Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam drogich milosnikow marki Bmw,

od razu na wstepie wpomne ze nie mieszkam w Polsce i nie mam Polskich znakow :oops:

 

nigdzie nie znalazlem, a mysle ze nie tylko ja z tym mialem problem i mysle ze moze komus sie przyda ta informacja.

 

Posiadam Bmw e91 z 2007 roku. Orginalny przebieg 270.000. Mysle ze w Polsce co drugi samochod ma taki przebieg albo wyzszy choc stan licznika pokazuje co innego. U mnie dolegliwosci zaczely sie przy 255.000

 

Pompa vakum w tym silmiku odpowiada za wazne systemy samochodu.

- przede wszystkim sterowanie klapami wirowymi i egr poprzez zaworki podcisnienia

- odpowiada za servotronic

- wspomaga hamulce

- a nawet co mnie zdziwilo ma cos wspolnego z wtyskami :norty:

 

Odpowiem teraz dlaczego tak uwarzam. Po zmianie pompy vakum na druga poprawily sie:

- brak spadku mocy(choc auto chodzilo przyzwoicie), ktorego szukalem rok( samochod zbiera sie jak marzenie )

- podczas przejezdzania po dziurach mialem delikatne postukiwanie( nie wiem jak ale pomaga maglownicy ) Pozmienialem cale przednie zawieszenie i drazki kiedownicze. Nic nie pomoglo. Dodam jeszcze ze nie zawsze jest ten stuk. w tej chwili go brak. Jest wrazenie sporo sztywniejszego zawieszenia i kierownicy.

- hamulce z powrotem sa jak zylety

- w zime mialem problem z jednym wtyskiem. po jego wymianie na nowy korekta poprawila sie o polowe, ale siegaly i tak na tym cylindrze do -1,20. W tej chwili korekty mam prawie idealne. A juz myslalem ze to juz wyslurzony cylinder. tez wiem ze niektorzy maieli podobnie bo czytalem posty o wtyskach.

 

Podsumujac, jesli na pompie po zmierzeniu nie ma 0,9 albo 1 bar na wyjsciu tzn. ze pompa jest juz wyslurzona i nie spelnia do konca swoich zadan.

Opublikowano
Pytanie: wiesz czy da sie w inpie zmierzyć to ciśnienie albo Wgl jak to zrobic?
Opublikowano

W inpie nie da się tego zmierzyć. A dodam że wartości live date pracują prawidłowo nawet z zepsuta pompa.

 

Są urządzenia do mierzenia podciśnienia. Myślę że pewnie każdy mechanik taki miernik posiada. Proszę zobaczyć firmy na youtube.

Opublikowano

Temat wałkowany był wielokrotnie.

W e91 m47 vacum odpowiada za egr, klapy ssące, ewentualnie za przepustnice no i hamulce.

Jeśli ciśnienie jest poniżej 0.8 to dzieją się cuda to mogę sam przyznać.

Co to ma wspólnego z wtryskami - totalne nic.

Korekty wtrysków nie zawsze wskazują zużycie wtryskiwaczy lecz kompensowanie ich aby zachować odpowiednią równowagę działania silnika.

Jeśli miałeś problem z podciśnieniem a za tym głupiał egr, czy klapy kolektora ssącego, to silnik za wszelką cenę korygował to wydatkiem wtryskiwaczy, stąd korekty były nienaturalne.

Często w m47 uszkadza się uszczelka przy serwie przez co ginie podciśnienie w hamulcach o czym wielokrotnie wcześniej pisano.

Opublikowano

Jeśli było pisane to w porządku. Ja takiego postu nie znalazłem. Domyślam się ze ktoś nowego tematu na ten temat nie zalorzyl tylko posty były dodawane podczas innego tematu. Jak bym to znalazł zaoszczedzil bym sporo czasu szukania I dla mnie m47 to nie ten silnik, choć podobny.

 

Jeśli chodzi o wtyski, chodziło mi o to że korekty są lepsze. A mogę jeszcze dodać ze jakieś pół roku temu założyłem temat dotyczący złych korekt wtryskow i nikt nie napisał ze to może być coś z vakum pompa!!!

 

Dodam jeszcze że hamulce zaczęły na samym końcu źle pracować. Pół roku po spadku mocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.