Skocz do zawartości

[E87] 116i polift N43, Low Pressure Fuel System


dar3k-krk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

pacjent BMW E87 116i 2008 rok polift, silnik N43 122KM 190k+ przebiegu, zadbane auto z pełną historią serwisową

 

dwie sprawy

1. Objawy, drgający ale nie falujący silnik (przynajmniej patrząc na obrotomierz), prawie zawsze przy porannym rozruchu.

komputer podpięty, diagnoza: Low Pressure Fuel System, DME: Fuel pump, plausibility

 

2. Podpięty komputer zwrócił wynik: Nox sensor, Nitrogen oxide sensor. Spalanie samochodu nadal w granicy normy 8-9l miasto.

 

Czy ktoś z Was miał problemy opisane z pierwszego podpunktu, jeśli tak to czy udało mu się je rozwiązać w inny sposób niż tylko wymiana elementów na nowe. Z informacji jakie uzyskałem naprawa 1 problemu to około 2tys złotych. Nowy czujniki, pompa.

 

W przypadku drugiego podpunktu. Wyniki wyszukiwania na forum zwróciły temat z wątkiem, w którym napisane jest aby nie wymieniać nox sensor na używany tylko od razu kupić nowy.

 

W warsztacie poinformowano mnie również, że po wykonaniiu/naprawie 1 podpunktu należy wykonać 'procedurę' wypalania nox'a? Nie bardzo rozumiem.

 

Proszę o pomoc.

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałam swego czasu nox, po przejsciach z używkami kupiłem nową sondę ( po jakims czasie i tak wywala bledy ) , należy wykonać adaptację po wymianie a co do wypalania to zapierniczasz 120km/h przez 20 minut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałam swego czasu nox, po przejsciach z używkami kupiłem nową sondę ( po jakims czasie i tak wywala bledy ) , należy wykonać adaptację po wymianie a co do wypalania to zapierniczasz 120km/h przez 20 minut

 

Nie bardzo rozumiem, kupiłeś nową sondę i nadal są błedy, nawet po wykonaniu adaptacji? Aż ciężko uwierzyć w to co czytam :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie tak jak napisałem, oczywiście błędy nie pojawiły się od razu lecz po kilku miesiącach, z tego co się dowiedziałem to jeśli samochód robi przede wszystkim krótkie odcinki to jest to norma z tymi błędami

 

w moim przypadku wymiana nastąpiła z powodu zwiększenia spalania z 9-10L do 12L miasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego błędu. Pompa w N43 powinna dawać 5.7bara (przynajmniej w wersji 2.0, jeśli dobrze pamiętam to jest inne w 1.6, chyba 4 bary) ciśnienia.

U mnie ten błąd występuje od kiedy mam auto, i uwaga - wymiana pompy i filtra paliwa na nowe nic nie dała.

Błąd dalej się pojawia, kiedy ciśnienie paliwa jest na poziomie 5.3bara.

Jeśli błąd występuje bez innych związanych z układem LPFP - tym błędem nie ma co się przejmować.

W detalach błędu będziesz miał informację jakie ciśnienie jest w układzie LPFP - jeśli jest znacznie niższe od prawidłowego, to wtedy może bym się skłaniał ku wymianie.

 

Co do drugiego błędu.

Błędy sondy NOX lubią występować z błędami wypadania zapłonu i różnymi błędami sond lambda. Wtedy czujnik jest do wymiany.

U mnie padnięta sonda nie miała jakiegokolwiek wpływu na spalanie, a błędy miałem takie - NOX (30DA, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9) i lambdy (2C7E, 2C6C).

Jeśli masz tylko 1 błąd - ja bym to zostawił. Sprawdź lepiej zawartość siarki w katalizatorze NOX i ewentualnie go wypal.

 

A co do samego 'drającego' silnika. Też to miałem. Generalnie bardzo polecana jest aktualizacja softu do najnowszego z 2011 roku dla tego silnika.

BTW - jeśli będziesz wymieniał sondę NOX w ASO to będą chcieli Ci aktualizować soft do najnowszego.

