Skocz do zawartości

E39 530D tryb awaryjny skrzyni aut. i przełożenie komputera


lukaszekxd

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

to jest mój pierwszy post na forum, więc jeśli temat założyłem w złym miejscu, proszę powiedzcie. Nie byłem pewien czy umieścić go tutaj (bo nie jestem posiadaczem Bety *jeszcze*!) czy raczej w samochodach do kupienia, ale już przybliżam o co mi chodzi.

 

Jestem strasznym fiksantem, jeśli chodzi o diesle i skrzynie automatyczne, toteż takiego samochodu szukam. BMW szukam nie dlatego, że jestem fanem marki (proszę mnie nie bić :P), tylko czytałem i słyszałem bardzo dużo rzeczy pozytywnych, jeśli chodzi o silniki i skrzynie. Samochody znalazłem dwa.

 

Jednym się przejechałem przez 15 minut i stało się coś dziwnego. W pewnym momencie podczas ruszania samochód przestał wchodzić na obroty wyższe niż 3000. Po pewnym czasie zaczął zmieniać biegi na wyższe (przy około 60km/h), ale zaczynał raczej z dziwnego poziomu start. Znajomy mówił, że auto mogło przejść w tryb awaryjny skrzyni i wtedy ono ma tylko trzy biegi - 3, 4 i 5. Czy taka awaria jest związana tylko i wyłącznie ze skrzynią biegów, czy powodem może być wiele innych 'pierdółek' i bez komputera się nie obejdzie?

 

Drugie pytanie dotyczy drugiego auta - jestem również zafiksowany, jeśli chodzi o różne dziwne bajery i pierdoły, między innymi komputery pokładowe w autach (dlatego też jeżdżę choinką c5 na razie). Znalazłem fajną brykę, z przyzwoitym wyposażeniem, tylko nie ma komputera z 'monitorkiem'. Pytanie brzmi: czy możliwe jest w miarę bezproblemowe przełożenie tego komputera (w sensie, do wersji bez wyświetlacza dużego, włożyć komputer z wyświetlaczem), czy to jednak jest dużo zabawy, doprowadzanie dodatkowej ilości kabli przez cały samochód i inne tego typu i generalnie nie jest to warte zachodu?

 

Jak już mówiłem - jestem nowy i *mogłem* założyć temat w złym dziale. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie jesteś miłośnikiem BMW, to raczej odpuść sobie tą markę i kup coś, co nie drenuje portfela przy byle awarii. Niestety te auta są drogie w obsłudze i długo doprowadza się je do właściwego stanu po poprzednich właścicielach - a najmłodsze E39 mają już ponad 10 lat. Dlatego jeśli nie jesteś fanem marki, to szybko się wyleczysz z BMW.

Silnik i skrzynia są OK, jak są poprawnie serwisowane i użytkowane. A niemało jest osób, które pałują zimny silnik, a olej w skrzyni automatycznej pamięta czasy wyjazdu z fabryki. Akurat w dieslu, którego szukasz, typowe awarie: wtryski i turbina - po prostu przygotuj od razu gotówkę regenerację/wymianę, to się nie dasz zaskoczyć. Skrzynia automatyczna w dieslach jest produkcji GM i jest więcej na nią narzekań niż na skrzynie w benzynowych E39 (ZF). Tak czy siak przed zakupem trzeba dokładnie sprawdzić jak zmienia biegi na zimno i na ciepło a po zakupie natychmiast wymienić olej wraz z filtrem - albo dynamicznie, albo zrobić to dwukrotnie.

BMW jest dość mocno "modułowe", więc praktycznie wszystko da się przeszczepić - komputerki, nie-komputerki, fotele, czujniki i inne szmery-bajery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.