Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, pomocy.

 

Naprawiłem klimę. Niby działa, ale jak auto złapie temperaturę 80-90 stopni to w kompresorze rośnie mocno ciśnienie do 30 nawet.

 

Facet od klimy podpiął jakiś prosty komp i stwierdził, że czujnik ciśnienia klimy działa.

Stwierdził, że nie działa wentylator, jest za ciepło i dlatego kompresor się grzeje (stary kompresor wyglądał właśnie na przegrzany)

 

Wentylator dzisiaj rozebrałem i działa. Załącza się od razu po załączeniu klimy, ale chyba nie działa drugi bieg (nie miałem okazji go zagrzać do tego stopnia), ale wcześniej, przy 98 stopniach nie słyszałem, żeby się drugi bieg załączał (chyba powinno być słychać?).

 

Wygooglałem, że za drugi bieg odpowiada osobny przekaźnik, ale nie mam 100% pewności, bo nie dotyczyło to stricte E46.

Gdzie znajdują się przekaźniki i czy jest osobny dla drugiego biegu, bo tego się dogooglać nie mogę.

Wentylator podobno można uruchomić INPĄ. Czy drugi bieg też można uruchomić?

 

Doradźcie coś, bo gdybym słuchał fachowców w warsztatach, to już bym dzisiaj drugi wentylator kupował.

Opublikowano

Czy ktoś mógłby mi napisać, kiedy dokładnie wentylator powinien działać a kiedy nie?

(oczywiście przekaźnik, drugi bieg itp. wyeliminowane, bo to było w starszych modelach).

 

Czy włączając klimę zawsze powinien się włączyć? Przy jakiej temperaturze silnika powinien się włączyć (bez włączonej klimy)?

 

Generalnie wentylator działa... albo nie działa. Raz działa, raz nie działa.

 

Wtyczki, kable wszystko wygląda dobrze (trochę poczyściłem, psiuknąłem ). Moduł obejrzałem dokładnie - nie widać żadnych złych lutów.

Wszystko wygląda dobrze, a jednak coś chyba nie halo.

 

Pierwsze podejście z kompem - wentylator nie działa.

Wtyczka odpięta, psiuknięta jakimś specyfikiem. Działa - test przeszedł.

 

W większości przypadków wentylator załącza się dopiero po załączeniu klimy.

Jednak wczoraj wyciągnąłem go całkowicie z auta, położyłem na silniku i odpaliłem.

Działał po włączeniu klimy, a kilka razy nawet po jej wyłączeniu też nadal pracował. Odpalał się zaraz po włączeniu zapłonu (bez silnika).

 

Ktoś coś pomoże, bo nie uśmiecha mi się wywalać 300 na używkę, czy 600 na zamiennik, kiedy wszystko niby działa.

Opublikowano

Z tego co jeszcze zauważyłem, to wentylator nie chce głównie pracować, gdy auto jest ciepłe, tzn. tuż po jeździe albo dopiero co zgaszone i odpalone.

 

Kiedy auto przestygnie (np. pół godzinki - tyle mnie więcej wczoraj minęło od zgaszenia auta i wyciągnięcia wentylatora), to zazwyczaj wentylator odpala. Startuje za każdym razem, gdy włączę klimę.

 

Ktoś coś, jakieś pomysły???

Opublikowano

Chyba zaraz jakiś blog powstanie z tego wątku :mrgreen:

 

Ominąłem wczoraj kostkę wentylatora, bo jedną z opcji było, że może PINy się przegrzewają, ale niestety problem pozostała - jak auto jest nagrzane, to wentylator nie chce zaskoczyć. Jak przestygnie albo całkiem zimne to działa.

 

Czy jakiś czujnik temperatury ma bezpośredni wpływ na wentylator?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.