Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1.viewtopic.php?f=73&t=117891

2. :search: :search: :search: :search: :search: :search:

 

 

Witam wszystkich, na forum jestem po raz pierwszy więc proszę o wyrozumiałość jeżeli napiszę coś nie tak :)

Poszukuje pomocy w rozwiązaniu problemu z którym nie bardzo "fachowcy" umieją sobie poradzić. Chodzi o automatyczną skrzynię biegów w E61 3.0D 235KM. Co jakiś czas (różnie czasami co kilka dni czasami co kilka tygodni) skrzynia sama z siebie tzn. jadąc po prostej drodze przełącza się tak jakby w tryb sportowy a przynajmniej tak mi się wydaje. Przy spokojnej jeździe przerzuca biegi dopiero przy około 2200 obr. przełączanie między trybem sport a zwykłym nic nie daje tzn. auto zachowuje się tak samo. Po przejechaniu kilku km wszystko samo wraca do normy czyli widać różnicę w przerzucaniu biegów między trybem sportowym a zwykłym. Dodam tylko, że jeżeli usterka wystąpi w liczniku nadal wyświetla się, że skrzynia pracuje w normalnym trybie. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Jakieś trzy miesiące temu wymieniłem olej w skrzyni na oryginalny wymieniany dynamicznie ale nic to nie pomogło. Zauważyłem, że sytuacja poprawia się gdy zrobi się adaptację skrzyni - od ostatniej jeździłem półtora miesiąc i było ok aż do wczoraj :( Problem jest o tyle irytujący, że przy jeździe po mieście takie zachowanie skrzyni jest męczące. Liczę, że podpowiecie coś w tym temacie.

Opublikowano

Może coś z techniką jazdy, tez mam automat w E39 530d , i zauważyłem że w zależności jak wciska się pedał gazu tak skrzynia zmienia biegi.

jak lekko naciskam to biegi zmieniają się już przy 1500 obrotów ale jak dam więcej to potrafi ciągnąć do 3000 obrotów.

Sprawdź sobie pedał gazu, nie wiem jak jest skonstruowany w BMW ale ja z praktyki , jestem elektronikiem i pracuję przy autobusach, wiem że pedał gazu BOSCH posiada zazwyczaj podwójny potencjometr , i jeden z nich jest z mikro wyłącznikiem , potwierdzenie położenia zerowego. Należy również sprawdzić KICK DOWN , jeśli będzie miał zwarcie skrzynia biegów domyślnie jest ustawiona jak w trybie sportowym, taki sam efekt będzie gdy sterownik silnika nie będzie miał komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów. jak mówiłem pracuję przy autobusach w których są automaty i tak jest najczęściej, piszesz że cofasz proces adaptacji i jest ok. Zbiegiem czasów sterownik skrzyni uczy się techniki kierowcy , a jeśli będzie któraś usterka z wymienionych to po czasie skrzynia wróci to działania jak w opisie. podejrzewam że w BMW dużo się to nie różni ponieważ automaty działają zawsze podobnie w różnych pojazdach.

Opublikowano
Cześć, może DPF wypala jeśli masz.

DPF-a rzeczywiście mam, ale zastanawiam się czy może taki proces się uruchamiać przy wolnej jeździe po mieście? Kilka razy zdarzyło mi się, że objaw pojawił się przy przerzuceniu dwóch biegów po czym znowu było ok.

Może coś z techniką jazdy, tez mam automat w E39 530d , i zauważyłem że w zależności jak wciska się pedał gazu tak skrzynia zmienia biegi.

jak lekko naciskam to biegi zmieniają się już przy 1500 obrotów ale jak dam więcej to potrafi ciągnąć do 3000 obrotów.

Zgadza się, mam tego świadomość. U mnie objaw o którym pisałem występuje przy spokojnej jeździe przy jednostajnie wciśniętym pedale gazu

 

Pomysł z pedałem gazu wydaje się rozsądny, pytanie czy ktoś w E60/E61 miał z nim jakieś problemy żeby dawały objawy

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.