Skocz do zawartości

[M52TUB28] Nie działa deska rozdzielcza - ROZWIĄZANE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Forumowiczów!

 

Przed zimą zaczął wariować mi wentylator dmuchawy. Reanimacja jeża pomogła tylko na chwilę i temat powrócił. Wczoraj wymieniłem jeża na nowego. Oczywiście w trakcie wymiany akumulator był odłączony. Po zamontowaniu wszystkiego i podłączeniu akumulatora nie działa deska rozdzielcza. Dokładniej działa podświetlenie zegarów i świeci się tylko kontrolka od ABS i ręcznego. Poprawnie działa dmuchawa i panel klimy ale przycisk * nie załącza sprężarki ( świeci się ale sprężarka nie działa ). Poza tym chyba wszystko działa min. lusterka, podgrzewane fotele, szyby, centralny, oświetlenie wnętrza, radio (nie oryginalne) - nie wiem co jeszcze jest podpięte do K-BUS?

 

Domyślam się, że podczas wymiany jeża mogłem rozłączyć lub zewrzeć K-BUS. Rozebrałem wszystko jeszcze raz i w okolicach jeża nie widziałem innych wtyczek, wypiłem i włożyłem z powrotem wtyczki modułu komfortu, ale nie pomogło.

Czy orientujecie się może jakie jeszcze inne wtyczki, połączenia są po prawej stronie w okolicy jeża, bezpieczników co mogło się rozłączyć?

Mam kabel OBD, ale muszę pobrać i zainstalować INPA po formacie kompa więc to trochę zajmie zanim sprawdzę.

 

Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie, czy wentylator chłodnicy ( nie mam wiskozy ) będzie działał poprawnie przy tej awarii z K-BUS, bo on chyba też jest sterowany po tej magistrali?

 

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc!

 

@edit

Włożyłem starego jeża, wentylator nie działa i deska też nie.

Edytowane przez C0 PAT
Opublikowano

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Próbowałem odłączenia akumulatora na noc, wyjmowanie bezpieczników 10,34,43. Bez rezultatów...

Próbowałem odłączać poszczególne moduły od K-BUS według http://www.bmwgm5.com/k-bus_troubleshooting.htm ale też bez rezultatów.

Jeszcze pozostaje uszkodzenie, zwarcie, odłączenie masy z wiązki od strony pasażera, czy ktoś orientuje się gdzie szukać podłączenia do masy w tych okolicach?

Może jakiś inny pomysł?

Opublikowano

Wyciągnąłem zegary i sprawdziłem połączenia zasilania, masy i K-BUS - wszystko wydaje się być poprawne, ale nic nie rozwiązało problemu.

U siebie nie mogę uruchomić INPA więc podjechałem do serwisu i nie było żadnych błędów ale nie mogli połączyć się z zegarami.

W obecnej sytuacji pozostaje jedynie wymiana zegarów...

Może ktoś ma inny pomysł co jeszcze można sprawdzić?

 

@EDIT

Udało się uruchomić INPA i co ciekawe pokazały mi się trzy błędy:

131 Signal CAN instrument cluster

132 Signal CAN instrument cluster

208 revolution control not okay, EWS

 

Co dalej robić?

Opublikowano

Problem rozwiązany - uszkodzone zegary.

Dokładniej opisując usterkę uszkodzona/przepalona była przelotka zasilania z bezpiecznika 43 ( 4pin złącza 26pinowego zegarów ).

Powodem uszkodzenia ścieżki najprawdopodobniej była wilgoć która spowodowała zaśniedzenie przelotek PCB zegarów oraz przepięcie przy podłączaniu akumulatora na skutek czego przelotka przepaliła się przerywając obwód.

 

Wydaje mi się, że przepięcie było widoczne w kodach błędów - Battery Voltage powyżej 17V przy opisie niektórych błędów.

 

Lutownica i kynar rozwiązały problem.

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.