Skocz do zawartości

Pomocy! Siły opadają, m43tu.- spalanie stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Chciałem się przywitać ponieważ jestem tu nowy ale nie widzę odpowiedniego tematu więc przechodzę do sedna..

A więc..

Jestem "szczęśliwym posiadaczem" e46 z 2001r z m43tu (318i). Męczyłem problemy od samego początku przez co w aucie zostały wimienione takie rzeczy jak:

Obie sondy lambda, przepływomierz, alternator, świece. Od pewnego czasu przy odpalaniu coś się tłukło, brzmiało jak pusty napinacz lub szklanki. Więc asekuracyjnie kupiłem nowy napinacz i zbierałem się na wymianę. A zanim jeszcze z czasem było słychać takie głupie stuki między 2700- 3000 rpm, brzmiało to jak coś na rozrządzie, gdzieś po środku silnika. Tydzień temu już miałem zaplanowaną wymianę napinacza, pojechałem w ostatnią trasę jakieś 80 km. Zostawiłem auto na jakieś 2h, po czym wróciłem, odpaliłem i stuk był już cały czas, po chwili już samochód zaczął przerywać pracować nie równo itd. Więc zostawiłem samochód z myślą, rozrząd przeskoczył. wczoraj założyłem nowy napinacz. odpałiłem, dalej to samo, identyczny stuk i auto chodzi jak traktor, przed zawodem wyskakiwał mi błąd czujnika położenia wałka, stąd myśl o rozrządzie, a auto z czasem coraz bardziej traciło moc. Teraz zaś po ustawieniu rozrządu mam błędy 160 i 155 mówiące o spalaniu stukowym. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? Ja już nie mam pojęcia do czego się zabrać... Mam drugi samochód ale porównanie jazdy mondeo do bmw to jak maluch do porshe.... Pomóżcie.

Edytowane przez koopz
Opublikowano
Jak błędy wyskakują o spalaniu stukowym to może wymień ten czujnik spalania stukowego? W r6 sa dwa nie wiem jak jest w 1.8
Opublikowano

jest jeden podwójny na bank a i bank b

gdyby to była wina czujnika to pokazało by to jako czujnik w opisie błędu a " wykryto spalanie stukowe"

Opublikowano
komputer nie pokaze Ci ewidentnie, ze masz cos do wymiany on nas tylko nakierowuje na dana usterke, jak bysmy wymieniali co komputer nam pokaze to bysmy pol silnika wymienili.
Opublikowano
tak ale zazwyczaj gdy jakiś czujnik pada to pisze- zwarcie do masy, sygnał za niski, sygnał za wysoki, nieprawidłowa wartość itd. a mam jasno podane- że spalanie stukowe wykryte na kilku cylindrach. dwa błędy 155 i 160
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dochodzenie zakonczone. Co sie okazało wypaliło mi uszczelkę pod głowica miedzy 1 i 2 cyl, oraz straciłem kawałek tłoka. Zdecydowałem sie na mały Remoncik, i przy okazji porting, ale zastanawia mnie czy można w jakiś sposób podłożyć inne kolektory, wtryski itd. Ma ktoś jakiś pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.