Skocz do zawartości

bmw e30 m20b20 swap m50b25 od A do Z


osator69

Rekomendowane odpowiedzi

witam jestem szczesliwym posiadaczem bmw e30 1988r sedan szeroka lampa kolor diamantschwarz auto oryginalnie m20b20 zostalo zakupione bez silnika skrzyni biegow i srodka tz dywanu foteli i kanapy ( poszukuje ladnej skóry do sedana KUPIE) temat dotyczy swapa gdzie wertuje juz neta od jakiegos czasu w tym temacie i wszystko jest rozsypane w totalnym chaosie chcialbym od a do z ogarnac swoja e30 gdzie wczoraj zakupilem silnik m50b25 bez vanosa 192km razem ze skrzynia od e36 1991r pytanie do ogarnietych ludzi ktorzy maja pojecie o swapach i moga mi pomoc w projekcie tz od poczatku pozdrawiam

 

Kupione jest:

-auto m20b20

-sinik skrzynia m50b25 bez vanosa brakuje jednej lapy kolektora wydechowego

-dzis zakupiona wiazka przerobiona pod e30

 

a teraz reszta na aucie jest dyfer nie wiem jaki bez walu jaki wal najlepiej podejdzie? dalej lapy pod skrzynie? serwo gdzie nie bede musial nic ciac przerabiac kombinowac wiercic itp... chcialbym ogaarnac narazie silnik i naped zeby bylo wszystko pozniej reszte jesli temat sie rozwinie bede bardzo wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wszystko jest rozsypane bo robią to różni ludzie i z różnych podzespołów. Sam musisz sobie wydobyć informacje które Ci podpasują.

1. Jak motor masz z E36 to potrzebujesz miskę smok i bagnet z E34 M50.

2. Chłodnica z E30 2.4TD oraz lewą stupkę pod nią.

3. Serwo jak nie załatwisz ori z E30 IX to każde jedno będziesz musiał przerabiać wiercić spawać itd.

4. Łapy i poduchy mogą być z E36 M50 (poduszki kładziemy do góry nogami i nimi regulujemy odsunięcie silnika do tyłu.

5. Wał nie pamiętam od czego podejdzie przy tej skrzyni (chyba od M20B25, ale nie jestem pewien i pewnie jakieś z E36).

6. Wybierak pewnie też będzie do przerobienia.

7. Visco z 2.4TD lub 2.5TDS na 3 śruby wiatraka.

8. Czujnik temp musi być wkręcony z E30 aby był kompatybilny z zegarem na liczniku.

9. Dyfer jakiś z długim przełożeniem np. 3,25 lub 3,45 (taki mam na sprzedaż jakbyś szukał ).

10. Wydech najlepiej ori od silnika aż za katy, a potem ori końcowy z M20 (mam ori M20 w extra stanie na spylenie).

11. Na koniec jak nie masz na pokładzie przydały by się gruba laga na przód 51mm, wentylowane hamulce z przodu, wahacze tył na tarczach, tylny stabilizator (w tym punkcie też mogę pomóc).

12. I różne kwiatki które wychodzą przy przeróbkach.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. ja z omegi założyłem, i tylko przesuwać trzeba było i króciec dorabiać jak pamietam..

5. wał z e30: 2,4td, 2,7eta i bodajze e36 328i manual. ewentualnie spawanie i wywazanie, chyba że są jakies adaptery krzyżaka..

6. wybierak trzeba przerobić, trzeba kogoś kto pospawa aluminium.

7. niekoniecznie, ale to jest bdb rozwiązanie

8. też prawda, ale lepiej dodać dodatkowe zegary.

9. kup dyfer na dużej głowie z e34, i ucho do dekla od swojego możesz mieć przyspawane juz za 150zł. czyli sumując masz koszt 450zł, a nie jak dużą głowę za 1tys z e30. No i na krótkim przelożeniu fajnie sie lata, ale chla paliwo masakrycznie.

10. ja dałem ori srodkowy 323i, i koncowy 325i i ladnie się wydzierał jak kot :) w galerii sprzętów w ostatnim poście w filmiku możesz usłyszeć w bodajże 4:50minucie jakos.

 

looknij w galerii, bodajże kaczmar ladnie opisany mial swap, a u mnie znajdziesz wyceny części :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.