Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wiem że dużo jest na temat tego zagadnienia ale nie od dziś, nie od wczoraj robię auta i takiego problemu z odkręceniem centralnej śruby wału jeszcze nie miałem.

Żaden opis nie jest takim przypadkiem jak u mnie.

Śruba jest cholernie mocno zapieczona!

Próby następujące z niepowodzeniem:

Specjalna blokada na koło pasowe ucięła wszystkie zęby przy próbie z dwu metrowym kluczem na 3/4 cala

Pneumat do ciężarówek również na 3/4 cala nie dał rady.

Doszedłem już do takiego stopnia że koło pasowe się obkręciło (oznaczyłem koło względem śruby i zrobiło już 180 stopni :/) a śruba dalej stoi.

Na pewno samo koło pasowe się przekręciło bo pierwszy tłok i śruba są dalej w tej samej pozycji względem siebie.

Miał już ktoś kiedyś taki problem??

Śrubę też grzałem ale nie do przesady, żeby przypadkiem nie rozhartować wału.

Nie wchodzi w grę blokowanie koła zamachowego bo raczej zakończy się to ukręceniem wału.

Użyłem klucza udarowego który odkręca każdą śrubę w ciężarówce i za cholerę nie dało rady.

 

Macie jakieś pomysły?

Opublikowano

Ja też miałem problemy,ale nie aż takie.Ukręciło klucz koronkowy blokujący wał i koronki na kole.Blokowanie biegami to tylko katorga podzespołów i nic nie dawała.U mnie elektryczny udarowy podobno taki co jeszcze żadna mu sie nie oparła załatwił sprawe za trzecim strzałem.Może udar ma za słaby strzał ?

 

Wysyłane z mojego SM-T705 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Z tego co kolega pisze wynika że zerwało klin na wale, więc blokada do odkręcenia koła raczej nie pomoże.

Teraz to tylko dobrze zablokować wał na kole dwumasowym i modlić się aby nie narobiło większych szkód.

 

A jeżeli moje przypuszczenie się potwierdzą to klin trzeba będzie wymienić, a wiąże się to niestety z rozpinaniem rozrządu.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Pójdzie wał raczej bo nie wieże żeby śruba przenosząc taką siłę nie uszkodziła wału korbowego który nie jest po prostu rurką czy prętem.

Dziś rozgrzałem śrubę do oporu i też nic :(

Opublikowano
Bardzo prawdopodobne jest to że ktoś wcześniej wymieniając koło dał na śrubę bardzo duzą ilość kleju do gwintów i dlatego teraz jest problem
Opublikowano

Ładne jaja, ale przyznam że mam w garażu wał co prawda od benzyniaka 1.8 (m42b18) kupiłem kiedyś okazyjnie przy zakupie jakichś tam gratów i co ciekawe wygląda na to że ktoś się usilnie mordował z odkręceniem centralnej śruby do tego stopnia, że zrezygnowany po prostu ją uciął tzn. sam łep śruby reszta została w wale.

 

Wał leży i nawet nie próbowałem tego odkręcić, patrząc na ten wał to śmiesznie to wygląda.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Ja potwierdzam swoja wypowiedz hmm ale trzeba jakoś problem rozwiązać ta śruba jest hartowana nie ma opcji jej przekręcić .. Ale dziwi mnie sam fakt że na pneumacie od tira nie poszło Za słaby jakiś ten sprzęd bo nie ma bata że się odkręcić nie da

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.