Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Wymieniałem parę dni temu chłodnicę w swoim e39,wypłukałem wcześniej porządnie cały układ chłodzenia,po ów operacji mam trochę problemy z odpowietrzeniem auta bo wywala mi wodę przez korek chłodnicy.

 

Generalnie jest tak,że raz auto chodzi normalnie nie gdzieje się a innym razem wywala wodę przez korek wlewu wody w chłodnicy i zaczyna się grzać,czyżby wieszający się termostat?

 

Czytałem gdzieś,że w e39 z układem grzania postojowego ( funkcja REST na panelu klimatronika) jest dodatkowa elektryczna pompka wody.

 

Pytania więc nasuwają mi się takie:

 

1/ gdzie się ona znajduje?

2/ jak sprawdzić jej poprawne działanie - powinien chyba po przekręceniu kluczyka na zapłon i kliknięciu guzika REST zacząć,lecieć płyn z przelewu w zbiorniczku w chłodnicy,czy tak?

3/ Jakiś sprawdzony sposób na odpowietrzenie 100% m52b25?

4/ domniemam,że powodem moich kłopotów jest wieszający się termostat, na jaki wymienić?

 

mój vin: wbadd31080bu15557

Opublikowano

Kolego pewnie masz cały układ zapowietrzony :) i nawet pompa wody nie ma jak zassać bo jest bańka powietrzna. W mojej poprzedniej e39 udawało się ją tylko odpowietrzyć jak dolewałem płyn chłodniczy przez odpowietrznik termostatu.

Przód stał podniesiony temperatura 32stopnie. A czasem trzeba było trzymać 2500 obrotów. Może to Ci pomoże :)

Opublikowano
Pytania więc nasuwają mi się takie:

 

1/ gdzie się ona znajduje?

2/ jak sprawdzić jej poprawne działanie - powinien chyba po przekręceniu kluczyka na zapłon i kliknięciu guzika REST zacząć,lecieć płyn z przelewu w zbiorniczku w chłodnicy,czy tak?

3/ Jakiś sprawdzony sposób na odpowietrzenie 100% m52b25?

4/ domniemam,że powodem moich kłopotów jest wieszający się termostat, na jaki wymienić?

 

mój vin: wbadd31080bu15557

 

ad 1 Pompka znajduje Się pod elektrozaworami, jak otworzysz maskę patrząc na silnik po prawej stronie bliżej kielicha

ad 2 Jeśli jest uszkodzona to jej usterka,na pewno będzie wykryta za pomocą kompa(INPA), moja Się wiesza i za każdym razem jest błąd mimo to funkcja REST działa tylkoczasem mniej wydajnie, przycisk REST uruchamia pompkę dopiero przy wyższej temperaturze silnika (75'C) wskazówka w pionie na wskaźniku temperatury-bez włączonego zapłonu(kluczyk całkiem wyjęty lub tylko w pozycji pierwszej), działająca pompka delikatnie hałasuje i drga,więc jak już ją namierzysz pod maską to wystarczy nastawić ucho lub dotknąć ręką czy pracuje. Taka uwaga jeśli temperatura powietrza na zewnątrz, jest wyższa niż 20'C(lub 22) to funkcja REST nie zadziała :nienie:

ad 3 Poszukaj tu na forum, jest mnóstwo tematów jak odpowietrzyć M52

ad 4 Termostat bierz firmy Wahler, takie szły od nowości temperatura otwarcia 92'C

 

I popraw w opisie model auta, bo nie widziałem jeszcze E39 323i :lol:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.