Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wreszcie stałem się posiadaczem wymarzonego BMW 530iA :) . Niestety przyszło też małe rozczarowanie ,być może trafiłem na trefny egzemplarz ,ale pokolei . Na wstępie napiszę ,że mam zawieszenie M ,co może pomóc w ocenie sytuacji . Dodam jeszcze ,że samochód na 100 % jest bezwypadkowy ,pali dosłownie tyle co w folderze (10,7l /11 /czasami 14 :) ,a czasami nawet 8.6 na długich trasach) ,nie bierze oleju (sprawdzam co 1000 km ,a sprawdzałem już 8x) , płynu chłodniczego nie ubywa ,nic nie cieknie pod spodem :D itd. Przyspiesza również "folderowo" :D .

 

1) Brzęczenie w trakcie przyspieszania w okolicach przedniej szyby . Być może się coś obluzowało ,ale mam kłopot z lokalizowaniem przyczyny . Na serwisie też sobie nie mogli z tym poradzić . W każdym bądź razie nie ma problemu z silnikiem ,czy katalizatorem . Tak przynajmniej powiedzieli na serwisie .

 

2) Lekki drgania kierownicy przy przyspieszaniu . Z zawieszeniem i kołami wszystko w porządku ,bo spawdzałem .

 

3) Nie wiem na jakim poziomie powinien być hałas przy 100 km/h 130 km/h ,ale u mnie jest głośno . Przynajmniej przy dzisiejszej wietrznej pogodzie ,a i w testach pisali coś o 63 dB przy 120 km/h . Mi się wydaje ,że u mnie jest głośno jak na taki samochód . Szczególnie w okolicach przedniej szyby są słyszalne mocne szumy wiatru ,a myślałem że rozwiązali ten problem po liftingu . Gdybym miał sonometr to bym zmierzył ,ale nie mam ,a jak kupie to powiedzą ,że dostaje świra :oops: .

 

4) Wydaje mi się ,że silnik dosyć twardo pracuje ,może tak powinno być, ale na zewnątrz ładniej brzmi niż w środku . W środku po mieście trochę jak diesel :shock: te lekkie drgania na kierownicy i te twarde bulgotanie. Chyba tak być nie powinno ???? Oczywiście w BMW powinno być słychać silnik ,ale na 99% jest coś u mnie nie tak . Czy to poduszki silnika ? Podkreślam ,że na kierownicy przy dodawaniu gazu ,czy przyspieszaniu są LEKKIE drgania .

 

5) Przy przełączaniu na D z R ,automat się zastanawia i to też nie zawsze . Raz szybko zaskoczy ,a raz potrzebuje chwili . Zaznaczę ,że na zimnym silnku ,automat szybko zmienia biegi . Redukuje też bezbłędnie ,a w trybie manualnym jest super . Zastanawiam się nad wymianą oleju (100 000 km),ale oprócz opóźnienia w zmianie z R na D (np. przy wyjeżdżaniu z parkingu) to nic mu nie dolega . Uwaga ! Nie katuje swojego samochodu .

Wiem ,że o wymianie oleju w automacie jest dużo na forum ,więc proszę się odnieść tylko do "R z D" .

 

6) Czasami mam problemy z klimatyzacją i jej panelem,a to znikają cyferki (szczególnie jak postoji na słońcu) ,a to za ostro schładza (19.5 C i zimno?) i trzeba korygować ustawienia ,a przecież po to jest automatyczna klimatyzacja ,żeby nic nie korygować co chwila . Kupiłem z popękanymi przyciskami do regulacji temp. więc może byłego właściciela też to wnerwiało ?

 

Czyli ogólnie moje największe bolączki to hałas od wiatru ,silnika i lekkie drgania z tym związane

,a mniej ważne ,bo da się z tym żyć to klimatyzacja i wolne przełączanie z R na D (za wolno zaskakuje) .

 

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z samochodu ,ale bez tych wad byłbym wniebowzięty :twisted: .

 

Pozdrawiam i liczę na wsparcie :cool2: .

Opublikowano

Hej,

 

Moge tylko powiedziec, ze w mojej buni E39 523i/97r, w ktorej nie ma katalizatora tylko tlumik srodkowy dzwiek jest glosniejszy jak w innych E39.

Jednak, wlasnie to jednak. W srodku podczas jazdy spokojnej w ogole nie slychac silnika czy wydechu. Szum dochodzi do ucha przy predosciach ponad 130 km/h i to delikatny.

Widac, ze maswz jakis problem z uszczelkami lub z matami wygluszajacymi. sprawdz, moze ich nie masz, auto bylo zalane i ktos je wymontowal. To tylko skojarzenie, ale kiedys mialem taki przypadek w audi coupe.

Wibracje faktycznie moga wskazywac na problem z poduszkami.

Pozdr,

 

P.S. Musze ucalowac moja bunie, bo ona chodzi jak zlotko.

GO NAVY...
Opublikowano
Dzięki . Będę musiał to sprawdzić . Dziwne ,że na zewnątrz silnik pracuje ciszej niż w środku :( .

