić rozrząd?

Olej w automacie, wiem, że trzeba wymienić lecz nie mogę znaleźć żadnego zestawu.

Usunąć klapki czy lepiej kupić nowy kolektor?

Czyszczenie Egr, gdzie się znajduję i czym czyścić?

 

Dodatkowo mój egzemplarz męczy bolączka, która bardzo mi przeszkadza, a mianowicie straszny szum powyżej 130 za lewym uchem kierowcy, dochodzi z miejsca zaznaczonym na zdjęciu, również uszczelka w tym miejscu przepuszcza wodę z karchera.

 

http://images69.fotosik.pl/990/6e467673a3b83714med.jpg

 

Galerię samochodu zrobię za parę dni ;) Z góry dziękuje za odpowiedzi i życzę miłego dnia :)

Opublikowano

O rozrząd bym się nie martwił chyba, że masz już nalatane ponad 300k.

Ja w żadne zaślepki bym się nie bawił, tylko wymienił kolektor o ile przekroczyłeś już 200k. Na pewno wymiana odmy nie zaszkodzi.

Olej w skrzyni wymieniaj bez względu na to ile już masz na liczniku bo w większości wypadków poprawia to jej pracę. Do tego oczywiście miska. Olej najlepiej oryginalny ZF.

Jak chcesz porządnie zadbać o profilaktykę to pomyśl o wymianie koła pasowego, no i oczywiście pasek z rolkami. Ale to jedynie jak masz zbędny nadmiar gotówki bo nie zawsze są z tym problemy.

O świecach żarowych też możesz pomyśleć. Bo im później się za to weźmiesz tym większe prawdopodobieństwo, że któraś się urwie.

Temat szumu w drzwiach był już tu wielokrotnie poruszany. Poszukaj dokładnie, ale generalnie jest to taka przypadłość e92. Ja wymieniałem uszczelki i pomogło tylko trochę tzn do 180km/h jest w miarę cisza. Można jeszcze podregulować szybę, więcej inf. znajdziesz na forum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trudno powiedzieć co najważniejsze, ale ja zaczął bym od sprawdzenia termostatów i ewentualnej ich wymiany (raczej tylko serwisowe).

Olej w silniku - wiadomo. Norma LL04 i wymiana raczej co 15 tyś km (max 2 lata) a nie jak wg komputera co 34 tys km. Ja zalewam Shell ETC 5w30 (niedrogi i spełnia moje oczekiwania).

Rolki i pasek też wymieniałem (ale ten elastyczny ciągle oryginalny).

 

Wymieniłem szczotki w dodatkowej pompce wody, świece żarowe oraz ich sterownik.

Płyn w wspomaganiu i w chłodnicy.

 

Egr jest za przepustnicą a przed kolektorem ssącym. Nie licz że będzie czysty. Są do tego preparaty, ale bez dłubania nagaru i tak się nie obędzie. Najlepiej wyczyścić to ultradźwiękowo (kolektor ssący też, ale nie każdy ma dostęp do myjki).

 

Klapek nie usuwałem, za to trochę uszczelniłem wycieki z kolektora w okolicy klapek. Jak masz kasę to kup nowy kolektor i będziesz miał spokój na lata.

Kontroluj stan klapek co 1-1,5 roku, w nowym kolektorze możesz zapomnieć na lekko 100 tyś km lub więcej.

 

Jak ściągniesz kolektor ssący, to od razu powymieniaj wężyki podciśnieniowe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.