Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Planuje zakup BMW ale jako że jestem laikiem w tej dziedzinie chciałbym najpierw zasięgnąć waszej opinii co do modelu jaki miałbym wybrać.

Interesują mnie te starsze wersje z okrągłymi światłami czyli E30 i pokrewne. W sumie to dokładnie nie wiem ile tych modeli jest. Fajnie by było jakby ktoś mi wyszczególnił w czym wybierać.

Z tego co się rozejrzałem po aukcjach internetowych to najbardziej wpadła mi w oko BMW 525.

Czy ten model jest wart zachodu czy lepiej wybrać inny?

Na co zwracać uwagę przy zakupie takiego samochodu i czego od niego oczekiwać?

Ile mniej więcej pali takie BMW na 100 km w mieście i na trasie?

Czy w przypadku benzyniaków warto przerabiać na gaz?

Czy lepiej kupić automat czy manualną skrzynie?

Benzyna czy ropa?

Wady i zalety (słyszałem że w jakimś modelu pękała głowica czy jakoś tak) ?

To tyle na razie.

 

Pozdrawiam

 

Jeżeli zduplikowałem temat to wielkie SORRY.

Opublikowano
Chyba za dużo pytań stary :roll: i za bardzo szczegółowe ... po prostu idź do komisu i jeśli będzie to tak jak w moim przypadku miłość od pierwszego wejrzenia (wrażenia) to nie ma sie nad czym zastanawiać (oczywiście sprawdzając wcześniej stan techniczny pojazdu) ... jeśli jest wszystko ok Twoje pytania sie rozpłyną gdzieś po tym jak zasiądziesz za sterami :mrgreen:
Opublikowano

Pytanie naprowadzające -> do czego ma służyć ten samochód :?:

Jaki będzie jego tygodniowy ordnung :?: :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Mialem e30 316i compact . powiem ci ze auto niegdy mnie nie zawiodlo . bylo z '89 roku . mialem go 9 latek i zadnych wiekszych usterek (praktycznie brak usterek) jak sie autko pogonilo to palila z 9l benzyny a srednio to gdzies tak 7,5 benzyny.

a co do serji 5 e34 to proponowal bym faktycznie te 525i lub 530i to juz v8 :)

ta 525i spali gdzes z 12-14l gazu. (przerabiac mozna bez problemu)

radzil bym wybrac skrzynie manualna .

( 525i manual e34 spokojnie rywalizuje z 528i e39 automat)

aaaa....i jezeli chcesz e34 to to nie biez tylko tego diesla 524td silnik masakra (awaryjny)

 

:twisted:

Opublikowano

co do pekania glowic to szczegolnie model 525tds, jak sie przegrzalo silnik pekala glowica w przerwach miedzyzaworami najczesciej,

 

ja mam 520i E34 na 12v, instalacje gaz 2 gen. w ciagu 7 miechow eksploatacji strzelil tylko 2 razy z tym ze byl duzy mroz zimny silnik a ja dalem za duzo gazu, jak dla mnie te 129KM na tak duzy samochod to troche malo wiec polecalbym albo silnik 24v albo juz jednostke 2,5L 24V 192KM

 

moja palila 13l gazu w miescie 11l gazu w trasie

 

kupujac e34 zwroc uwage na blacharke: rdza lubi sie pojawiac w okolicach wlewu paliwa na dole, ranty drzwi i dol nadkoli.

 

ja bym wybieral tylko manual, ale to zalezy od konkretnej osoby, co kto lubi ;]

 

pozdr,

Opublikowano
Generalnie dojazd do pracy i szkoły. Tygodniowo od 150 do 450 km.

 

Czyli generalnie po mieście, niedaleko i czasem jakiś "wyskok" na dłuższą trasę.

 

Poszukałbym E36 318is (chociaż nie podałeś ile gotów jesteś wydać na auto). Co prawda, nie ma legendarnych 6 cylindrów :cry2: ale daje bardzo dobre połączenie osiągów i relatywnie niedużych kosztów użytkowania.

 

Z Trójką naprawdę da się żyć.

 

E30 316i była moim samochodem reporterskim :mrgreen: :wink:

Świetnie się do tego nadawała.

Wystarczająco szybka, znakomicie wyważona przy dużych szybkościach, zwrotna, poręczna, szybko i łatwo się ją parkowało (co jest nie do przecenienia przy pracy w gazecie).

 

W szczytowym okresach wykręcałem nią po 3-4 tys. km miesięcznie, bez LPG. Dawała mi ogień na zdjęciach prasowych. Wcześniej, gdy miałem inne auta, zwykle zwykle zdążałem uwiecznić tylko dym, albo dogaszone zgliszcza. :twisted2: :twisted2: :twisted2:

 

E36 nie jest tak poręczna, ale lepiej wyciszona, odczuwalnie wygodniejsza, nie robiąca już wrażenie spartańskiej (chociaż surowość E30 ma swój urok).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Z tą jazdą po mieście to niebardzo bo wszystkie dojazdy mam po trasach więc raczej 80% to jazda po trasie.

Co do kasy to interesują mnie te starsze modele (czyli np ten o którym napisałeś E30 316i) bo chcialbym wydać tak do 6 tysięcy.

Opublikowano

6000 PLN to za mało na dobry egzemplarz E34 525i. :naughty:

 

Ale wystarczy na całkiem przyzwoitą E30.

 

Ale 316i lub 318i z silnikami M40 (z paskiem rozrządu) lepiej jednak unikać ze względu na ich wady wrodzone, drogie w naprawach (zawodne popychacze hydrauliczne).

 

Tylko weź pod uwagę, że powinieneś mieć minimum 1000-1500 PLN rezerwy na wydatki po zakupie. Te samochody mają swoje lata i nie ma wśród nich perfekcyjnych ideałów. Zawsze znajdzie się coś do wymiany / naprawy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

 

 

Ale 316i lub 318i z silnikami M40 (z paskiem rozrządu) lepiej jednak unikać ze względu na ich wady wrodzone, drogie w naprawach (zawodne popychacze hydrauliczne).

 

 

fakt ja w swojej e30 wymianialem popychacze. Koszt tej wymiany to cos oko 1500zl ( nie pamietam juz dokladnie)

:twisted:

Opublikowano

Masz rację, zawsze jakieś koszty mogą wyskoczyć i biorę to pod uwagę.

W takim razie krąg poszukiwań trochę mi się zmniejszył.

Więc który model E30 byście mi polecili biorąc pod uwagę osiągi, niezawodność i koszty eksploatacji?

Opublikowano

Wybór E30 do 6 tys. PLN jest spory, ale przy poszukiwaniach i zakupie wskazana duża ostrożność :naughty: :naughty:

http://moto.allegro.pl/showcat.php?id=12436&order=t&view=gtext&price_to=6000&p=0

Najważniejszy jest stan techniczny / blacharski samochodu, a nie rocznik, licznikowy przebieg, silnik, czy wyposażenie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

aaaa....i jezeli chcesz e34 to to nie biez tylko tego diesla 524td silnik masakra (awaryjny)

 

:twisted:

 

Nie wiem czemu tak twierdzisz... Ja jezdze e28 z takim silnikiem i poza olejami i ropa nic nie robie przy silniku a osiagi sa porownywalne z 2.0 benzyna ... tylko ze przy spalaniu 6litrow :)

Opublikowano

Rozumiem że w modelu E30 320 już niema tego problemu z popychaczami o którym pisaliście przy modelach 316 i 318 ?

Skoro 316 i 318 z slinikiem M40 mają tą wadę to jakie modele 316 i 318 są od niej wolne (o typ silnika mi chodzi) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.