 

to by własnie sugerowało problem z zawieszeniem silnika lub układu wydechowego. Sa to "elementy" ktore drża z definicji. A drgania (takie mechaniczne) w zakresie od 20 do 20 tysiecy razy na sekunde są odbierane przez ludzkie ucho jako dzwięk ;) Byc moze jakies blachy osłaniajace katalizator sa poluzowane. W kilku miejscach nad wydechem "podwozie" moze byc wylozone jakas aluminiowa blachą, ktora rowniez wpada w rezonans. Sam mam e39 ale jakos nie kojarze, jak wyglada budowa podszybia. Ale dzis kupowalismy do klumpla do e34 spinki przytrzymujace plastikowe osłony podszybia na wysokosci wycieraczek (takie czesciowo azurowe). Brakowalo spinek i glosno grały powyzej pewnych predkosci. Poczukaj czegos podobnego - podpinke wygluszajaca klapy silnika, blachy oslanajace komore silnika od samego silnika (po prawej od strony kolekrorow wydechowych).

 

Co do dziwnego zachowania klimy - byc jelsi wariuje temperatura, kierunek nawiewow to mogl sie uszkodzic "czujniko/sterownik" klimatyzacji, tzw czunik grzebieniowy. Poszukaj w dziale "zrob to sam" - sa opisane objawy i wymiana (prosta)

 

Co do zmiany z D na R itp - u mnie od przełączenia do momentu zaskoczenia mija sekunda, powiedzmy niecała. Są momenty, gdy ten czas sie delikatnie waha. mam jakies 170kkm i poki co nie mysle o zmianie oleju ale byc moze u ciebie warto sprawdzic jego stan.

 

Drgania podczas przyspieszania - sprawdz luzy na polosiach, na wale oraz podparcie wału. Poza tym fakt, ze koła są wyważone "na zero" nie musi oznaczac, ze opony lub felgi sa proste.

 

O głośnosci jeszcze - u mnie chyba rozszczelnił sie wydech. Objawy sa takie, ze na zimnym silniku i przy otwartych drzwiach wyraznie slysze odglosy przedmuchów z wydechu, po nawet polowicznym rozgrzaniu auta efekt ustępuje. Sprawdz z otwartymi drzwiami, dodawaj gazu, moze zwyczajnie masz wydmuchana jakas uszczelke w ukladzie wydechowym.

 

Z halasem od wiatru musisz cos zrobic. Ja mam touringa z relingami, model przed FL (04.1999) i przy 100km/h jest cisza, przy 200 jest oczywiscie znacznie glosniej, choc jesli sie gada w aucie to nie trzeba podnosic glosu, etc. Po prostu taki miekki szum, cos jak szum deszczu slyszany z wewnatrz mieszkania. Zadnych swistów, huku, etc.

 

 

Pojdz do ASO, zapodaj im swoj VIN i popros o specyfikacje wyposarzenia pojazdu (sciagaja z jakiejs bazy danych z niemiec). Okaze sie co auto mialo w serii i czy owe zawieszenie M tez bylo seryjne czy nie. Ja szczerze mowiac nie jestem zwolennikiem utwardzonych zawieszen, zwlaszcza jesli piszesz, ze nie katujesz furaka. Po prostu stawiam na komfort. Gdybym chcial jezdzic jak dzikus to bym zapodał sobie (gdybym miał kaskę ;) ) zwinne Audi RS4, pogrążając tym prawie wszystkie bawarki :D A zaoszczedzoną kase zainwestowałbym w ortopede i kreglarza zza wschodniej granicy w opcji z dostepnoscia 24h (po kazdej trasie)

pozdrawiam

t.

Opublikowano
Dzięki Typson za szczegółową podpowiedź :D :cool2: . Zabiorę się do sprawdzania i jak coś się wyjaśni to opiszę to forum . Brzęczenie przy przedniej szybie jest tylko w zakresie ok .3000-4000 obr./min. Hałas silnika czy wydechu nasila się po rozgrzaniu . Co do zawieszenia M to zgadza się z VINem . Mam nadzieję ,że to tylko te mocowania lub poduszki .Pozdrawiam .
Opublikowano

Sprawdź, czy przypadkiem nie miałeś wymienianej przedniej szyby. Jeśli była źle wklejona, to masz rozwiązanie, bo nawet dziurka w kleju o grubości szpilki może narobić dużo szumu wewnątrz.

 

Pzdr

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie .

 

Sprawa się wyjaśniła i aż wstyd mi o tym pisać .

Szumy okazały się w granicach normy . Testowało mój samochód trzech pracowników z trzech autoryzowanych serwisów BMW . Po prostu mam wrażliwy słuch i za wysokie wymagania co do marki :oops: . Na wszelki wypadek sprawdzili uszczelki w drzwiach i przednią szybę . Nawet nic za to nie wzięli ,a mowa tutaj o serwisach ASO . Zabrałem im 40 minut cennego czasu . Serdecznie dziękuję .

 

Brzęczenie w okolicach przedniej szyby nie pojawiło się podczas testów ,jak na złość . Sprawdzono mocowania wydechu i inny duperel . Poduszki pod silnikiem itd. Wszystko cacy . Dźwięk silnika jest prawidłowy na zewnątrz i w środku. Zawieszenie po 10 000 km na naszych drogach w bardzo dobrym stanie .

 

Co do drgań na kierownicy . Koła wyważone i klocki wymienione i jest cacy .

 

Co do znikających cyferek od klimatyzacji to po prostu jeden przycisk został źle zamontowany i teraz jest cacy .

 

Jednym słowem zrobiłem z siebie idiotę :oops: :mad2: ,a serwisom ASO dziękuję za cierpliwość i darmowe sprawdzenie :cool2: .

Opublikowano

Nie chwalilbym panow z ASO za wczesnie. BMW to marka, ktora musi dawac komfort podrozowania. Zadnych swistow i halasow.

Co innego siła sugestii. Czyzbys jej ulegl.

Pozdr

GO NAVY...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.