Jeśli aktualizacja nie pomoże, to wtedy bym obstawiał na świece + cewki. Koszt części 600zł, a wymienisz samemu bez problemu (tylko nasadkę trzeba delikatnie przerobić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki dzidek za komentarz

 

#1

Z błedem fuel system wiąże się właśnie nieprzyjemne drganie jak silnik jest zimny, "po nocy". Jak się zagrzeje, to nie jest to aż tak odczuwalne, niemniej delikatnie czuć, że drga. Na gaz reaguje 'ospale' przy pierwszych kilkuminutach jazdy, gdy jest właśnie zimny. Później wydaje się być OK.

Nie bardzo rozumiem, jak aktualizacja softu może mieć wpłyt na drganie silnika? Jeśli problem powoduje 'dawkowanie/sterowanie' ciśnieniem paliwa, pompa+czujnik, to co mogłaby zmienić aktualizacja?

Sprawdzę w takim razie jeszcze raz to ciśnienie, nie mam na wydruku tej informacji.

 

#2

Jeśli chodzi o nox. Nie mam innych błędów, od początku jak kupiłem samochód pojawiał się w tej samej postaci. Spalanie jest optymalne. W tej chwili przy spokojnej jeździe 8l/100 miasto+obwodnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiązałbym pierwszego błędu z drganiami silnika. Jesteś w stanie podać kod błędu? Jeśli to 2AAF (a zapewne to ten), to masz to samo co ja.

Wymiana pompy na nową nic nie dała, błąd pozostał, i auto jeździ tak samo.

Jeśli błąd jest jedynym związanym z układem niskiego ciśnienia to nie ma się czym przejmować.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=328320

 

Zmiana softu poprawia pracę silnika. Ja po aktualizacji z softu fabrycznego z 2007 do 2011 czułem, że silnik ładniej pracuje.

Z resztą, w większości wątków na tym forum zobaczysz, że w przypadku drgań/falowania w N43 to co możesz zrobić to:

- wymiana świec i cewek - jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane, to po prostu wymień

- wymiana czujników położenia wałków rozrządu

- aktualizacja softu

I tak jak pisałem, coś musi być na rzeczy, skoro ASO chciało mi aktualizować soft podczas wymiany sondy NOX.

 

Jesteś w stanie podać kod błędu NOX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest to kod błedu 2AAF (Fuel Pump, plausibility). W historii błędów pojawił się tylko raz. Później mam błędy od przepalonej żarówki z przodu, z żarówki kierunkowskazu oraz kilka razy kody błędu NOX (2AF4, 2AF6, 2AF9, 2AF2, 2AFD)

 

Wiem, że miałem wymieniane cewki przy przebiegu około 150tys w ramach akcji serwisowej. Potrzebowałem jednak dowiedzieć się kiedy były wymieniane świece. Zadzwoniłem do ASO, gdzie jeżdzę na przeglądy, z informacji jakie uzyskałem świece wymieniał 1 właściciel pojazdu w 2010roku przy przebiegu 70tys... i tyle. Nie ma kolejnych wpisów w systemie o wymianie świec, pracownik serwisu powiedział, że powinny być teoretycznie wymienianie przy przebiegu 120tys... W tej chwili mam już 196tys.

 

Jeśli chodzi o soft, to w 2014 byłem w bimmerupgrades, do zakodowania DRL i pamieci start/stop. Sprawdzona została przy okazji wersja softu, otrzymałem informacje od właściciela, że soft jest i tak wgrany najnowszy. Więc sądzę, że jest to już ten z 2011 roku, o którym piszesz.

 

Osobiście nie przeszkadzają mi błędy zapisane w pamięci, chciałbym rozwiązać problem drgania jakie przenosi silnik podczas kilku minut pracy po odstanej nocy w garażu. Tak jak pisałem, jak się zagrzeje już tego tak nie czuć.

 

Zacznę od świec w takim razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przekonany, że nowe świece wyeliminują drgania.

Niestety, ale sonda NOX też pewnie już skończyła swój żywot (nie zawsze to ma wpływ na spalanie), tu czeka Cię wydatek w okolicy 1500zł za nową sondę.

Jeśli chcesz zaoszczędzić jakieś ~500zł albo i więcej, to wymień sobie świece (uwaga na nasadkę!) i sondę samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.